Textuurien koot

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita liittyen Farming Simulator peliin.
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Textuurien koot.

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

Textuurie pitää olla kokoja:

2x2 , 4x4 , 8x8 , 16x16 , 32x32 , 64x64 , 128x128 , 256x256 , 512x512 , 1024x1024 ja niin edespäin.

Ja koot voi laittaa esim. Paint.NET :illä oikean kokoiseksi,
kun painat Image :arrow: Resize tai ihan vaan suoraan Ctrl+R ja ottaa ruksin pois kohdasta "Maintain aspect ratio"

Kuva





Ja sitten menet Sketch Up:iin ja painat maalipurkkia ja:

Kuva Ja sitten: Kuva
Ja sen jälkeen maalaa se seinä.

Jos tarvitsette lisäystä, niin ilmottakaa.
Kuva
Muskeli_
Viestit: 1336
Liittynyt: 16.04.2009 14:49
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Textuurien koot.

Viesti Kirjoittaja Muskeli_ »

helpompi, kun painaa Image :arrow: Resize tai ihan vaan suoraan Ctrl+R ja ottaa ruksin pois kohdasta "Maintain aspect ratio" :arrow: Kuva ja laittaa nuo tietyt koot! ;)
AMD Ryzen 7 5800X3D, Asus ROG STRIX B550-F GAMING, 32Gt DDR4, AMD Radeon RX 6800 XT Red Dragon 16GB, 3TT m.2 SSD
Haavisto
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1780
Liittynyt: 29.06.2009 15:51
Tämänhetkinen kaupunki:: Posio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Haavisto
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Textuurien koot.

Viesti Kirjoittaja Haavisto »

siis kun on muuttanut koon oikeaksi ja importannu sketchupiin niin voiko sitä sielläkin vielä muuttaa? siis kun on esim 512x512 niin sehän on neliö ja se näyttää tyhmältä jos siinä kuvassa on vaikka traktori.
Muista lapsen mieli vaikka ruumis kuihtuis pois. -Ellinoora
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Textuurien koot.

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

Voi sitä kokoa muuttaa, mutta siltin se on vain tasan neliö.
Että sitä voi suurentää siellä tai pienentää.
Kuva
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Textuurien koot.

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Ja Sketchupissa tuota kokoa ei ole enää välttämätön muokata ;) Jos ei halua Paint.Netissä kuvan venyvän, voi valita Canvas Size valinnan Image Sizen sijaan.
Timzze
Viestit: 3109
Liittynyt: 08.08.2009 21:47
Kielet: Kiina, Japani, Arabia, Espanja.
Multiplayer tunnuksesi?: PippeliTuure
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä vain saapii hakea...

Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Timzze »

otin textuurien koot pois...
Viimeksi muokannut Timzze, 08.02.2010 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Kuva Aito oikea hartwallin timzze!Kuva
Kuva
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Niin ja lisäisin tohon vielä, että esim. 256+256=512 ja 512+512=1024 jne.
Tuo auttaa ainakin minua muistamaan nuo koot ;)
Ja vielä että voi olla leveys vaikka 512 ja korkeus 1024 ja silti näkyy pelissä. Eli ei tarvi olla sama korkeus ja leveys, kun se vaan on joku noista Timzzen mainitsemista luvuista :D
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Simulation »

itselläni oon huomannu sen, että jos textuuri on 512x512, tai 256x256, tai se 128x128, niin pelissä näkyy heikkotehoisimmallaki konneilla textuurit, koska ihtellä on kokemusta.. tympiää, ku vaik yhes konees on n. 20 textuuria, ja kaikki valkosia.. ku ne textuurit on noitten kolmen kokosia, niin sit näkyy kaikilla värit, eli suosittelen kaikkien käyttävän niitä kokoja.. ;)
Traktori_Mies

