Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita liittyen Farming Simulator peliin.
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Siis miten laitan ne oikeaan kokoon?? :o Ei oo tullu kyllä mieleenkään.
Kuva
Avatar
Venom
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1836
Liittynyt: 15.04.2009 16:36

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Venom »

jiiikoo kirjoitti:Siis miten laitan ne oikeaan kokoon?? :o Ei oo tullu kyllä mieleenkään.
jollain kuvan käsittely ohjelmalla pystyy muutteleen millaseen kokoon haluut.
Kuva
Minun tekemiä modeja saa käyttää ihan miten haluaa, ei tarvitse kysellä lupia!!!
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

nii mutku mulla on raktorissa hyvät textuurit, mutta osa ei näy. Vilkkuu vaan erivärisinä. Mitä teen :?: :?:
Kuva
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

No sun pitää edelleenkin muuttaa kaikkien tekstuurikuvien koot oikeaksi.
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Niin mutta minkä kokosii ne sit pitää olla :?: :?: mistä tiedän mikä on oikeakoko en tajuu :evil: :evil:
Kuva
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

jiiikoo kirjoitti:Niin mutta minkä kokosii ne sit pitää olla :?: :?: mistä tiedän mikä on oikeakoko en tajuu :evil: :evil:
1x1, 2x2, 4x4, 8x8, 16x16, 32x32, 64x64, 128x128, 256x256, 512x512, 1024x1024, 2048x2048 jne...
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

Ja tutoriaaleissakin on oma aiheensa noille koko ongelmille. :roll:
Kuva
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Valtra_S352 kirjoitti:Ja tutoriaaleissakin on oma aiheensa noille koko ongelmille. :roll:

MIssä päin semmonen tutoriaali sitten on?? Ja oon tossa noita kokoja yrittäny muutellä, mutta aika kova homma on yrittää etsiä se oikea miljoonista vaihtoehdoista.
Kuva
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

jiiikoo kirjoitti: MIssä päin semmonen tutoriaali sitten on?? Ja oon tossa noita kokoja yrittäny muutellä, mutta aika kova homma on yrittää etsiä se oikea miljoonista vaihtoehdoista.
Avutonta: http://ls09.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=65&t=1889
Kuva
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Sori :oops: Katoin ton alueen monesti mut en huomannu tota textuurien koot aihetta
.
Kuva
Avatar
Valtra_S352
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3094
Liittynyt: 16.08.2009 09:41
Multiplayer tunnuksesi?: Valtra_S352
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Valtra_S352 »

Nooh.. Ensikerralla katot paremmin.. ;)
Kuva
Jonge_94
Viestit: 67
Liittynyt: 17.02.2010 10:52

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Jonge_94 »

miten sen voi muuttaa zipiksi??
kovaksi laitto onnistuu!!
TheJussi
Kunniakäyttäjä
Viestit: 757
Liittynyt: 10.05.2009 12:38
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja TheJussi »

Jonge_94 kirjoitti:miten sen voi muuttaa zipiksi??
Jos sitä meinaat että .kmz -> .zip , niin se onnistuu sillä, että vaihdat vaan tuon .kmz tiedostopäätteen -> .zip
Avatar
Mr-Wedenoja
Viestit: 3033
Liittynyt: 06.08.2009 17:06
Tämänhetkinen kaupunki:: Kokkola.
Kielet: Sujuvasti Suomi ja Englanti, Osittain Ruotsi, Japani ja Saksa.
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Kalajoki.

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Mr-Wedenoja »

Helpointa on jos on 7.1 tai uudempi sketchup in sen voi exportata suoraan dae. ksi ;)
|Maximus VII Hero|4770K@4,3Ghz 1.308v|2x R9 290 DCUII |2x4Gb HyperX Fury|HX850|Arc Midi R2|2x2Tb|120Gb hyperX 3K|Win 8.1 Pro|
|Z87 Gryphon|G3258@4.5Ghz 1.4v|Gainward GTX570@900/2000|2x4Gb Genesis 1600|TX750|350D|1,5Tb|SP 900 128Gb|Win 8.1 Pro|
|Asus X53E Win 10 Pre.|Nexus 5|
Azceli
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1607
Liittynyt: 25.09.2009 17:37
Paikkakunta: Alastaro
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Azceli »

Volvo/Valtra kirjoitti:Helpointa on jos on 7.1 tai uudempi sketchup in sen voi exportata suoraan dae. ksi ;)
Niin, mut mulla ei ainakaan toimi jos on tekstuurit.
Kuva Allekirjoitus by Venom
<@Meikapoeka> voe että ku oes nakkotseesepalssie :D
Jonge_94
Viestit: 67
Liittynyt: 17.02.2010 10:52

