Joskus 2000 luvun alussa oli näin märkä syksy, kun puimuria piti repiä jatkuvasti irti, eli märin syksy yli 10 vuoteen.Valtra655 kirjoitti:En muista pitkään aikaan olleen näin kuivaa ja hyvää syksyä ilman vettä. Ja jotkut haluaa sitä välttämättä ehoin tahoin.Aecel kirjoitti:Ei jotenki tasan käy nämä kelit kun jossain päin Suomea satanut vettä nii ettei koskaan ennen vastaavaa ja täälä rupeaa kuivuus koettelemaan nii että pohjavesi rupeaa olemaan jo pelottavan alhaalla.
Yleinen keskustelu (vapaa sana)
- Ezmo
- Moderaattori
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- John Deere 2650
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja rälli-inglish
- Multiplayer tunnuksesi?: Masa[FIN]
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
- Viesti:
Näppistaituria väännän äikäntunnil...
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Kuivimpia syksyjä vuosikymmeniin, kun täälä rupeaa kaivoista loppumaan vesi. Ei oo kovin mukavaa kun on eläimiä.Ezmo kirjoitti: Joskus 2000 luvun alussa oli näin märkä syksy, kun puimuria piti repiä jatkuvasti irti, eli märin syksy yli 10 vuoteen.
Sais tulla kyllä sadetta ja reippaasti tänne etelään, pellot kyllä kestää sen.
Miksei täällä humppa soi?
-
- Kielet: englanti,ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Jallu
Joo o täs ollaa koulun eeteen tunilla.Ärsyttää vaa ku on koulun jälkee. 

- Ezmo
- Moderaattori
Justiinsa kävin ruiskun kans kiertelemässä pieniä järviä, vaikka nyt ei oo paljoa tullu vettä pariin viikkoon. Ei paljoa kynnetä tänä vuonna, kun ei maat kuivu.Aecel kirjoitti:Kuivimpia syksyjä vuosikymmeniin, kun täälä rupeaa kaivoista loppumaan vesi. Ei oo kovin mukavaa kun on eläimiä.Ezmo kirjoitti: Joskus 2000 luvun alussa oli näin märkä syksy, kun puimuria piti repiä jatkuvasti irti, eli märin syksy yli 10 vuoteen.
Sais tulla kyllä sadetta ja reippaasti tänne etelään, pellot kyllä kestää sen.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Opettaja kerto, että saadaan koulutus uuden Avantin käyttöön. 

- Teemu
- Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
- Viesti:
Minkäs koulutuksen siihen tarvii? Työelämässä annetaa avaimet kätee ja sanotaa et antaa soittaa. 
Alkaa tulemaa postissa noi ledit. 1/3 vasta tullu tosin ja postilaatikko oli täynnä. Lopettasivat sen nurmikonleikkuun nii saisin nopiammi kaikki.

Alkaa tulemaa postissa noi ledit. 1/3 vasta tullu tosin ja postilaatikko oli täynnä. Lopettasivat sen nurmikonleikkuun nii saisin nopiammi kaikki.
- Komaal
- Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Komaal
- Teemu
- Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
- Viesti:
^ Mulla on uus kone kanssa ja avasin tän viikon tauon jälkeen ajankuluksi 

