Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Yleistä keskustelua yleisistä asioista.
Avatar
MattiI
Viestit: 2086
Liittynyt: 02.05.2012 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Eihän autoissa nyttenkään tartte kai olla? Mulle ei edes annettu mitään papereita ku kävin rekisteröimässä.
Kuva
Vikille kiitokset
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Jostakin kans luin ettei edes teknistä osaa tartte olla enää autossa mukana. No sielläpä sillä on hyvä säilytyspaikka hansikaslokerossa.
Kuva
Kuva
JTJcrafter
Viestit: 325
Liittynyt: 02.08.2013 21:35
Kielet: Suomi Englanti ja Ruotsiki taittuu
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ei sitä uskalla kertoa. Tulee porilaisilta turpaan.

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja JTJcrafter »

Eikös tuossa ole siirymäaika 2v? Meinaan ei itse ainakaan tarvitse ruveta suorittaa ku alle kahdenvuoden päästä 18.
Kuva
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Ajokortti ja ajoneuvon paperit pitää olla mukana autossa. Ajokortin puuttumisesta mulle on 3 rutistu ja kerran papereitten puuttumisesta. :D
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Jespa
Viestit: 3789
Liittynyt: 20.10.2011 16:54
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: I Vasa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Jespa »

Eikö ne paperit muuttunu justiisa sähkösiksi, ettei niitäkää tarvihe enää mukanansa kantaa? Ja mukava poliisi jos sattuu kohalle ja on kotikylällä (lue: lähelle kotoa) niin ei välttis haittaa vaikkei korttikaa oo mukana, kutsua vaa kaffelle ja sanua että kortti löytyy kotoa. :D Kerran oon kokeellu ja kerran on toiminu. xD
Kuva

Strix X570-E | R7 5800X | H150i AIO | Strix GTX1070 | 32Gb 3200MHz | RM650x | Define R6 TG
Avatar
MattiI
Viestit: 2086
Liittynyt: 02.05.2012 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Paha pitää papereita mukana kun ei sellaisia ole :D . Miten muuten ajonouvon myynnissä se sitte menee jos ei papereita ole? Täytyykö ostajalle antaa luovutustodistus jolla laittaa omiin nimiinsä?
Kuva
Vikille kiitokset
Avatar
Tele
Viestit: 4881
Liittynyt: 10.05.2010 20:28
Kielet: Suomi ja svenska ja lontoo
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Paikkakunta: Lappajärvi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Tele »

Itekki tarvisin tietoa tuosta jos myy niin tehdäänkö se sähkösesti vai luovarilla? Jos joku tietäis, en jaksa alkaa tutkimaan :D
Liikunta haisee hieltä, urheilu bensiiniltä
vittu ku kulkee kovaa ku kulkee pahaa
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Valtra655 kirjoitti:Pitää olla lt raktoriksi rekisteröity kone ja pitää olla kortillinen kuski mukana ja rekisreriote.
90 peruutus ja ennen sitä osoitus että vaunu on lukossa eikä varsien varassa.
Vaunun mitoiksi on annettu vähintään 2m leveä ja vähintään 4m pitkä.
lavetti tai siksi luokiteltavaksi oleva matalalaitainen vaunu ei käy.
Mutta ihmettelen suuresti miks siinä pitää olla de 50 menevä kone vaikka huippunopeus ei todellakaan nouse peruutuksessa niin nopeaksi.
Ja paljon mukavampi olis omalla koneella peruuttaa kuin joltain toiselta lainatulta koneella koska tietää miten notkea se kone on ja kuinka äkkipikaiset liikkeet se vaatii.
Ja tänään kun kävi hakemassa luvan siihen piti 40e maksaa siittä että sai paperin käteen, joka piti vielä itse täyttää ja sitä ennen jonottaa se puolituntia.
Tämäkö muka byrokratian purkamis talkoita? Ja vitut sanon minä.
Joo, lt-rattorit löytyy ja tarttee varmaan ottaa Hyväkoneet kun mukava peruttaa.
Mutta käykös mikä tahansa katsastuskonttori ja tartteeko verolliset aineet tankkiin?
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Kuva

