
Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Ei sen nimi oikeesti se se oo ne on ne texture1,2,3 yms. Mutta nyt oon saanu toimii ValtraN111:sen avustuksella 

-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 28.07.2009 11:35
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Miten saa ".dae" tiedostoksi? 

Valmet On Terästä Muut Tulee Perästä



- Motokuski
- Ylläpitäjä
- Viestit: 4145
- Liittynyt: 04.07.2009 19:06
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
-
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 13.06.2009 17:28
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
No johan on, kun mulla ei onnistu minkään jutun laittaminen GIANTSiin! Homma kusee jo siinä, kun meen sinne Import, ja otan COLLADA eli sen .dae ja sitten ku valitsen sen dae tiedoston ja otan Import & Close nii sitten vaa se Blender tekee sitä ja jää kohtaan Creating Blender Nodes... Mikä vaivaa?

- Ropsutv
- Viestit: 1888
- Liittynyt: 07.01.2010 16:52
- Kielet: Suomi ja Enkku
- Multiplayer tunnuksesi?: Ropsu [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mistä saan sen scriptin et voin tallentaa i3D muotoon?
Intel i5-4460, Gigabyte B5M-D3H, 4GB RAM, XFX TS 550W, 2T Kovotilaa
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
http://gdn.giants.ch/downloads.php - Ja valitse nimenomaan se Blenderille tarkoitettu.
- Ropsutv
- Viestit: 1888
- Liittynyt: 07.01.2010 16:52
- Kielet: Suomi ja Enkku
- Multiplayer tunnuksesi?: Ropsu [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
No ei vaan onnistu laittaa sitä scriptiä sinne.Ei löydy sitä .blender/scripts kansiota sieltä niin koitin tehä ite .blender kansiota niin valittaa-Anna tiedostonimi.
Intel i5-4460, Gigabyte B5M-D3H, 4GB RAM, XFX TS 550W, 2T Kovotilaa
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 06.05.2009 11:20
- Kielet: Suomi, Englanti, Saksa, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jomppe
- Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
- Paikkakunta: Muhos
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mitähän namiskaa pitää säätää ettei tuo minun model oo miljoonakertaa isompi kuin peruskone kun sen avaa giantsissa.
LS11:sta logi myöskin valittaa ettei tekemäni modi ole kiinteä, miten korjaan tämän
LS11:sta logi myöskin valittaa ettei tekemäni modi ole kiinteä, miten korjaan tämän

-
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 3908
- Liittynyt: 19.10.2010 11:06
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun on i3d exporter scripti scripts kansiossa mutta ei näy sitä i3d vaihtoehtoa Blenderissä ja on avattu järjestelmävalvojana?
- JkkaM
- Ylläpitäjä
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 19.04.2009 15:08
- Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
LS11:sen sdk kansiosta löytyypi 

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
http://www.aijaa.com/v.php?i=7195797.png
http://www.aijaa.com/v.php?i=7195798.png
Noin tulee, kun yritän importata, mitä pitää tehdä?
Neuvoja?
http://www.aijaa.com/v.php?i=7195798.png
Noin tulee, kun yritän importata, mitä pitää tehdä?
Neuvoja?
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Saattaa auttaa ku exporttat uudestaan sketchupista.

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Valtra6250 kirjoitti:No johan on, kun mulla ei onnistu minkään jutun laittaminen GIANTSiin! Homma kusee jo siinä, kun meen sinne Import, ja otan COLLADA eli sen .dae ja sitten ku valitsen sen dae tiedoston ja otan Import & Close nii sitten vaa se Blender tekee sitä ja jää kohtaan Creating Blender Nodes... Mikä vaivaa?
Nyt sitten sama homma mullakin, neuvoja, oi viisaimmat?
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mulla tulee ihan sama ku tossa. Tää on kai Xarionin kirjottama ja nyt oot saanu ainaki sen fiiatin siirrettyy joten voiks kertoo millai ratkasit tän ongelman?Traktori_Mies kirjoitti:Ei ku en saa sitä tone Blederiinku yritän importata niin tulee tämmänen teksti:
Import Failed
Check console for more info
Konsolis oli tämmönen:
ImportError: DLL load failed: %1 ei ole kelvollinen win32-sovellus
------------------------------------------------------------------------------------------------
Error
Python script error check console for more info
Konsolis oli tämmönen:
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\minidom.py", line 1917, in parse
from xml.dom import expatbuilder
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\expatbuilder.py", line 32, in <module>
from xml.parsers import expat
File "C:\Python26\Lib\xml\parsers\expat.py", line 4, in <module>
from pyexpat import *
Keksisittekö tosta mikä on vikana
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Argh! Nyt kun olettaisin että alkaa olla tuo karttaeditorin käyttö jotenkuten hallussa, eli alkaa jo ensimmäinen tekele valmistua, niin tuli tietysti mieleen että vois jotain omaakin sinne lisätä. UE-harrastajana piti tietysti väkertää SketchUpissa muutama autiotalo (niitähän on maaseutu pullollaan)... Ja törmättyä ilmeisen yleiseen ongelmaan, eli Blender/Python yhdistelmään.
Elikkä:
-Blender on mallia 2.49b
-Python on mallia 3.2.jotain, se uusin kuitenkin ja Windows Installerin kautta asennettu
-Käyttöjärjestelmä on mallia XP.
Ja Blender vaan urputtaa ettei Pythonia löydy. Löytyyköhän tuolta Blenderistä jostain asetuksia mistä saisi vinkattua mistä se löytyy (vaikka asensinkin suoraan C:lle kuten installer ehdotti).
Elikkä:
-Blender on mallia 2.49b
-Python on mallia 3.2.jotain, se uusin kuitenkin ja Windows Installerin kautta asennettu
-Käyttöjärjestelmä on mallia XP.
Ja Blender vaan urputtaa ettei Pythonia löydy. Löytyyköhän tuolta Blenderistä jostain asetuksia mistä saisi vinkattua mistä se löytyy (vaikka asensinkin suoraan C:lle kuten installer ehdotti).