- Aecel
- Kunniakäyttäjä
Ite käväsin joskus 1,5v sitte tutustumassa ihan piruttaan eräässä amiskassa jossa oli tuo kiinteistöpuoli.Teemu kirjoitti:Minkäs koulutuksen siihen tarvii? Työelämässä annetaa avaimet kätee ja sanotaa et antaa soittaa.![]()
Ei pahalla, mutta olihan se ihan peukaloitten pyörittelyä... "joo meil on täs tämmönen leuanvetotanko jossa voidaan vähän voimistella...
juu ja tuolla on noi lehtipuhaltimet ja raivaussahat. Joo ja tos on toi Wille millä harjotellaan lumen aurausta ja vastaava..."
Ei oo tarkotus vähätellä, mutta oikeesti se kolmen vuoden koulutus menis kolmessa kuukaudessa.
- mikebirdie
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Kyllä vettä saisi tulla jonnin verran meinaa on kultivaattorin kärjet kuumana kun kuivaa maata alkaa repimään ympäri...
#Kuuukkelijutut
-
No samat fiilikset itelläki. Ja kuulemma konehommat alkaa vasta kolmantena vuonna.Aecel kirjoitti:Ite käväsin joskus 1,5v sitte tutustumassa ihan piruttaan eräässä amiskassa jossa oli tuo kiinteistöpuoli.Teemu kirjoitti:Minkäs koulutuksen siihen tarvii? Työelämässä annetaa avaimet kätee ja sanotaa et antaa soittaa.![]()
Ei pahalla, mutta olihan se ihan peukaloitten pyörittelyä... "joo meil on täs tämmönen leuanvetotanko jossa voidaan vähän voimistella...
juu ja tuolla on noi lehtipuhaltimet ja raivaussahat. Joo ja tos on toi Wille millä harjotellaan lumen aurausta ja vastaava..."
Ei oo tarkotus vähätellä, mutta oikeesti se kolmen vuoden koulutus menis kolmessa kuukaudessa.

- MattiI
- Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Toisaalta kun kyse on kuitenki noin helppokäyttöisestä koneesta nii eipä siinä paljoa koulutuksia luulis tarvitsevan 

- RehuriFin
- Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
- Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
- Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.
On kyllä pakko sanoa, että toi modi pyynnöt alue on jääny aika turhaks kun ei kukaan oikeesti osaava ikiniä tunnu suostuvan auttamaan ku kaikki pitäis näinä päivinä tehä ite
. Vaikkei tämä nyt ookkaan mikään protesti eikä tämän oo tarkoitus loukata niitä hyviä modaajia niin voitteko nyt oikeesti tajuta et kaikki ei oo GE velhoja ja kaikki ei sitä opi käyttää vaikka miten yrittäis niin, että jos nyt edes joskus antasitte periksi ja auttaisitte noita pyytäjiä kun kerran osaatte.
Ei mulla muuta ja ei nosteta tästä sitten mitään paskamyrskyä. Kunhan nyt yleisesti huomautin asiasta.

Ei mulla muuta ja ei nosteta tästä sitten mitään paskamyrskyä. Kunhan nyt yleisesti huomautin asiasta.
- Muhka
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Viesti:
Se modin teko on sen verta iso prosessi että jos sen taidon osaa niin tekee ennemmin niitä koneita joita ite haluaa.

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
-
Kyllä multakin onnistus vaikka unissaan.MattiI kirjoitti:Toisaalta kun kyse on kuitenki noin helppokäyttöisestä koneesta nii eipä siinä paljoa koulutuksia luulis tarvitsevan

- RehuriFin
- Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
- Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
- Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.
Näinhän se on, mutta juuri tätä minä tarkoitinkin. Siksi justiinsa pyynnöt on nykyään hyödytön alue kun kaikkiin vaan sanotaan, että tee itse.Muhka kirjoitti:Se modin teko on sen verta iso prosessi että jos sen taidon osaa niin tekee ennemmin niitä koneita joita ite haluaa.
- Traktorimies_
- Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, ranska
Kyllä niitä pyyntöjä on jonkun verran toteutettukin, mitä nyt olen sivusta seurannu. Seki auttais asiaa, jos ne pyynnöt viitittäis tehä kunnolla.. Ja ihan joka ikinen oppii käyttämään modaamiseen tarvittavia ohjelmia niin halutessaan. Kuten joku jo sanoikin, niin modien tekeminen alusta loppuun on niin iso homma, ettei kukaan sellasta viitsi tehdä, jossei siitä hyödy mitenkään itse.
- tofu
Eihän se vaikuta vaikka oisit panssarivaunulla ajanut, siihen että saisit ajaa kubotaa hallissa, ilman siihen perehtymistä. Uskoisin näin että, teillä on siellä aika monta jotka haluaisivat ajaa traktorilla.Mönkijämies kirjoitti:Kyllä multakin onnistus vaikka unissaan.MattiI kirjoitti:Toisaalta kun kyse on kuitenki noin helppokäyttöisestä koneesta nii eipä siinä paljoa koulutuksia luulis tarvitsevanOn se niin helppo ajaa. Ei ole tosin yhtään kokemusta vielä. Enkä edes kubotaa saanu siirtää paria metriä hallissa vaikka oon isompaaki kalustoo ajanu.

