Tietokoneet

Täällä voit keskustella tietokoneista, ohjelmistoista, laitteista, käyttöjärjestelmistä ja muista tietotekniikkaan liittyvistä laitteista.
Avatar
RainBow_
Moderaattori
Viestit: 5454
Liittynyt: 21.11.2009 13:33
Multiplayer tunnuksesi?: RainBow^
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja RainBow_ »

Valtra6250 kirjoitti:
Valtra_S352 kirjoitti:
Valtra6250 kirjoitti:Ihan hyvä että tuollaisia ei tule Linuxia käyttämään, se Windows on juuri se sopiva käyttis, vaikka onkin hidas ja raskas, virusmagneetti yms... Aina asentamassa päivityksiä, "Määritetään päivityksiä" sammuttaessa, ei hele. Nauraminen Ja kaikkihan käyttää Linuxia tällä foorumilla, SINÄKIN kirjottaessasi käytit Linuxia.
http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=ls-fin.com
Katso OS kohtaa, Linux, eli tätä foorumialla käyttämällä käyttää Linuxia. Kippis
Mulla ei oo hidas kyllä missään tää kone..?
Ja viruksii ei oo tullu koskaan mun koneelle, vaikka tää onkin nyt uus kone, mutta ei vanhallekkaan tullut.
Ja ei se mua mitään haittaa, että paljonko se vie muistia, koska sitäkin riittää pöytäkoneessa. (Mun koneessa ainakin.)
Ja OMG, jos se päivittää sitä jtn. 1 min. ja hyvä vaan, että korjaa heikot kohdat.
Ja tää foorumi ei oo mun käyttöjärjestelmänä. :lol:
Käytät Linuxia koko ajan jos käytät tätä foorumia, et vain näytä ymmärtävän. Heikkoja kohtia Windowsissa nyt onkin. 1 min? Paskaa puhut, tunteja välillä jopa menee asentaa, Linux-distrot eivät IKINÄ jää näyttämään paskaa ilmoitusta että "asennetaan päivityksiä" vaan ne asennetaan kun käyttis on käynnissä ja jos reboottia tarvitaan niin ei ikinä tule tekstiä "määritetään"
Sama pätee sinuun...
Volvomies on erimies.
Avatar
ReVoC
Viestit: 312
Liittynyt: 30.05.2011 20:49
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja ReVoC »

Valtra6250 kirjoitti:
Valtra_S352 kirjoitti:
Valtra6250 kirjoitti:Ihan hyvä että tuollaisia ei tule Linuxia käyttämään, se Windows on juuri se sopiva käyttis, vaikka onkin hidas ja raskas, virusmagneetti yms... Aina asentamassa päivityksiä, "Määritetään päivityksiä" sammuttaessa, ei hele. Nauraminen Ja kaikkihan käyttää Linuxia tällä foorumilla, SINÄKIN kirjottaessasi käytit Linuxia.
http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=ls-fin.com
Katso OS kohtaa, Linux, eli tätä foorumialla käyttämällä käyttää Linuxia. Kippis
Mulla ei oo hidas kyllä missään tää kone..?
Ja viruksii ei oo tullu koskaan mun koneelle, vaikka tää onkin nyt uus kone, mutta ei vanhallekkaan tullut.
Ja ei se mua mitään haittaa, että paljonko se vie muistia, koska sitäkin riittää pöytäkoneessa. (Mun koneessa ainakin.)
Ja OMG, jos se päivittää sitä jtn. 1 min. ja hyvä vaan, että korjaa heikot kohdat.
Ja tää foorumi ei oo mun käyttöjärjestelmänä. :lol:
Käytät Linuxia koko ajan jos käytät tätä foorumia, et vain näytä ymmärtävän. Heikkoja kohtia Windowsissa nyt onkin. 1 min? Paskaa puhut, tunteja välillä jopa menee asentaa, Linux-distrot eivät IKINÄ jää näyttämään paskaa ilmoitusta että "asennetaan päivityksiä" vaan ne asennetaan kun käyttis on käynnissä ja jos reboottia tarvitaan niin ei ikinä tule tekstiä "määritetään"
Miten epätoivonen joku voi ollla ....
Sun konees on vain yksin kertasesti NIIN helvetin paska jotta ei Windows jaksa pyöriä

