11 vuotta tässä talossa oli A95, kyllä siihen 700-800h tuli vuodessa. En minä tosin tuosta määrästä vuodessa ajanut kun n. kolmasosan, mut jotain voi sanoa kuitenkin. Hyvin pärjättiin,toistasataa hehtaaria kylvöä ja reilu 300ha ruiskutuksia oli vuosittain ne ns. suurimmat hommat, joista suurin osa urakointia. Normaalit karjatilan etukuormain yms. työt päälle. Periaatteessa aina tuo oli ykköskoneena tässä talossa, toisena koneena on sitten aina ollu ns. vetokone, viimeset pari vuotta 6600 Jontikka. Valtra oli kyl kaikin puolin hyvä kone, ja meni vähillä remonteilla. Mutta kyllä kun sen seuraajaks tuli T6020 NH, niin oli kyl tosi iso hyppäys tekniikassa ja ergonomiassa, ja nyt jos käy A-sarjalaisen kopissa niin aika ankeelta tuntuu.mikebirdie kirjoitti:Kyllä nuo A-sarjalaiset on aika ankeita vehjeitä.. Ei oikein innosta jos pitäisi yli 200 tuntia vuodessa istua semmoisessa. Nurkkakoneena ajaa asiansa.
Mut koneet tarpeen mukaan, kyllä monessa hommassa Aakkonenkin on ihan menevä peli. Monesti itteä ihmetyttää kun joillain on muutaman sadan vuosittaisen tunnin ajoa varten tuliterät koneet ja ehkä ylimitoitettunakin. Toki rahansa saa käyttää haluamallaan tavalla, mutta... Heitetään nyt pieni provo loppuun, meillä on vuodessa puitavaa 150-200ha, ja ne hoidetaan 1981-vuoden NH 8030 puimurilla ja koneelle ei vielä näy loppua, tosin uudempaan (TC54) vaihto ollut ajatuksissa, lähinnä puintitehon ja mukavuuden takia. Monikohan saman ikäinen Sampo vielä selviäisi yhtä vähällä remontilla samasta määrästä?
