


On yhtä helvettiä kyl katsastus jos muuttaa vaparista turboks + se että näit uusii vähäpäästösii ei ees saa virittää eli käytännös sen pitäis vastata jotain tuotannos ollutta mallii tai muute ei oo mitää toivoo katsastukses. Tai no mikäs siin jos viittii ain muuttaa takas vakioks katsastuksen ajaks.Killerhangar kirjoitti:Mistäs aattelit rahat nykästä? Itehän en ilman kokemusta alkais vaparia turpoteleen. Korkeintaan tekisin tupla-single-tupla muunnoksia ens alkuun... Byrokratia on kivaa ja päästöt, maksaa meinaan kans aika huolella...
Se tosin on laitonta.Sampo_Poika kirjoitti: On yhtä helvettiä kyl katsastus jos muuttaa vaparista turboks + se että näit uusii vähäpäästösii ei ees saa virittää eli käytännös sen pitäis vastata jotain tuotannos ollutta mallii tai muute ei oo mitää toivoo katsastukses. Tai no mikäs siin jos viittii ain muuttaa takas vakioks katsastuksen ajaks.
No nii onki, mut harvoinpa kukkaa semmone kuka ei sais kattella pellin al ni menee sinne urkkimaa. Poliisitki varmaa hyvi harvoi.Tuketzu kirjoitti:Se tosin on laitonta.Sampo_Poika kirjoitti: On yhtä helvettiä kyl katsastus jos muuttaa vaparista turboks + se että näit uusii vähäpäästösii ei ees saa virittää eli käytännös sen pitäis vastata jotain tuotannos ollutta mallii tai muute ei oo mitää toivoo katsastukses. Tai no mikäs siin jos viittii ain muuttaa takas vakioks katsastuksen ajaks.
Voi tulla kalliiksi, jos ajaa kolarin tuollasella autolla, jota ei oo muutoskatsastettu. Sillon siinä ei ole minkäänlaiset vakuutukset voimassa.Sampo_Poika kirjoitti:On yhtä helvettiä kyl katsastus jos muuttaa vaparista turboks + se että näit uusii vähäpäästösii ei ees saa virittää eli käytännös sen pitäis vastata jotain tuotannos ollutta mallii tai muute ei oo mitää toivoo katsastukses. Tai no mikäs siin jos viittii ain muuttaa takas vakioks katsastuksen ajaks.Killerhangar kirjoitti:Mistäs aattelit rahat nykästä? Itehän en ilman kokemusta alkais vaparia turpoteleen. Korkeintaan tekisin tupla-single-tupla muunnoksia ens alkuun... Byrokratia on kivaa ja päästöt, maksaa meinaan kans aika huolella...
No melkeenpä hommaisisin vaikka AVK:lta muutamalla huntilta jonku turbo-koneisen lootan ja purkaisin ja kasaisin muutaman kerran. Ja lukisin niin vitusti juttuja aiheesta, oikeen turbon valinnasta jne. Ja asennuksessa ottaisin jonku kaverin messiin joka osaa hommat.Diesel Power kirjoitti:Mie luulen et saisin vaan koko paskan tuhottua jos ruppeisin turpottelemaan.Mut eihän sitä kokemusta kartu jos ei tee?
Autoon olis rahat kyl kasas, mut bensoihin, vakuutuksiin ym. paskoihin ei ehkä sit riittäskään harmaan kovin pitkäks aikaa.
Jos turbolla tehoa haluaa, niin kone täytyy tehdä kokonaan uusiksi. Korkeapuristeinen moottori todennäköisesti rikkoo kannentiivisteen/kannen eka. Sitten sulaa männät jne.Killerhangar kirjoitti:No melkeenpä hommaisisin vaikka AVK:lta muutamalla huntilta jonku turbo-koneisen lootan ja purkaisin ja kasaisin muutaman kerran. Ja lukisin niin vitusti juttuja aiheesta, oikeen turbon valinnasta jne. Ja asennuksessa ottaisin jonku kaverin messiin joka osaa hommat.Diesel Power kirjoitti:Mie luulen et saisin vaan koko paskan tuhottua jos ruppeisin turpottelemaan.Mut eihän sitä kokemusta kartu jos ei tee?
Autoon olis rahat kyl kasas, mut bensoihin, vakuutuksiin ym. paskoihin ei ehkä sit riittäskään harmaan kovin pitkäks aikaa.
Kyllä se varmaa periaatteessa menis. Mutta auto missä ei oo turboa ollu, niin se säätäminen pelkästään että menee pellin alle voi jossain lootissa olla aika suunnaton.
Totta, mutta jos rahaa on niin kukaan ei kiellä kokeilemasta.sutki kirjoitti:Se turbo versio voi olla silti aika lailla erilainen kuten eri männät on aika yleisiä kun vertaa saman koneen turbo ja vapari versiota. Ite en rupeis hirveesti ottaan tehoa turbolla koneesta joka alunperin on vapari kyllä sitä pikkusen voi piristää mutta liika on liikaa ja voi tulla vaurioita.
Juu on tua . Saa noita nelivetosenaki mutta ne on aika harvas ja vähä erilaasilla hinnoolla liikentees ..Valmet 755 kirjoitti:Onks tuo Jepen massa etuveto?
Kaveril on tommone mk2 G60 tekniikalla ja on räyhäkkä laite nykyään.Diesel Power kirjoitti:Pari nättiä mk2 golffia
Kunnon lautta.Sampo_Poika kirjoitti:Komia mannelaiva.
Puolimiljoonaa on vähän ajettu tai no aika keskiverto ajo määrä. No transportterille se on kyllä oikeestaa ihme jos sen verra saa ajettuaDiesel Power kirjoitti:No joo, se voi olla helpompaa ja halvempaa ostaa valmiiks "tehokas", kun alkaa vääntämään vaparia turpolle.
Pari nättiä mk2 golffia:
4x4 1.8l TURBO
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5741454
Olis nätti, mut vähän turhan paljon ajettu....
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5729548
Kesä iltoihin
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/5749252
Oli muuten naapurin ransportteri leiponu, ei silläkään oltu rullailtu ku puol miljoonaa.
Ajoin tänään uusiman koppasella 2.0 TDCI Mondeolla missä tuplakytkinloota. Voin väittää että siinä oli enemmän sitä jotain. Mitä sen muutaman kilsan ajanu vanhaa farkkuvolvoa ni hyi helvetti.maatila kirjoitti: E: Tuli viikonloppuna ajettua aevan ehanalla 2 korisella Volvo V70:llä. Kaikilla herkuilla oleva 2.5 turpotiisseli automaatti loodalla siinä oli sitä jotain...
Mä ostin jokku Sinustecit hifitalosta 43e , niissä on tommoset poksit ja ne suodattaa sen äänen diskanteille ja bassoelementille .maatila kirjoitti:http://www.autoviihde.com/sonda-tx1165a.html
Piti ostaa tuommoset pössöö ku nui hyvässä tarjouksessa oliKyllä ne vakiotki olis välttäny äänesä puolesta muttei vakio kajareilla saanu suojaritilöitä ja ovitaskujen törkyjä rämiseen melko jytkyt vehkeet kyllä
Mutta sanokaas kokemuksia jos ootte tuommosia pikku boxeja asennellu että mite ne kuuluu laittaa ja onko ne tarkotettu vaa diskanteille ja mitä niistä yleensä on hyötyä
E: Ja sanoko rainbovi tuon mulle vai teemuK:lle?