Vähintään 1 gigahertsin (GHz) 32-bittinen (x86) tai 64-bittinen (x64) suoritin

1 gigatavu (Gt) RAM-muistia (32-bittinen) tai 2 Gt RAM-muistia (64-bittinen)

16 Gt vapaata kiintolevytilaa (32-bittinen) tai 20 Gt (64-bittinen)

DirectX 9 -näytönohjain, jossa on WDDM 1.0 -ohjain tai sitä uudempi
siinä suora Cp Microsoftin sivulta niin ymmärrät sinäki
San_anttu
Kunniakäyttäjä
Viestit: 591
Liittynyt: 16.04.2009 21:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Vantaa
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Fr0g
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja San_anttu »

Pistetäänpäs lukkoon vähäks aikaa jospa pojat sillä välin rauhottuis tässä tappelussa.
Asus Z590-E |11700K @4.9Ghz w/ Aio | 32GB RAM | GTX 1080 TI | 2TB SSD | Corsair RMx 850w | Lian li Lancool II Mesh |
Avatar
RainBow_
Moderaattori
Viestit: 5454
Liittynyt: 21.11.2009 13:33
Multiplayer tunnuksesi?: RainBow^
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja RainBow_ »

Aukasempa nyt tämän ketjun,jos sitä oitas jäähytelty jo tarpeeksi.

Kuva
Tämmöset lämmöt pukkas,kun pelasi pari tuntia BF3. :D Vakio 2500K, vakiokuulerilla.
Volvomies on erimies.
Avatar
kaenuulainen
Viestit: 145
Liittynyt: 16.11.2010 12:28
Tämänhetkinen kaupunki:: Kainuu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Sarkasmi
Paikkakunta: Kainuu

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja kaenuulainen »

En löytänyt parempaa aihetta näin lyhyellä ajalla (LAISKA!) mutta mikä näytön ohjain passais tähä emolevyyn?
http://www.jimms.fi/tuote/N68C-S-UCC
Kuva
AMD FX6300 (4.5GHz), Sapphire RX480 4GB, Asus M5A97 R2.0, 620Watt PSU
Äänet: Behringer XENYX 802, KRK Rokit 5 GR3 x2, Sennheiser HD429,Marshall Major 2, AKG K511, Superlux HD688, Superlux E205U
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ännä »

kaenuulainen kirjoitti:En löytänyt parempaa aihetta näin lyhyellä ajalla (LAISKA!) mutta mikä näytön ohjain passais tähä emolevyyn?
http://www.jimms.fi/tuote/N68C-S-UCC
Kaikki PCI-E -näyttikset.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Killerhangar
Viestit: 5571
Liittynyt: 16.08.2009 20:47
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Killerhangar »

Joku jäppinen sano joskus että jos on Nvidiat integroitu hommaa Nvidia. GTX560 on ihan käypä peli. ASUS GTX560Ti Direct CUII TOP jos massia löytyy niin ainakin pyörittää 8) Voi vielä kellottaakkin ihan kivasti ilman että lämmöt nousee kauheasti...
Kuva
"The important thing is to keep trying" - Keiichi Tsuchiya
Lentävä lestadiolainen/FIN-SWE-NOR
Avatar
Casemies
Moderaattori
Viestit: 1091
Liittynyt: 11.04.2011 16:00
Tämänhetkinen kaupunki:: Pohjois-savo
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Casemies »

Noniin tämmöseen ongelmaan törmäsin konettani kasatessa. Tai no.. Kerronpa nytten samalla koko tarinan; tarkoituksenani oli ostaa alunperin uusi näytönohjain, ostin lisäksi vielä uuden powerin. No kun aloin asentamaan "heitä" pakettikoneeseeni, huomasin etteivät "he" mahtuneetkaan sisälle. No sitten kävin ostamassa käytetyn Scaleo P:n kotelon johon purin entisen pakettikoneeni.

