Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita liittyen Farming Simulator peliin.
Traktori_Mies

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Ei sen nimi oikeesti se se oo ne on ne texture1,2,3 yms. Mutta nyt oon saanu toimii ValtraN111:sen avustuksella ;)
antti96
Viestit: 54
Liittynyt: 28.07.2009 11:35
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja antti96 »

Miten saa ".dae" tiedostoksi? :(
Valmet On Terästä Muut Tulee Perästä
Kuva Kuva
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

antti96 kirjoitti:Miten saa ".dae" tiedostoksi? :(
Siihen on kaks tapaa, mutta helpompi tapa onnistuu jos sulla on versio 7.1 SketchUpista. Valittet yläältä File -> Export.

Kuvat:
Kuva
Kuva
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Valtra6250
Viestit: 2359
Liittynyt: 13.06.2009 17:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Valtra6250 »

No johan on, kun mulla ei onnistu minkään jutun laittaminen GIANTSiin! Homma kusee jo siinä, kun meen sinne Import, ja otan COLLADA eli sen .dae ja sitten ku valitsen sen dae tiedoston ja otan Import & Close nii sitten vaa se Blender tekee sitä ja jää kohtaan Creating Blender Nodes... Mikä vaivaa?
Kuva
Avatar
Ropsutv
Viestit: 1888
Liittynyt: 07.01.2010 16:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Ylivieska
Kielet: Suomi ja Enkku
Multiplayer tunnuksesi?: Ropsu [FIN]
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Ropsutv »

Mistä saan sen scriptin et voin tallentaa i3D muotoon?
Intel i5-4460, Gigabyte B5M-D3H, 4GB RAM, XFX TS 550W, 2T Kovotilaa
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

http://gdn.giants.ch/downloads.php - Ja valitse nimenomaan se Blenderille tarkoitettu.
Avatar
Ropsutv
Viestit: 1888
Liittynyt: 07.01.2010 16:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Ylivieska
Kielet: Suomi ja Enkku
Multiplayer tunnuksesi?: Ropsu [FIN]
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Ropsutv »

No ei vaan onnistu laittaa sitä scriptiä sinne.Ei löydy sitä .blender/scripts kansiota sieltä niin koitin tehä ite .blender kansiota niin valittaa-Anna tiedostonimi.
Intel i5-4460, Gigabyte B5M-D3H, 4GB RAM, XFX TS 550W, 2T Kovotilaa
JHP
Viestit: 77
Liittynyt: 06.05.2009 11:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Muhos
Kielet: Suomi, Englanti, Saksa, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jomppe
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Paikkakunta: Muhos

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JHP »

Mitähän namiskaa pitää säätää ettei tuo minun model oo miljoonakertaa isompi kuin peruskone kun sen avaa giantsissa.
LS11:sta logi myöskin valittaa ettei tekemäni modi ole kiinteä, miten korjaan tämän
Kuva
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja XarioN »

Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun on i3d exporter scripti scripts kansiossa mutta ei näy sitä i3d vaihtoehtoa Blenderissä ja on avattu järjestelmävalvojana?
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

LS11:sen sdk kansiosta löytyypi ;)
KITT
Viestit: 20
Liittynyt: 02.02.2010 19:17

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja KITT »

http://www.aijaa.com/v.php?i=7195797.png

http://www.aijaa.com/v.php?i=7195798.png


Noin tulee, kun yritän importata, mitä pitää tehdä?
Neuvoja?
JiiiKoo
Viestit: 1420
Liittynyt: 17.01.2010 13:02
Kielet: Suomi kai....

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja JiiiKoo »

Saattaa auttaa ku exporttat uudestaan sketchupista.
Kuva
KITT
Viestit: 20
Liittynyt: 02.02.2010 19:17

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja KITT »

Valtra6250 kirjoitti:No johan on, kun mulla ei onnistu minkään jutun laittaminen GIANTSiin! Homma kusee jo siinä, kun meen sinne Import, ja otan COLLADA eli sen .dae ja sitten ku valitsen sen dae tiedoston ja otan Import & Close nii sitten vaa se Blender tekee sitä ja jää kohtaan Creating Blender Nodes... Mikä vaivaa?

Nyt sitten sama homma mullakin, neuvoja, oi viisaimmat?
Avatar
Päkätti
Viestit: 51
Liittynyt: 25.09.2010 20:04
Paikkakunta: Mellilä

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Päkätti »

Traktori_Mies kirjoitti:Ei ku en saa sitä tone Blederiin :( ku yritän importata niin tulee tämmänen teksti:


Import Failed
Check console for more info

Konsolis oli tämmönen:
ImportError: DLL load failed: %1 ei ole kelvollinen win32-sovellus

------------------------------------------------------------------------------------------------

