Massey_man kirjoitti:Kaverilla oli jossain vaiheessa myynnissä vanhemmanmallin rapakasa, mut en oo ihan varma onks enää, oli siin laitettu vähä parempaa kytkytintä ja tappiin viilattu airsali tuli mukaan, sillä koneella meni kaverin kameli derbi 115km/h ja siin vaiheessa vasta laitettiin kutosta tupaan.
Putkena sil ei ollu kun turpokitti, putki kun rupes lopetteleen piikkiä nii pytty vasta alko. : D
Kaveri tienny mitä tekee.
Jep. Olzei_ Pistä vaan piktuuria yyveellä. Pittää sitte kahtua laitettaanko uus kone sitte ku kortti on.
Massey_man kirjoitti:No yks toine kaveri tietää melkeen kaiken kakspyöräsistä oli tahteja minkäverran tahansa kaiken se melkeen osaa tehä kun on tarpeeks asennus kaljaa.
No totta kai. Siin voi olla vaa yks huono puoli. Jottai pitäs purkaa ni ei muistakkaa mitä on tehny.
Mää tein ysin päättötyönä pari vuotta sitte nostopukin pullotunkilla, sain 9 puol arvosanaksi
Vielä tänäkin päivänä olen siihen pirun tyytyväinen, ja on kovassa käytössä
Maailma tarvitsee esikuvia, Mercedes-benz. Ja pari Foordia.
Ei varaa ostaa uutta eikä tuunata vanhaa, se on siis old school..
Piti vaan kahteen kertaan tuon yläosan liukuputket hitsata, kun ekalla kerralla kusi vähän, eikä menny toisten putkien sisään. Pitäs varmaan vielä.maalata joskus...
BluePower kirjoitti:Tuo on aika hyvännäkönen tuo Tiitselin pukki!
Asiasta kepappiin, mistä saisi hinta/laatu-suhteeltaan hyviä motocross-varusteita?
Kova hinku päässä Rovaniemelle Mäntyvaaraan kokeileen..
Mimmosta huoltoa & ylläpitoa ootta teheny 2-T/4-T värkeille? Otetaan kaikki mopot ja kaikki muutki härvelit..
E. Ja mimmosissa tiloissa huollatte?
Tällänen pukki tuli joskus tehtyä, venelakalla lakattu ettei lahois heti.
Mutt ny husan alla bilteman pukki, tota puista käytän ku korjaan/huollan pyörää.
Kantsii panostaa hyviin merkkeihin, esim: Leatt, Airoh, Scott, TCX. Bilteman kamoilla ei tee mitää.
Tätä oon paljon käytänny http://www.24mx.fi/motocross/
No ite ''Harrastan'' enduroa, tai no voidaan puhua vakavasta harrastuksesta jo. Koska SM:mmää olis tarkotus tnä vuonna päästä.
5-kertaa viikos ajoreeniä, yks lenkkipäivä ja lepopäivä.
Huollosta si. Vaihan öljyt siinä 5h välein ja ilmanputsarin 1-3ajokerran jälkee.
Riippuu kui pölystä radalla o. Pyörä pestään aina ajokerran jälkee, rasvataan jne.
Si jos sulla on vähän uudempi pyörä ja ohjekirja, kantsii säätää iskarin naksut vakio asetuksiin, yleensä ne o käytetyissä vehkeissä miten sattuu.
Jos alat iha kunnolla harrastaa nii kyllä huomaat että kui tärkeetä iskareiden säätäminen on itelle sopivaks, silloin saa ajosta kaiken irti.
Si meillä o tehty työhuone vanhaan taloon, siellä on kaikki pöydät, kompurat, hyllyt jne.
Kotkalla on kyllä asiallinen pyörä ainaki. Kauanko oot harrastanu enduroa? Ite oon melko vasta alottanu ajamisen.
Ite meinasin tehä vaan tuommosen A-pukin Yamahalle.
Juu, asiaan. Ite korjaan ja huolla vehkeitä tuossa meiän firman hallilla, löytyy kompurat, autonostimet ynnä muut jutut.
Jakoavaimia ja kaikkia työkaluja löytyy vähintäänki riittävästi, niitä on tässä vuosien aikana kerenny sinne kasaantua aika paljon.
Pyöränä mulla on Yamaha YZ 85 -06. Kiinalainen on sitte semmonen leikkipeli.
Ajeleskelen pääasiassa mettäteillä, hyppyjä on tullu hiekkamontulla kokeiltua jonkun verran, tosin melko huonolla menestyksellä.
Tässä on molemmat pyörät sitte.
Yamahasta tullee vaihteisto-öljyjä vaihettua sillon tällön, riippuu vähän, mimmosta ajoa on ajanu. 3% seoksilla ajan.
Kiinalainen jää nyt vähemmälle käytölle, kun tuli tuo Yamaha hankittua.
Nyt on kyl mopo oudon näkönen, kun putki on musta. Ennen se oli semmonen nätin oranssin ruskee. Ei oo vaan uunia, missä paistaa maalit kiinni, joten antaa ton sit ruplatella tyhjäkäynnillä..