Ja nyt itse ongelmaan tuossa kotelossa on kolme kaksi piikkistä johtoa, Scaleo P:n emolevyssä oli värimerkitty kuvio jonka mukaan johdot piti sijoittaa sille emolle. Mutta nytten kun uudessa emolevyssä jonka sijoitin vanhasta pakettikoneestani ei olekkaan värimerkittyä kuviota niin kuin vanhassa emossa. Kone josta otin uuden emolevyn käytti virtanapissaan semmoista liitintä, johon kaikki kolme kaksi piikkistä liitintä oli "sisäänrakennettu". Niimpä nyt en tiedä kuinka sijoittaa johdot emolevylle.

Kuvia tulee tässä;

Emo itsessään näyttää tältä.
Kuva
Johonkin tähänhän niiden pitäisi liittyä.
Kuva
Vielä kuva millaisia liittimet ovat.
Kuva
Kuva
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Eikö noissa liittimissä lue, että mitä ne on? Kannattaa seurata ja katsoa mihin nuo johdot menee siellä etupanelissa. Samoten myös vanhassa kotelossa katsoa ja sen mukaan kytkeä.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Casemies
Moderaattori
Viestit: 1091
Liittynyt: 11.04.2011 16:00
Tämänhetkinen kaupunki:: Pohjois-savo
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Casemies »

Siis kyllä noissa johdoissa lukee mitä ne on, mutta ei saa selville mihin kohtaa emoa ne asettuu kun emossa ei lue...
Kuva
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Tällä mun koneella on LS alkanu lagittamaan, johtuuko se siitä, että kone alkaa olla täynnä, vai siitä, että on liian paskat osat? Jos on liian paskat osat, niin riittääkö, että ostaa uuden näyttiksen tähän? Vai onko paree hankkia täysin uusi?
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Suomimies69
Viestit: 1540
Liittynyt: 19.03.2011 15:46
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: isojoki

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Suomimies69 »

Se voi myös johtua pölyn kertymisestä koneeleen... :?
Kuva
Kuva
Intel Core i5 2320|nVidia GeForce 550 ti|64bit Windows 7|
Manki projektia! --> http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 75#p377575
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Siitä ei oo pitkää aikaa, kun on viimeksi siivottu kone sisältä.
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Suomimies69
Viestit: 1540
Liittynyt: 19.03.2011 15:46
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: isojoki

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Suomimies69 »

Jaa no kumminkin ainakaan meidän tietokone ON MAAILMAN PASKIN TIEOKONE!! Ei välillä jaksa pyörittää eres Chromee.... :cry:
Kuva
Kuva
Intel Core i5 2320|nVidia GeForce 550 ti|64bit Windows 7|
Manki projektia! --> http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 75#p377575
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Casemies kirjoitti:Siis kyllä noissa johdoissa lukee mitä ne on, mutta ei saa selville mihin kohtaa emoa ne asettuu kun emossa ei lue...
Missä kohin ne oli alunperin, tuolla emolla. Tai sitten emon manuaalista lukea, jos sellainen on. Onko nuo liittimet ihan normaalisti virtanappi, powerin valo ja hdd valo?
Viimeksi muokannut Ezmo, 08.01.2012 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Casemies
Moderaattori
Viestit: 1091
Liittynyt: 11.04.2011 16:00
Tämänhetkinen kaupunki:: Pohjois-savo
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Casemies »

Siinäpä se onkin kun ei ole olemassa emon manuaalia. Tai ainakaan minulle asti se ei vielä ole kantautunut. Niinkuin sanoin emo tuli pakettikoneessa. Ja en voi tietää missä ne on ollu alunperin kun uudessa kotelossa on erilaiset liittimet kuin vanhassa.

E: Liittimissä lukee Powe Led, Power SW ja H.D.D Led.
Kuva
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Oliko se sellainen pitkä liitin jossa on kaksi riviä piikkejä? Onko sinulla se toinen kotelo mistä voi katsoa johtojen järjästyksen?
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Casemies kirjoitti:Siinäpä se onkin kun ei ole olemassa emon manuaalia. Tai ainakaan minulle asti se ei vielä ole kantautunut. Niinkuin sanoin emo tuli pakettikoneessa. Ja en voi tietää missä ne on ollu alunperin kun uudessa kotelossa on erilaiset liittimet kuin vanhassa.

