Ensimmäinen Nuffield-traktorin prototyyppi oli valmis jo 1946, mutta sitä ei saatu tuotantoon ennen 1948 teräspulan vuoksi. 1948 esiteltiin sekä moottoripetrolikäyttöinen kolmipyöräinen Nuffield M3 riviviljelyyn että niin ikään moottoripetrolikäyttöinen nelipyöräinen Nuffield M4 peltoviljelyyn. Nuffield M4:n hinta 1948 oli 500 puntaa. Alussa valinnaisvarusteina oli kolmipistenostolaite ja voiman ulosotto, joista tuli myöhemmin vakiovarusteita. Traktori valmistettiin Birminghamissa.
Nuffield käytti alkuun Morris Commercial petrolimoottoria ja 1950 alkaen lisäksi Perkinsin P4 dieselmoottoreita. Moottoripetrolimoottori (TVO) oli diesel- ja bensiinimoottoria heikkotehoisempi, mutta petroli oli halvinta polttoainetta. Kuitenkin jo 1955 95% kaikista Britanniassa myydyistä Nuffieldeista oli dieselkäyttöisiä. 80% Nuffieldeista meni vientiin.
Vuonna 1954 valmistui ensimmäinen Nuffield traktori, joka oli varustettu tehtaan omalla BMC-moottorilla. Tuo moottori oli erittäin pehmeäkäyntinen ja aikansa tehokkaimpia traktorimoottoreita Euroopassa. Se sisälsi paljon ostettuja patentteja muun muassa Saurerilta. Siksi ensimmäisen sarjan BMC diesel moottorit olivat mallimerkinnältään OES (Oil Engine Saurer). Pienin muutoksin kyseistä moottorikonstruktiota valmistettiin pitkälle 70-luvun loppuun.

Täältä onnistuu lataus.
-Oikeat äänet otettu omasta nuffieldista.
-Oikeaan traktoriin laitettu massikan lokarit ja ne on myös tehty traktoriin.
-Käyristetty pakoputken pää on syynä siihen, että meillä kotona pakoputken pakokaasut tulisi kattoon joka tekisi mustan jäljen tallin kattoon.
-Koko hommeli tehty Opelmanin valmettien päälle. (Toivottavasti opelman ei suutu)
-Takarenkaat ei ole punaiset, josta erityisesti en pidä. Mutta niitäkään ei voinnut maalata uudelleen

Kommenttia!
Unohtu mainita, että on toinen modi sen halkomakoneen jälkeen ja eka traktori modi!