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Itellä on aina 256X256 tai 512X512 nyt on kyllä tuo valtran tekstuuri 1024X1024
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Simulation »

voi voi... tullee mulle iso homma muuttaa ne dds:ksi.. kumma kyllä, siinä valtra packissä niin mb_tracin vallun tekstuurit toimi, ei tarvinnu muuttaa, mutta t_m:n rattori oli valkonen.. sama homma on myös opelmanin valluissa.. ihtelläni näkyy kaikki textuurit mun konneissa.. :?
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

Kuva
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Simulation »

ei ole enää :| , koska yhistin nämä.. ;)
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Voiko textuureja muokata jälkeenpäin, eli giantsiin exporttauksen jälkeen??
Kuva
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Simulation »

juu
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

No hyvä pitääpä heti kokkeilla :D


EDIT: minulla on semmonen ongelma noitten kokojen kanssa et 2x2 , 4x4 , 8x8 , 16x16 , 32x32 , 64x64 , 128x128 , 256x256 , 512x512 , 1024x1024 minkä noista sitten valitsen?
En tiedä onko siihen olemassa jotain ratkaisuu. Oon kokeillut muutamia mutta ei auta mitään :? :?
Kuva
Avatar
Venom
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1836
Liittynyt: 15.04.2009 16:36

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Venom »

Mikä sulla sit on vikana? ne toimii kuhan on jossain noissa edellä mainituissa koossa. Tallenna ne textuurit png:ksi niin varmasti toimii.
Kuva
Minun tekemiä modeja saa käyttää ihan miten haluaa, ei tarvitse kysellä lupia!!!
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Kiitos :D :D no nyt varmasti toimii en vain ollut tallentanut png muodossa :D :D


EDIT: EI sa**ana meneee hermot ei auta toikaan. kaikki on niinku pitää :evil: :evil:
Kuva
Avatar
Venom
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1836
Liittynyt: 15.04.2009 16:36

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Venom »

Ootko maalannu toiselta puolelta kans?
Kuva
Minun tekemiä modeja saa käyttää ihan miten haluaa, ei tarvitse kysellä lupia!!!
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

En Kai Jos tarkoitat että scketupissa maalaan silleen et piiloon jäävä puoli maalataan myos sillä textuurila.


EDIT: JUHUU!! Nyt toimii kiitos paljon Venomille! :D :D
Kuva
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

BTW, nuo koot saa nähtävästi mennä myös sekaisin, eismerkiksi 1024x512 ja 256x16
valtravalmet
Kunniakäyttäjä
Viestit: 8846
Liittynyt: 31.12.2009 20:12
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: LEHTIMÄKI!!!

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja valtravalmet »

Kiitti tästä nyt on sampon textuurit oikein :mrgreen: :D
Miksi ostaa BMW kun pituus riittää? -VOLVO
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

Mites mulla ne ruksit on jo pois valmiina ja tulee erikokoisia giantsissa?
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4102
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

Nostellaans nyt tätäkin aihetta näkyville, kun yli innokkaat aloittelevat modaajat on unohtanu koko jutun, lähes viikottain tulee modelleja vääränkokoisilla tekstuureilla laitettavaksi giantsiin.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Avatar
Detsi
Viestit: 632
Liittynyt: 28.07.2011 15:58
Kielet: Suomi, englanti ja "ruotsi"
Multiplayer tunnuksesi?: Ei ole
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja Detsi »

Kuvat ei näy! :(
Kuva
Ventti
John Deere <3
Avatar
urakkamies
Moderaattori
Viestit: 4102
Liittynyt: 25.04.2010 20:51
Kielet: suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Lakeuden laidalla

Re: Textuurien koot

Viesti Kirjoittaja urakkamies »

jimi555 kirjoitti:Kuvat ei näy! :(
Sillei oo mitään merkitystä itse aiheen kannalta.
Setorilla voi ajaa, markariiniä voi syyä ja piikaaki voi panna, et ei se sen huonompi ole.
Kesäkuu vuonna kasikuus Kallen Fiat oli melkein uus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”