E: Liittimissä lukee Powe Led, Power SW ja H.D.D Led.
Power SW on virtanappulalle. Ja se tuloo jotenki tuonne kiinni. Parhaite saa selville, että laittaa koneesee vaa virtapiuhan kiinni ja kääntelee tota johtoa ja joka välis koittaa lähteekö tulille.
Kuva
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Casemies
Moderaattori
Viestit: 1091
Liittynyt: 11.04.2011 16:00
Tämänhetkinen kaupunki:: Pohjois-savo
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Casemies »

Kyllä se oli semmonen..
Kuva
E: Kiitoksia Ännälle todella paljon!
Kuva
Avatar
RainBow_
Moderaattori
Viestit: 5454
Liittynyt: 21.11.2009 13:33
Multiplayer tunnuksesi?: RainBow^
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja RainBow_ »

Jeppe kirjoitti:Tällä mun koneella on LS alkanu lagittamaan, johtuuko se siitä, että kone alkaa olla täynnä, vai siitä, että on liian paskat osat? Jos on liian paskat osat, niin riittääkö, että ostaa uuden näyttiksen tähän? Vai onko paree hankkia täysin uusi?
Kuis paljon on muistia ja mikä prosessori? Jos noi on tarpeeksi hyvät nii näyttiksen vaihto pitäs riittää.
Volvomies on erimies.
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ännä »

RainBow_ kirjoitti:
Jeppe kirjoitti:Tällä mun koneella on LS alkanu lagittamaan, johtuuko se siitä, että kone alkaa olla täynnä, vai siitä, että on liian paskat osat? Jos on liian paskat osat, niin riittääkö, että ostaa uuden näyttiksen tähän? Vai onko paree hankkia täysin uusi?
Kuis paljon on muistia ja mikä prosessori? Jos noi on tarpeeksi hyvät nii näyttiksen vaihto pitäs riittää.
Niin, ja mikä on nykynen näyttis?
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Casemies
Moderaattori
Viestit: 1091
Liittynyt: 11.04.2011 16:00
Tämänhetkinen kaupunki:: Pohjois-savo
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Casemies »

Pitääpä vielä tämmöinen juttu kysyä.

Pitäskö näiden usbien toimiavaikka pinnimäärä on erilainen? Ja enkai käräytä kokeilemalla mitään?
Kuva
Kuva
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Ännä kirjoitti:
RainBow_ kirjoitti:
Jeppe kirjoitti:Tällä mun koneella on LS alkanu lagittamaan, johtuuko se siitä, että kone alkaa olla täynnä, vai siitä, että on liian paskat osat? Jos on liian paskat osat, niin riittääkö, että ostaa uuden näyttiksen tähän? Vai onko paree hankkia täysin uusi?
Kuis paljon on muistia ja mikä prosessori? Jos noi on tarpeeksi hyvät nii näyttiksen vaihto pitäs riittää.
Niin, ja mikä on nykynen näyttis?
Muistia on molemmilta asemilta (C ja D) 130-140gt vapaata tilaa. Prossu on 3,1ghz. Näyttis on GeForce Gt240. Kivikautine? :DD
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Casemies kirjoitti:Pitääpä vielä tämmöinen juttu kysyä.

Pitäskö näiden usbien toimiavaikka pinnimäärä on erilainen? Ja enkai käräytä kokeilemalla mitään?
Kuva
Kokeilemalla selviää, en mie ainakaa oo saanu mitää käräytettyä, vaikka nuo on joskus ollu päi persettä, ja aika monta konetta on tullu kasattua.
Jeppe kirjoitti:Muistia on molemmilta asemilta (C ja D) 130-140gt vapaata tilaa. Prossu on 3,1ghz. Näyttis on GeForce Gt240. Kivikautine? :DD
No tuo sun prossun kellotaajuus ei paljo kerro, mutta veikkaisin, että AMD Athlon II 255. Painamalla käynnistä, suorita ja kirjota siihen dxdiag. Sitte katto mitä suoritin kohassa lukee ja kirjota se tänne.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Tietokoneet

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Usbissa kuuluu olla neljä johtoa puolellaan, eli et käräytä.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tietotekniikka”