Traktorin kaatuessa pidä kiinni ohjauspyörästä, ÄLÄ HYPPÄÄ!
#Kuuukkelijutut
"Hei mikebirdie haista p@#ka" ~ valametmiäs
-
Totta puhut.tofu kirjoitti:Eihän se vaikuta vaikka oisit panssarivaunulla ajanut, siihen että saisit ajaa kubotaa hallissa, ilman siihen perehtymistä. Uskoisin näin että, teillä on siellä aika monta jotka haluaisivat ajaa traktorilla.Mönkijämies kirjoitti:Kyllä multakin onnistus vaikka unissaan.MattiI kirjoitti:Toisaalta kun kyse on kuitenki noin helppokäyttöisestä koneesta nii eipä siinä paljoa koulutuksia luulis tarvitsevanOn se niin helppo ajaa. Ei ole tosin yhtään kokemusta vielä. Enkä edes kubotaa saanu siirtää paria metriä hallissa vaikka oon isompaaki kalustoo ajanu.
-
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Sanompa tähän että on 10kertaa helpompaa ajaa 936 ventillä kun jollaki synkronoimattomala lootalla varustetulla pikku rattorilla. Ja avantilla ei opi ajamaan kunnolla kun ajamalla.

Voorumin kovin deutzimies.

- Aecel
- Kunniakäyttäjä
No ei se nyt ihan niinkään oo. Varmana on helpompaa hahmottaa missä pikkunen takapotka kulkee kuin sitä suurta kustannuskriisi-Venttiä moommakumeilla. Ja oppimisnopeus on kanssa riippuvainen oppilaasta. Mutta mä vaan ihmettelen miksi tuo amiksenkäynti tuntuu välillä niin tehottomalta. Tuosa nyt samanikäisillä tutuilla jotka on amiksessa nii vapaita ja turhaa lorvailua iso osa ajasta. Tietenki voi olla yleistystä mutta fakta on se että ihan varmana pystyis ammattitutkintoa tehostamaan ilman että mikään kärsisi suunnattomasti.Maon^ kirjoitti:Sanompa tähän että on 10kertaa helpompaa ajaa 936 ventillä kun jollaki synkronoimattomala lootalla varustetulla pikku rattorilla. Ja avantilla ei opi ajamaan kunnolla kun ajamalla.
-
- Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Aivan samaa mieltä. Puolet viikoista on vajaita suurinosa on päivistäkin vapaata. Kahteen vuoteen pystyisi kyllä aivan hyvin käymään maatalousoppilaitoksen niiden osalta jotka homman handlaa. Mutta niitten ehdoillahan mennään jotka eivät osaa.Aecel kirjoitti:No ei se nyt ihan niinkään oo. Varmana on helpompaa hahmottaa missä pikkunen takapotka kulkee kuin sitä suurta kustannuskriisi-Venttiä moommakumeilla. Ja oppimisnopeus on kanssa riippuvainen oppilaasta. Mutta mä vaan ihmettelen miksi tuo amiksenkäynti tuntuu välillä niin tehottomalta. Tuosa nyt samanikäisillä tutuilla jotka on amiksessa nii vapaita ja turhaa lorvailua iso osa ajasta. Tietenki voi olla yleistystä mutta fakta on se että ihan varmana pystyis ammattitutkintoa tehostamaan ilman että mikään kärsisi suunnattomasti.Maon^ kirjoitti:Sanompa tähän että on 10kertaa helpompaa ajaa 936 ventillä kun jollaki synkronoimattomala lootalla varustetulla pikku rattorilla. Ja avantilla ei opi ajamaan kunnolla kun ajamalla.
Ens talvena kuulemma olisi tulossa kahden päivän viikkoja ja niiden osalta meinaan kyllä kysyä että saako käydä kotoa joillei ole aivan pakko olla läsnä.
Ja tuohon maonin juttuun: on eri asia ajaa konetta kuin tehdä sillä jotain. Jokainen varmaan osaa vetää perässään äestä, mutta kaikki eivät tiedä miksi sitä perässään vetävät ja mitenkä sitä oikeaoppisesti vedetään ja mihinkä syvyyteen.

Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
- Nevamies
- Multiplayer tunnuksesi?: Nevamies
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Oon sun kanssa kyllä samaa mieltä, koettakaapa huviksenne ajaa synkkaamattomalla laatikkolla, jos pitää kepittää niin siinä tulee ensimmäinen ongelma niille jokka ei muilla oo ajanukkaan kun synkatuilla laatikoilla, siellä käy sorsa laatikossa ja sillä on yleensä tosi paha olo.Maon^ kirjoitti:Sanompa tähän että on 10kertaa helpompaa ajaa 936 ventillä kun jollaki synkronoimattomala lootalla varustetulla pikku rattorilla. Ja avantilla ei opi ajamaan kunnolla kun ajamalla.
Okei tokikin on se toki niin että isot koneet on välillä hankalia hahmottaa mutta harvemmin on tullu käytyy pyöriin koneen ympärillä ite ainakaan että mahunko tästä vai en.
Jos täällä on joku semmonen joka ei oo ikinä ajanu tavallisella vaihelaatikolla olevia koneita niin huutakoon hep.
Semmoselle haaste että käyppä huvikses ajaan jossain pelto hommissa pikkusella raktorilla oli synkrot laatikossa tai ei mutta ihan että on kepit mitä pitää hämmentää, nappilootat on siittä toki kätevii että siinä kone pitää huolen että vaihot onnistuu.
Sitte ilman sitä voi olla orpo olo, varsinki ku koettaa ajaa nätisti ettei koneetkaan menis hajalle.
On meinaan hitusen mielenkiintosta vetää jotain äestäki pellolla ku hitusen laiskemmalla raktorilla joutuu ottaa pykälää pienemmällä vaihteella ensin kalusto vauhtiin ja sitte vasta se työvaihe päälle... Saa olla melko ripee vaihossa että ei pysähy kokonaan.
Niin ja valtra655 on kans ihan asian ytimessä...
Mutta juu tuli pestyy ja vahattua auto tässä, nyt sillä taas kelpaa ajaa, ainaki siihen asti että sade yllättää jos sataa, ihmeen kuivaa ollu täälläki.
Intel i5 2500K@4.2Ghz|Asus P8z77-V LX|2x4Gb Kingston hyperX 1600mhz|Asus Radeon R9 280 3Gb gddr5 1070mhz DCII|Seagate Barraguda 4tb & Samsung SSD 840EVO 250GB|SeaSonic G 750W80+Gold|Cooler master HAF912PLUS+
Me alettiin logistiikka-alalla muutaman päivän jälkeen ajaan traktoreilla, trukeilla, kaivureilla jne. Yhdistelmää aletaan ajaan joulun aikoihin. Luulis kyllä että kiinteistöpuolellakin ne konehommat alkaisi jo ekana vuonna.Mönkijämies kirjoitti: No samat fiilikset itelläki. Ja kuulemma konehommat alkaa vasta kolmantena vuonna.Ja ohan se hyvä että saa uuteen koneeseen koulutusta kun kukaan luokalta ei oo ajanu semmosta. Ei edes opettaja.
![]()

Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut