Juuh, 5 heräsin ja kävin appeen jakamassa. Sitte Valametin perrään laiton tuon niitomurskaimen ja ajattelin lähtä pellolle.

Oli yllätävän viileä aamu, ku heräsin nii ei olluku vajaat 8 astetta lämmintä. Yllätävän hyvä karho vaikken tälle lohkolle lantaa laittanu yhtään, pittää lietettä ajjaa sitte ku on rehut tehty niin toisestahi sajosta irtoopi jotahi.
Kiertelin reunat auki ennenku sarat rupesin niitämään. Eipä tuolla onneksi kiviä löytyny.

-

Siinä sitte tupakki tauon pijin nii urakoihtija soitteli että tullee puolenpäivän jäläkeen noukkimaan.

Juu se oisi katkottu, lähtä sitä urakoijaa outtamaan.

197 heppaa tapilta

Isompaa turboa, välijäähy pumppuun elementtiä vaihettu.

Toista kuormaa tuopi aumaan, ite olin lähössä niitämään lissää nii serkku soitti joka vuokraa ne pellot meille että meinaa olla vähä huonossa hapessa ja pitäsi nuista pellosta sopia jos se sattuu nytte kupsahtammaan. Noh minä sanon urakoijalle ettei kiireellä nouki tuota peltoo ku ei oo enempää niitetty ja poika ompi siilolla. Ja ite lähen sinne Mäkikylään.

Poika oli ottanu kuvan ku oli noussu aumalle 905. Hitto ku alako kärri oleen täys ja hölläsi kaasun nii turpo vaa vislasi.

Siihe oli jättäny 905. Jos huomenna kerkiääpi ennen hänen tuloa niittää nii saapi ruveta noukimaan itte. Mut joo se serkun tila, oli puhe että jos minä sen ostasin. Sinne voisi toisen navetan rakentaa sittenku Joonatan ompi maatalouskoulun käyny ja se menisi sitte sinne hommiin. Mut pittääpi sitä vielä suunitella. Moro!