RattoriRaiveri kirjoitti:Anteeksi jos kaivan kasaa, mutta mikä tästä tekee Suomi-Urkin?
Niit on Soumessa paljon vai joku varustus? Ite en näist Ursuksist perusta nääs.
Öö, ne eivät olleet aikoinaan sallittuja ohjaamoja mitä niissä oli ennen mutta sitten luotiin malli ''Finn ursus 1224 turbo''
Joka oli varustettu paremmalla ohjaamolla sekä paremmalla eristyksellä koppi.
Tuossa konedatasta tietoa: Turbo-mallien ahtimet olivat edelleen Suomessa asennettuja 1014:ää lukuun ottamatta. Kytkimen halkaisija oli 4-sylinterissä nyt 350 mm ja 6-sylinterisissä 380 mm (ennen 335 mm). Suomalaisen työn osuus loppuhinnasta oli noin puolet. Suomalaista oli mm. kojelauta, hydrauliikan käyttöventtiilistö, konepelti sekä kattoelementti lämmityspuhaltimineen. Nelivedon kytkentä tapahtui sähköisesti, mutta tasauspyörästön lukkoa ei ollut edelleenkään ja myös etuvedon sivulla oleva kardaani alkoi olla vanhentunutta tekniikkaa. Lähes puolet ostajista päätyi Transporter-vaihteistoon, joka tarjosi lähes 40 km/h nopeuden. Vakiomallin huippunopeus nousi Suomessa 34 km/h:iin vuonna 1988. Etuakselin hydraulinen monilevylukko tuli vuonna 1989. Vuonna 1990 ohjaus vaihdettiin hydrostaattiseksi.
Lähde:konedata
By:Valmet755 "Ei työllä, ei taidolla, ei tuskalla, ei järjellä vaan tuurilla!"