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mulla toimi ku asensin python version 2.6.2 ja se suoraan blenderiin, enkä sinne minne se ite ehdotti.
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Joo, mulla oli liian uus Python. Asensin version 2.6.6. ja jo toimii.
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Laitanpa nyt vielä tähän ihan erikseenkin koko jutun pähkinänkuoressa:
1. Asenna Python 2.6.6.
http://www.python.org/download/releases/2.6.6/
2. Asenna Blender.
http://www.blender.org/download/get-blender/
3. Pura Farming Simulator 2011:n sdk kansiosta Blender i3d exporter:
Farming Simulator 2011/sdk/blender_i3d_export_4.1.5.zip
Pura siis tuo ja kopioi tuloksena oleva blenderI3DExport tiedosto Blenderin scripts -kansioon
Blender/.blender/scripts
1. Asenna Python 2.6.6.
http://www.python.org/download/releases/2.6.6/
2. Asenna Blender.
http://www.blender.org/download/get-blender/
3. Pura Farming Simulator 2011:n sdk kansiosta Blender i3d exporter:
Farming Simulator 2011/sdk/blender_i3d_export_4.1.5.zip
Pura siis tuo ja kopioi tuloksena oleva blenderI3DExport tiedosto Blenderin scripts -kansioon
Blender/.blender/scripts
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Näköjään tällainen postauspäivä taas, pahoittelen, mutta: milläs helevetillä te pistätte nuo rakennusten koot kohilleen? Tuli meinaan tuosta ensimmäisestä sellainen maailman nielaiseva jätti. Saaks sitä muutettua vielä Giantsin omassa editorissa vai pitääkö vaan blenderissä pienennellä mututuntumalla?
- Jeppe
- Moderaattori
- Viestit: 7437
- Liittynyt: 10.10.2010 21:15
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Laihia
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Kyllä kokoa voi vielä säätää Giantsissa.

#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
-
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 3908
- Liittynyt: 19.10.2010 11:06
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Päkätti: Avasin sketchupin järjestelmä valvojana 
Wolfheart: Avaa Blender järjestelmä valvojana

Wolfheart: Avaa Blender järjestelmä valvojana

-
- Viestit: 235
- Liittynyt: 07.01.2010 16:19
- Kielet: Puuhöylä
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Alvajärvi
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Mulla tullee aina ihan hyvän kokonen jos laitan 0.01 scaleen ja siitä sitte muokkailen.Wolfheart kirjoitti:Näköjään tällainen postauspäivä taas, pahoittelen, mutta: milläs helevetillä te pistätte nuo rakennusten koot kohilleen? Tuli meinaan tuosta ensimmäisestä sellainen maailman nielaiseva jätti. Saaks sitä muutettua vielä Giantsin omassa editorissa vai pitääkö vaan blenderissä pienennellä mututuntumalla?
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: 19.02.2011 15:01
- Kielet: Soomen kieli.
- Multiplayer tunnuksesi?: KEY_Tronic
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Sotkamo
- Viesti:
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Miks mulla eii oo sitä-> .blender kansiota tuolla?---->

Sori iso kuva

Sori iso kuva


-JT Modding-
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Onko kellään kokemusta tosta uusimmasta blenderistä v2.57? Ei toimi i3d exporttaus ainakaa itellä ku laittaa sen scriptin "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.57\scripts" hakemistoon.
Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa
Ei toimi uusimmassa blenderissä se.

Minun tekemiä modeja saa käyttää ihan miten haluaa, ei tarvitse kysellä lupia!!!