Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita liittyen Farming Simulator peliin.
Avatar
_Asd
Viestit: 2141
Liittynyt: 21.09.2009 17:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja _Asd »

Joo se jätkä vähä ihastu tohon putkeen ku nini komiahko :D

OLIHAN SE PAKKO OTTAA SITTEN MUKAAN!!!

Ja Xallux elä siinä virnuile ite et saa ees blenderiin :roll:
"nyt alkaa jarrua vasten keuliminen sujumaan!" = häntäluu paskana ja takaloksu hävinny''
Avatar
_Asd
Viestit: 2141
Liittynyt: 21.09.2009 17:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja _Asd »

xallux kirjoitti:kohta näkyy pelissäkin toi jätkä kii pakoputkes
Sulla ei oo varaa virnuilla siinä! :roll:
"nyt alkaa jarrua vasten keuliminen sujumaan!" = häntäluu paskana ja takaloksu hävinny''
4ntti93
Viestit: 1014
Liittynyt: 31.08.2009 12:14
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja 4ntti93 »

asd kirjoitti:
xallux kirjoitti:kohta näkyy pelissäkin toi jätkä kii pakoputkes
Sulla ei oo varaa virnuilla siinä! :roll:
xalluko muka virnuilee?
Avatar
_Asd
Viestit: 2141
Liittynyt: 21.09.2009 17:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja _Asd »

MB_Trac kirjoitti:
asd kirjoitti:Mä laitoin ton timzzen putken i3d niin kyllä se näkyi hyvin..Kuva
Järkee exportata toi äijä mukana! :mrgreen:
Xallux: Nii :|

Toi on virnuilemista ..
"nyt alkaa jarrua vasten keuliminen sujumaan!" = häntäluu paskana ja takaloksu hävinny''
Avatar
opelman
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1430
Liittynyt: 15.04.2009 21:01
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Savo

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja opelman »

toi putken kyttääjä on kyllä ihan paras juttu. Vähänkö repesin 8-)
Avatar
_Asd
Viestit: 2141
Liittynyt: 21.09.2009 17:45
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja _Asd »

opelman kirjoitti:toi putken kyttääjä on kyllä ihan paras juttu. Vähänkö repesin 8-)
Joo :D timzze jätti sen siihen :lol:
"nyt alkaa jarrua vasten keuliminen sujumaan!" = häntäluu paskana ja takaloksu hävinny''
Avatar
Leuqqumies
Viestit: 262
Liittynyt: 28.11.2009 15:37

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Leuqqumies »

opelman kirjoitti:
Leuqqumies kirjoitti:Iski ongelmalla päähän, enkä tarkoita sitä valurautaista joulukynttiläkoukkua tuossa pään yläpuolella.

Väsään traktoria ketsupilla ja homma on ketsuppipuolella selvä. Ongelmahan on se, että kuvatekstuurit eivät näy blenderissä, mikä neuvoksi? Siis sellaiset tekstuurit, jotka on suoraan jpg tai psd-kuvia. Onko tapaa saada ne toimimaan? Vai voiko ne Giantsissa lisätä myöhemmin?
no näkyy sitten giantsissa. jos hyvin käy :)
No nyt ei hyvin käynyt.. Olisikos jelppiä?
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

Hmmm, tuli tehtyä yksi modelli, ja tein sen sillä metritasolla, jossa on vihreä tausta. Nyt kun vien sen Blenderiin, se näkyy siellä mutta kun exporttaan sen giantsiin, niin eipä näy siellä. Scenegraph-välilehdelle tulee kyllä paljon tavaraa, mutta ei näy siellä ruudulla. Mikähän neuvoksi?
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
MB_Trac
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1522
Liittynyt: 06.06.2009 16:08
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja MB_Trac »

Motokuski: Tee Giantsissa uusi camera ja valitse se niin sitten näkyy modeelli! ;)
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

MB_Trac kirjoitti:Motokuski: Tee Giantsissa uusi camera ja valitse se niin sitten näkyy modeelli! ;)
Kiitos!
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Avatar
Leuqqumies
Viestit: 262
Liittynyt: 28.11.2009 15:37

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Leuqqumies »

Leuqqumies kirjoitti:
opelman kirjoitti:
Leuqqumies kirjoitti:Iski ongelmalla päähän, enkä tarkoita sitä valurautaista joulukynttiläkoukkua tuossa pään yläpuolella.

