Jusa kirjoitti:Ehkä lievästi off-topic mutta itseä ihmetyttänyt että onko tämä foorumi mennyt modejen osalta oikeasti täysin sisäpiirin whats-app touhuksi?
kohtuu kauon kulunut kuitenkin pelin julkaisusta mutta kunnollisia suomi modeja/mappeja ei vain näy jaossa muutamaa hassua lukuunottamatta. Joku oli johonkin topiciin taannoin kirjottanutkin että modin tekijät ovat suivaantuneet kun keskeneräisiä tekeleitä jotka jaettu julkisesti on haukuttu mutta pitäisihän se modintekiöiden osata ottaa (asiallista!) kritiikkiäkin vastaan.
Olisi kiva pelata tätäkin peliä joskus mutta kun on tälläinen satunnainen pelaaja niin eipä ole tietoa mistään sisäpiirihommista mistä modeja saisi mikä on harmillista. Joten laittakaahan vain niitä modeja rohkeasti jakoon kaikkien iloksi ja me kaikki muistetaan että kritiikkiä voi antaa asiallisesti ja varsinkin jos modi on keskeneräinen niin ei aleta haukkumaan/viisastelemaan. Tässäkin kuvia todella hienon näköisistä kartan tekeleistä joten täytyy vain toivoa että näitäkin karttoja nähtäisiin joskus valmiina ja julkisessa jaossa

Modien vähyyden taustalla ovat varmaankin juuri mainitsemasi syyt, mutta luulen vaan että kiinnostus itse peliä kohtaan saattaa myös olla modien vähyyden syynä. Voi toki olla, että fs17 on ollut kaupallinen menestys, mutta itseäni se ei vaan jotenkin sytytä pelaamaan. Panostaisivat enemmän ominaisuuksiin kuin ulkonäköön ja kehittäisivät parempia menetelmiä esimerkiksi juuri mappien tekemiseen. Jo parin eri pelin ajan (fs15, fs17) on tuntunut siltä, että kyseessä on periaatteessa sama peli ja olisi tehty vain kosmeettisia muutoksia. No en sitten tiedä..
Toivon jopa melkein, ettei fs17 olisi pärjännyt niin hyvin markkinoilla kuin edeltäjänsä. Jos tämänkaltainen muutos tapahtuisi, giants varmasti huomaisi, etteivät pelaajat ole enää niin tyytyväisiä ja kiinnostuineita pelistä kuin ennen. Itse pelin kohderyhmä on myös muuttunut huomattavasti näiden muutaman pelin julkaisujen välillä, tuntuu jopa siltä, että simu-ominaisuuksia lisättäisiin ikään kuin "pakosta", koska ne vähentävät pelin mainstream kiinnostavuutta.