Error
Python script error check console for more info

Konsolis oli tämmönen:
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\minidom.py", line 1917, in parse
from xml.dom import expatbuilder
File "C:\Python26\Lib\xml\dom\expatbuilder.py", line 32, in <module>
from xml.parsers import expat
File "C:\Python26\Lib\xml\parsers\expat.py", line 4, in <module>


from pyexpat import *


Keksisittekö tosta mikä on vikana :lol:
Mulla tulee ihan sama ku tossa. Tää on kai Xarionin kirjottama ja nyt oot saanu ainaki sen fiiatin siirrettyy joten voiks kertoo millai ratkasit tän ongelman?
Kuva
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Argh! Nyt kun olettaisin että alkaa olla tuo karttaeditorin käyttö jotenkuten hallussa, eli alkaa jo ensimmäinen tekele valmistua, niin tuli tietysti mieleen että vois jotain omaakin sinne lisätä. UE-harrastajana piti tietysti väkertää SketchUpissa muutama autiotalo (niitähän on maaseutu pullollaan)... Ja törmättyä ilmeisen yleiseen ongelmaan, eli Blender/Python yhdistelmään.

Elikkä:

-Blender on mallia 2.49b
-Python on mallia 3.2.jotain, se uusin kuitenkin ja Windows Installerin kautta asennettu
-Käyttöjärjestelmä on mallia XP.

Ja Blender vaan urputtaa ettei Pythonia löydy. Löytyyköhän tuolta Blenderistä jostain asetuksia mistä saisi vinkattua mistä se löytyy (vaikka asensinkin suoraan C:lle kuten installer ehdotti). :?:
Avatar
Päkätti
Viestit: 51
Liittynyt: 25.09.2010 20:04
Paikkakunta: Mellilä

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Päkätti »

Mulla toimi ku asensin python version 2.6.2 ja se suoraan blenderiin, enkä sinne minne se ite ehdotti.
Kuva
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Joo, mulla oli liian uus Python. Asensin version 2.6.6. ja jo toimii.
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Laitanpa nyt vielä tähän ihan erikseenkin koko jutun pähkinänkuoressa:

1. Asenna Python 2.6.6.

http://www.python.org/download/releases/2.6.6/

2. Asenna Blender.

http://www.blender.org/download/get-blender/

3. Pura Farming Simulator 2011:n sdk kansiosta Blender i3d exporter:

Farming Simulator 2011/sdk/blender_i3d_export_4.1.5.zip

Pura siis tuo ja kopioi tuloksena oleva blenderI3DExport tiedosto Blenderin scripts -kansioon

Blender/.blender/scripts
Wolfheart
Viestit: 260
Liittynyt: 14.02.2010 16:05

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Wolfheart »

Näköjään tällainen postauspäivä taas, pahoittelen, mutta: milläs helevetillä te pistätte nuo rakennusten koot kohilleen? Tuli meinaan tuosta ensimmäisestä sellainen maailman nielaiseva jätti. Saaks sitä muutettua vielä Giantsin omassa editorissa vai pitääkö vaan blenderissä pienennellä mututuntumalla?
Avatar
Jeppe
Moderaattori
Viestit: 7437
Liittynyt: 10.10.2010 21:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Vähis
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Jerppuu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Laihia

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Kyllä kokoa voi vielä säätää Giantsissa.
Kuva
#vagfin #a4b5 #lisääbassoa #bassheadsoffinland #dd4life
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja XarioN »

Päkätti: Avasin sketchupin järjestelmä valvojana ;)

Wolfheart: Avaa Blender järjestelmä valvojana ;)
mustamies6
Viestit: 235
Liittynyt: 07.01.2010 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Puuhöylä
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja mustamies6 »

Wolfheart kirjoitti:Näköjään tällainen postauspäivä taas, pahoittelen, mutta: milläs helevetillä te pistätte nuo rakennusten koot kohilleen? Tuli meinaan tuosta ensimmäisestä sellainen maailman nielaiseva jätti. Saaks sitä muutettua vielä Giantsin omassa editorissa vai pitääkö vaan blenderissä pienennellä mututuntumalla?
Mulla tullee aina ihan hyvän kokonen jos laitan 0.01 scaleen ja siitä sitte muokkailen.
KEY Tronic
Viestit: 618
Liittynyt: 19.02.2011 15:01
Tämänhetkinen kaupunki:: Sotkamo
Kielet: Soomen kieli.
Multiplayer tunnuksesi?: KEY_Tronic
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sotkamo
Viesti:

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja KEY Tronic »

Miks mulla eii oo sitä-> .blender kansiota tuolla?---->
Kuva
Sori iso kuva :oops:
Kuva Twixille kiits!
-JT Modding-
Nappop
Viestit: 60
Liittynyt: 08.04.2011 16:26

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Nappop »

Onko kellään kokemusta tosta uusimmasta blenderistä v2.57? Ei toimi i3d exporttaus ainakaa itellä ku laittaa sen scriptin "C:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.57\scripts" hakemistoon.
Avatar
Venom
Kunniakäyttäjä
Viestit: 1836
Liittynyt: 15.04.2009 16:36

Re: Kuinka saat sketchup modellit toimimaan giantsissa

Viesti Kirjoittaja Venom »

Ei toimi uusimmassa blenderissä se.
Kuva
Minun tekemiä modeja saa käyttää ihan miten haluaa, ei tarvitse kysellä lupia!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ohjeet ja oppaat”