Siinä virallinen tiedote nii ei jää epäselvyydeksi.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Ei kai diisseleitä tartte olla tankissa sen takia, luulis riittävän että päivämaksun maksaa kaiken varalta? Mutta hyvä pointti.
Kuva
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Aecel kirjoitti:
Valtra655 kirjoitti:Pitää olla lt raktoriksi rekisteröity kone ja pitää olla kortillinen kuski mukana ja rekisreriote.
90 peruutus ja ennen sitä osoitus että vaunu on lukossa eikä varsien varassa.
Vaunun mitoiksi on annettu vähintään 2m leveä ja vähintään 4m pitkä.
lavetti tai siksi luokiteltavaksi oleva matalalaitainen vaunu ei käy.
Mutta ihmettelen suuresti miks siinä pitää olla de 50 menevä kone vaikka huippunopeus ei todellakaan nouse peruutuksessa niin nopeaksi.
Ja paljon mukavampi olis omalla koneella peruuttaa kuin joltain toiselta lainatulta koneella koska tietää miten notkea se kone on ja kuinka äkkipikaiset liikkeet se vaatii.
Ja tänään kun kävi hakemassa luvan siihen piti 40e maksaa siittä että sai paperin käteen, joka piti vielä itse täyttää ja sitä ennen jonottaa se puolituntia.
Tämäkö muka byrokratian purkamis talkoita? Ja vitut sanon minä.
Joo, lt-rattorit löytyy ja tarttee varmaan ottaa Hyväkoneet kun mukava peruttaa.
Mutta käykös mikä tahansa katsastuskonttori ja tartteeko verolliset aineet tankkiin?
Ite aattelin maansiirtokärryjen kans mennä. Ja tohon paperiasiaan ni Suomessa jos nykyään ajat ni ei pitäis tarvita papruja.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Neliveto kirjoitti:Ei kai diisseleitä tartte olla tankissa sen takia, luulis riittävän että päivämaksun maksaa kaiken varalta? Mutta hyvä pointti.
No pelkele. Mä kun aattelin, että ois Valmetin heittäny maansiirtokärryt perässä lukion parkkikselle ja päivän jälkeen
käyny konttorilla peruuttamassa kulman.
Kortti kun on ajettu jo edellisvuonna ja lt-traktorikin on rekisteröity jo 10v sitten.

Edit. P.S Milloin tuo kuu-ukko perseily menee siihen, että Ezmo antaa pieniä rauhoittavia taukoja? :D
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Minusta tuossa ei ole mitään perseilyä. Jokaisella saa olla millainen avatar kuin itse haluaa ja jos jollakin on samanlainen niin oivoi sitten. Jos tuon takia bannii nii voi kyynel.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Suomi mies
Viestit: 3689
Liittynyt: 30.08.2012 19:13
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Suomi mies »

Valtra655 kirjoitti: Vaunun mitoiksi on annettu vähintään 2m leveä ja vähintään 4m pitkä.
lavetti tai siksi luokiteltavaksi oleva matalalaitainen vaunu ei käy.
Mulle sano että ainoat kriteerit on nuo mitat ja laitoja ei tarvitse olla esim vilja kärrissä.
Ei siinä katota muuta kuin tuo
1. Kytkennän varmistus.
2. 90 kulman peruutus.
Tietysti se varmistaa rekisteri otteesta sen, että kyseessä on liikennetraktori. Eikai muutkun tulli saa polttoaineita katsoa? Jos pistät verotonta tankii et voi sanoa olevas maatalous ajossa joten et voi ajaa sitä konttorille ja se on aina Ajovarmalla.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

mikebirdie kirjoitti:Minusta tuossa ei ole mitään perseilyä. Jokaisella saa olla millainen avatar kuin itse haluaa ja jos jollakin on samanlainen niin oivoi sitten. Jos tuon takia bannii nii voi kyynel.
Ei ihan millainen vain, mutta melkein. Aluksi näytti, että tuo menee perseilyksi, muttei se sitten mennytkään.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Ja itsehän sitä et voi ajaa sinne konttorille koska se luokitellaan kortitta ajoks.
Sekin vaatii jonkun kortillisen kuskin sinne mukaan.
Ja mä meinaan lyödä laina valtran perään M85 tuhdin ja mennä sillä. Riittävän pieni että kääntyy vielä, muttei silti liian pieni.
E: Tästä polttoaine jutusta vielä: harjoittelukysymyksissä kysyttiin ajoja jotka saa ajaa pööllä. Ainakin niitten mukaan yrittäjä saa ajaa henkilökohtaisetkin ajot polttoöljyllä. Ja kuulemma perheenjäsenetkin tapauskohtaisesti.
Mutta jos rupeavat kyselemään mitä on tankissa niin toteette vaan että haetaan samalla reissulla paikallisesta maatalouskaupasta jotain johon tarvii kärryn ja hoidetaan se tässä samalla jottei kahesti tarvi käydä.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Steam OS asennus käynnissä. Joskohan tämä kokoversio ois toimivampi kuin betat. Edellinen beta asennus toimi jotenkin muutaman päivän ja sitten se vain ilmoitti, ettei kiintolevyä oo asennettu.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Mietin tuossa, että voisi tehdä jonkun mettäkoneen kuormatilan tilalle jonkun paalilavetin. Olisiko semmoinen hyvä jossa olisi vaikka noiden karikoiden välissä jotkut seinät vai ihan rehellinen lava? Entä olisiko siinä hyvä olla se skripti jolla voi automaattisesti lastata paalit vai ihan, että itse lastaa kuormaajalla? Tämä siis Fs15:sta. :D
#Kuuukkelijutut
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Valtra655 kirjoitti:Ja itsehän sitä et voi ajaa sinne konttorille koska se luokitellaan kortitta ajoks.
Sekin vaatii jonkun kortillisen kuskin sinne mukaan.
Ja mä meinaan lyödä laina valtran perään M85 tuhdin ja mennä sillä. Riittävän pieni että kääntyy vielä, muttei silti liian pieni.
E: Tästä polttoaine jutusta vielä: harjoittelukysymyksissä kysyttiin ajoja jotka saa ajaa pööllä. Ainakin niitten mukaan yrittäjä saa ajaa henkilökohtaisetkin ajot polttoöljyllä. Ja kuulemma perheenjäsenetkin tapauskohtaisesti.
Mutta jos rupeavat kyselemään mitä on tankissa niin toteette vaan että haetaan samalla reissulla paikallisesta maatalouskaupasta jotain johon tarvii kärryn ja hoidetaan se tässä samalla jottei kahesti tarvi käydä.
Joku turvesäkki lavalle ja sanoo että haki kuivikkeet samalla. :D
Tuo perheenjäsenetkin verottomalla kuulostaa kyllä aika mielenkiintoiselta.