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Jonge_94 »

mulla ei oo tuolla blenderissä sitä i3d muotoo et vois exportata. auttakaaa!!
kovaksi laitto onnistuu!!
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Jonge_94 kirjoitti:mulla ei oo tuolla blenderissä sitä i3d muotoo et vois exportata. auttakaaa!!
Sun pitää lataa se lisäosa ;)
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

lataa toi: http://www.megaupload.com/?d=2HNZ71EX ja laita ne kaks kansioo sinne blender kansioon jos sulla ei oo scripit kansioo ;)
Kuva
Jonge_94
Viestit: 67
Liittynyt: 17.02.2010 10:52

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Jonge_94 »

ValtraN111 kirjoitti:
Jonge_94 kirjoitti:mulla ei oo tuolla blenderissä sitä i3d muotoo et vois exportata. auttakaaa!!
Sun pitää lataa se lisäosa ;)
joo huomasin jo et tarvii se ladata :D
kovaksi laitto onnistuu!!
Traktori_Mies

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

What is this?!?!

Laitoin traktorin peliin yhtenä meshinä ja jouduin katkasemaa vehkeen katkia jotta nokas näkyy tekstuurit. No nokas näkyy aiva täydellisesti mutta tuon hemmetin hytin kaa on vähä ropleemia :|

EI TEKSTUURIA! (Oranssilla)

Tekstuuri (Samassa tekstuurissa) (Punaisella)

Kuva
Kuva
Kuva

Eli nuo tekstuurit mikkä ei näy on samassa "kuvassa". Kun avaa i3d:n notepadilla sitä Texture3:mosta ei oo siä. Siis se on se tekstuuri. Ja sitte nuo takavalot. Nuossa valoissa on sitä läpinäkyvyyttä mutta ei nuossa napeissa en ymmärrä miks ne ei näy. Ja siis ne ei oo tekstuurilla. Ai niin tuo suunnan vaihtajakaa ei näy vaikka siinäkää ei oo tekstuuria :|

Toivottavasti saan apua nopeasti. Toisin sanoen mitä ennemmin saan tuon pelittämään, sitä ennemmin tuo tulee jakoon.
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Traktori_Mies kirjoitti:What is this?!?!

Laitoin traktorin peliin yhtenä meshinä ja jouduin katkasemaa vehkeen katkia jotta nokas näkyy tekstuurit. No nokas näkyy aiva täydellisesti mutta tuon hemmetin hytin kaa on vähä ropleemia :|

EI TEKSTUURIA! (Oranssilla)

Tekstuuri (Samassa tekstuurissa) (Punaisella)


Eli nuo tekstuurit mikkä ei näy on samassa "kuvassa". Kun avaa i3d:n notepadilla sitä Texture3:mosta ei oo siä. Siis se on se tekstuuri. Ja sitte nuo takavalot. Nuossa valoissa on sitä läpinäkyvyyttä mutta ei nuossa napeissa en ymmärrä miks ne ei näy. Ja siis ne ei oo tekstuurilla. Ai niin tuo suunnan vaihtajakaa ei näy vaikka siinäkää ei oo tekstuuria :|

Toivottavasti saan apua nopeasti. Toisin sanoen mitä ennemmin saan tuon pelittämään, sitä ennemmin tuo tulee jakoon.
Ei oo muuta vaihtoehtoo, kun tehä näin:
Kuva
Ja käyttää pelkästään tommosta textuuria, missä ne kuvat on samassa läjässä.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Traktori_Mies

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Ei HELVE*** Kai se sitten on pakko

MONTAKO TEKSTUURIA SAA OLLA KORKEINTAAN?
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Traktori_Mies kirjoitti:Ei HELVE*** Kai se sitten on pakko

MONTAKO TEKSTUURIA SAA OLLA KORKEINTAAN?
No 4 erikseen olevalla on mulla ainakin mennyt.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Traktori_Mies

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Hetkinen... Mulla on tämmöset tekstuurit:

-Musta (runko)
-Kylki
-sälä1
-sälä2
-verhoilu

Eli viis. Mutta tuo musta ja "sälä1" on kaks kertaa. ja silti tuo "sälä1" ei näy :/ Nokas on 9 ja toimii moitteettomasti!
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Ja, oot kokeillu muuttaa sen myös sala1:ksi? En tiedä toimineeko noi skandit näissä kovin hyvin..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”