1. Pura se kärryn zippi, johon haluat sen planen lisätä. Tässä tapauksessa tuo minun junkkari j-10.
2. Avaa kärryn i3d tiedosto.
3. Valitse listasta joku plane, itse valitsin tuon ferzilleplanen.

4. Mene File -> export selection. Tallenna vaikka työpöydälle.

5. Hae sen äsken exportaamasi planen textuuri ja avaa se jossain kuvan käsittely ohjelmassa. Muuta siihen haluamasi textuuri tässä tapauksessa peruna. Tallenna se sitten ja laita sinne kärryn kansioon. Samalla siirrät sen exportaamasi planen i3d tiedoston sinne kärryn kansioon.
6. Avaa se planen i3d notepadilla. Sitten muutat sen textuurin polun oikeaksi.
Lähtö tilanne:

Muutettuna:

7. Avaa nyt se kärryn i3d tiedosto giants editorilla. Sitten menet File -> import ja haet sen tekemäsi planen.

8. Sitten valitset sen planen minkä juuri toit tonne editoriin ja menet Edit -> Cut.

9. Sen pitäisi hävitä. Sitten valitset tuolta sivusta, tässä tapauksessa tuon mustalla ympyröidyn kohdan. Ladelflaeche1 kohdan ja menet Edit -> Paste.
Lähtö tilanne:

Pastettuna:

10. Nyt voi muuttaa sen oikean nimiseksi. Katso ylemmän kuvan ympyröidyt kohdat, tätä ei ole pakko tehdä jollei halua.
11. Avaa nyt sen kärryn xml tiedosto notepadissa, EI moddesc tiedosto.
12. Nyt tuosta mustasta ympyöidystä kohdasta, otat jonkun noista node type teksteistä. Kopioit ja pistät tohon listan jatkoksi, tuossa on valmiiksi jo kopioitu yksi ja muutettu potato planeksi. NIMEKSI SE MIKÄ PLANE SE ON. Tässä tapauksessa peruna.

13. Nyt vaihdetaan indexi oikein. Helpoin tapa se on laskea oikeen näin. Katso xml tiedostosta esim. Ferzilleplanen indexi joka on tässä tapauksessa 9. Eli tuon uuden planen indexi on 12. Muutetaan tuohon kohtaan mihin on mustalla ympyröity tuossa potato kohdassa tuo 12.

14. Xml tiedoston lopussa ton tuollanen lista. Kirjoita siihen listaan jonon jatkoks,i sen kasvin nimi minkä juuri äsken lisäsit. Tässä tapauksessa peruna eli potato.

15. Lopuksi tallennat kaikki muutokset ja menet koittamaan toimiiko.