Menee nämä kyllä vaikeiks. Toisaalta, sais mun puolesta olla vastaava vaikka t-kortissa. Jäis sitte kun nää
pappabetalarit jotka täälläkin käy kirjallisissa ja suorittaa pelkän traktorikortin ja sitten rällää sillä 650-1000cc
Can-Amilla kylillä.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Aecel kirjoitti: Menee nämä kyllä vaikeiks. Toisaalta, sais mun puolesta olla vastaava vaikka t-kortissa. Jäis sitte kun nää
pappabetalarit jotka täälläkin käy kirjallisissa ja suorittaa pelkän traktorikortin ja sitten rällää sillä 650-1000cc
Can-Amilla kylillä.
Tuo on ihan hyvä ehdotus. Kustannuksiahan se lisäis, mutta samalla karsiutuis pois nuo mopojonnet sun muut jokka hommaa T kortin mopokortin yhteydessä ihan vaan siinä sivussa. Ja sitten kun joskus menevät kokemattomana raktorin rattiin niin siinähän niitä vaaratilanteita syntyy.
Kuva
Kuva
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Pakkailut menossa ja yön puolella siirrytään Helsinki-Vantaalle ja sieltä sitten Saksanmaalle. :)
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Aecel kirjoitti: No pelkele. Mä kun aattelin, että ois Valmetin heittäny maansiirtokärryt perässä lukion parkkikselle ja päivän jälkeen
käyny konttorilla peruuttamassa kulman.
Kortti kun on ajettu jo edellisvuonna ja lt-traktorikin on rekisteröity jo 10v sitten.
Niin mitäs varten sää sen lt-kortin meinasit sitten ajaa? Vai meinasitko edes ja ymmärsin vain väärin? :D
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Valmeksi kirjoitti:
Aecel kirjoitti: No pelkele. Mä kun aattelin, että ois Valmetin heittäny maansiirtokärryt perässä lukion parkkikselle ja päivän jälkeen
käyny konttorilla peruuttamassa kulman.
Kortti kun on ajettu jo edellisvuonna ja lt-traktorikin on rekisteröity jo 10v sitten.
Niin mitäs varten sää sen lt-kortin meinasit sitten ajaa? Vai meinasitko edes ja ymmärsin vain väärin? :D
Jos uuden traktorin meinaa laittaa niin eikös sitten tarvitse lt kortin jos on lt se uus traktori?
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Maon^ kirjoitti: Jos uuden traktorin meinaa laittaa niin eikös sitten tarvitse lt kortin jos on lt se uus traktori?
Juu siinähän se syy on.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Haasa90
Viestit: 1288
Liittynyt: 20.04.2011 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Pori
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Haasa90 »

Kertokaas te joilla tuo Netflix on et kuinka hyvin siä on esim elokuvia, tuleeko uusia kuinka ja muutenki kokemuksia moisesta. Miettiny täs et jos hommais sen kun tuolta telkkarista ei oikeen mitään kattottavaa tunnu tulevan. Itel tulis pääasiallisesti käytettyä varmaanki xbox360:pin tai si ton digiboxin kautta jos sinne saa netflixin ku sinne pitäs saada kyl juutupet sun muut ku vaan pistäs sen netti piuhan perään. Niin ja piisaako sille perus netti.
Kuva
Kuva
Luotettavaa modi testausta jo vuodesta 09
[Intel(R) Core(TM) i5-9600K CPU @ 3.70GHz] [MSI GeForce RTX 3070] [ASUS Maximus V Gene S1155] [Corsair TX 650M] [Samsung 1TB 840 Evo SSD] [Kingston 2x8GB 1600MHz Ram] [Win10]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä asiaa”