Väsään traktoria ketsupilla ja homma on ketsuppipuolella selvä. Ongelmahan on se, että kuvatekstuurit eivät näy blenderissä, mikä neuvoksi? Siis sellaiset tekstuurit, jotka on suoraan jpg tai psd-kuvia. Onko tapaa saada ne toimimaan? Vai voiko ne Giantsissa lisätä myöhemmin?
no näkyy sitten giantsissa. jos hyvin käy :)
No nyt ei hyvin käynyt.. Olisikos jelppiä?
Ongelmasta yksinkertaistettu versio: SketchUppiin kuvina laitetut tekstuurit eivät näy blenderissä eikä Giantsissa. Olen kokeillu sitä export two-sided toimintoa ja maallannu molemmilta puolilta sketsupissa, vaan ei niin ei!
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Ja use as texture ollut vieläpä ilmeisesti käytössä, kun olet tekstuureita tuonut?
Avatar
Leuqqumies
Viestit: 262
Liittynyt: 28.11.2009 15:37

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Leuqqumies »

juketsu kirjoitti:Ja use as texture ollut vieläpä ilmeisesti käytössä, kun olet tekstuureita tuonut?
Kyllä. Kuvia ongelman luonteesta foorumilla
Avatar
xsubbi
Viestit: 2440
Liittynyt: 19.07.2009 12:45
Kielet: Suomi ja Fingelska
Multiplayer tunnuksesi?: Xsubbi [FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Vaatekaapissasi

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja xsubbi »

niin mitä mun pitää ladata että saan tallennettua tohon google... tiedostoon
Azceli
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1607
Liittynyt: 25.09.2009 17:37
Paikkakunta: Alastaro
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Azceli »

Ku importtasin mun lanaa ni sano että importing failed, osaisko joku auttaa..
Kuva Allekirjoitus by Venom
<@Meikapoeka> voe että ku oes nakkotseesepalssie :D
Avatar
Saemo
Moderaattori
Viestit: 1343
Liittynyt: 30.11.2009 22:56
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Saemo »

Azceli kirjoitti:Ku importtasin mun lanaa ni sano että importing failed, osaisko joku auttaa..
Muistitko purkaa sen tiedoston ennen ku blenderillä aloit importtaamaan?
Kuva
Azceli
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1607
Liittynyt: 25.09.2009 17:37
Paikkakunta: Alastaro
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Azceli »

juu se oli siin kmz muodossa.. sitte oli blenderin logo
E. sanoo vielä python script error..
Kuva Allekirjoitus by Venom
<@Meikapoeka> voe että ku oes nakkotseesepalssie :D
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Täytyy olla .dae muodossa, ennenkuin voit importata Blenderiin.
Azceli
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1607
Liittynyt: 25.09.2009 17:37
Paikkakunta: Alastaro
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Azceli »

Juu lueskelin tosta ni sain toimii!
Kuva Allekirjoitus by Venom
<@Meikapoeka> voe että ku oes nakkotseesepalssie :D
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Mitäs nyt ku sain raktorini auki blenderissä mutta textuurit puuttuu :(
Ja sitte miten saan zoomattuu kauemmaks blenderissä.
Ja minä en voi tallentaa id3 muotoon. Mistä sen scripitin saa.
Jos se on se id3 exporter ni mulla jo on se.
Miteä teen että saan noi kaikki toimii?? :o

EDIT:osaan jo käyttää zoomia
Kuva
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

jiiikoo kirjoitti:Mitäs nyt ku sain raktorini auki blenderissä mutta textuurit puuttuu :(
Ja sitte miten saan zoomattuu kauemmaks blenderissä.
Ja minä en voi tallentaa id3 muotoon. Mistä sen scripitin saa.
Jos se on se id3 exporter ni mulla jo on se.
Miteä teen että saan noi kaikki toimii?? :o

EDIT:osaan jo käyttää zoomia
No tekstuureiden ei kuulu näkyä Blenderissä. Asensitko exporterin varmasti juketsun ohjeen mukaan?
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

No nyt on kone giantsilla,mutta textuurit ei näy.
Juketsun ohje ei taida käydä mulle koska mun se notepad juttu on ihan s**tanan pitkä. Files kohta löyty mut sen perässä ei oo mitään.
Mitä mun pitäs tehdä? :o
Kuva
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Jos Files kohdassa ei ole mitään se viittaa hyvin usein siihen että sulla on exportatessa tiedostonnimessä ollut välilyönti. Jos on niin poista ja koita uudestaan.
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

juketsu kirjoitti:Jos Files kohdassa ei ole mitään se viittaa hyvin usein siihen että sulla on exportatessa tiedostonnimessä ollut välilyönti. Jos on niin poista ja koita uudestaan.
Kiitos ohjeista!! :D

Ps:Tuleeko sulta sitä "traktori peliin" ohjetta vai onko se jo tullut odotan innolla :?:



EDIT:Mistä johtuu että tein kaiken niinku piti textuurien kanssa,mutta osa esim kylki textuurin b414 logo ei tullu mun traktoriin. ennen oli harmaa nyt punanen kylki niinku pitää, mut sitä logoa ei tullu. en ymmärrä mistä johtuu :(
Kuva
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Onko tekstuurit varmasti oikeaa kokoa, yleensä johtuu siitä tuo mainitsemasi asia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”