Hopean pippeli kasvaa ku kuvittelee lyöväs faktat pöytään.XarioN kirjoitti:
En vieläkää ymmärrä mitä vittua tälläset ihmiset tekee jossa LS-Finissä..
Iha totta. Miks meet kerjäämään verta nenästä ja muutenki pahaa oloa?
Hopean pippeli kasvaa ku kuvittelee lyöväs faktat pöytään.XarioN kirjoitti:
En vieläkää ymmärrä mitä vittua tälläset ihmiset tekee jossa LS-Finissä..
Minkä tasosta palkkaa sielä saa?Hopea00 kirjoitti:Kummassa on enemmän kesätyöpaikkoja? Maalla vai kaupungissa?
No, minäpä tiedän vastauksen. Vastaus on tietenkin kaupungissa.
Kaupungin kesätyöpaikoissa on yleensä myös parempi palkka.
Kyllä maallakin voi tienata jos istuu isin traktorin kopissa ja kuuntelee radio Novaa. Sellaistahan se maatilan työ välillä voi olla. Arvostan toki niitä, jotka nostelevat raskasta lantaa, pienellä palkalla.
Lisäksi jos alle 15v on töissä omalla tilalla, tilan isäntä ei yleensä ilmoita uudesta "työntekijästä". Joten, työntekijä ei saa mitään oikeuksia tai vakuutuksia. Isäntä voi vaikka asettaa henkilön pakkotyöhön, mutta oikeusjärjestöt ei välttämättä puutu asiaan.
Ja te voitte saada ihan pienestäkin taskurahaa.
Mutta, minä en saa edes viikkorahaa. Silti minä olen säästänyt monta sataa euroa. Lisäksi teen päivittäin lumitöitä, mutta siitäkään en saa rahaa. Miettikääpä sitä.
Juntit on kateellisia ku Hopealla on esimerkiksi muitakin kavereita kuin serkkuja ja naapurin isännän pikkuapureita. Joo käytte kouluissa mutta istutte kotona koneella lukemassa farming simulator foorumia ettekä käy kavereidenne luona.fiat kirjoitti:Hopea luulee olevansa parempi kun muut kun asuu kaupungissa. Oon kuullu sanonnan ''hopee ei oo häpee'' mutta kyllä se tässä tapauksessa on.
Kymppisarjaan?Valmet 755 kirjoitti:Liikaa kulmaa?!![]()
Olisko jollakulla sellasta John Deere-tyylistä fonttia? Tarvitsisin tekstuureihin, ihan sellanen normaali missä on keltanen sisus ja mustat reunat...
Kiitos.Ezmo kirjoitti:Hopean mielipiteet ja yleistäminen kyllä vetää sanattomaksi.
Mites se sinua liikuttaa? Kyllä tälläinen kommentti vahvistaa minun positiivista mielipidettäni maalaisista..fiat kirjoitti:Kyllä mulla on kavereita ja käyn niillä, mutta pistää vaa vituttaa kun joku kaupunkilainen alkaa pätemää.
Täällä saa hyvää palkkaa, en luultavasti mene kuitenkaan Siwan kassalle.RainBow_ kirjoitti:Minkä tasosta palkkaa sielä saa?Hopea00 kirjoitti:Kummassa on enemmän kesätyöpaikkoja? Maalla vai kaupungissa?
No, minäpä tiedän vastauksen. Vastaus on tietenkin kaupungissa.
Kaupungin kesätyöpaikoissa on yleensä myös parempi palkka.
Kyllä maallakin voi tienata jos istuu isin traktorin kopissa ja kuuntelee radio Novaa. Sellaistahan se maatilan työ välillä voi olla. Arvostan toki niitä, jotka nostelevat raskasta lantaa, pienellä palkalla.
Lisäksi jos alle 15v on töissä omalla tilalla, tilan isäntä ei yleensä ilmoita uudesta "työntekijästä". Joten, työntekijä ei saa mitään oikeuksia tai vakuutuksia. Isäntä voi vaikka asettaa henkilön pakkotyöhön, mutta oikeusjärjestöt ei välttämättä puutu asiaan.
Ja te voitte saada ihan pienestäkin taskurahaa.
Mutta, minä en saa edes viikkorahaa. Silti minä olen säästänyt monta sataa euroa. Lisäksi teen päivittäin lumitöitä, mutta siitäkään en saa rahaa. Miettikääpä sitä.
Voi sielä kaupungilla ihan hyvin ollakkin enempi kesätyöpaikkoja mutta niin on myös ihmisiäkin. Ja kyllä mekin osataan mennä kylille kesätöihin rautakauppaan tai ihan mihin vaan yhtälailla kuten sinäkin Siwan kassalle. Maalla on paljopaljo muutakin hommaa kuin istua traktorin hytissä, kuten esim. kaikenlainen rakentaminen. Ei meillä mitää viikkorahoja ole, enempi kaupunkilaisten juttu se mitä on kuullu. En tunne kyllä yhtään tapausta että olis alle 15v mennyt jollekkin oudolle töihin.
Moni tekee kotona töitä pelkästään ruokapalkalla ja työn ilosta, ainakin alle 15v. Sitten joko ollaan menty jollekkin töihin tai on kotonakiin saanu palkkaa kun on hommien määrä ruennut isoneen.
Ei nuot sun faktat ainakaan täyttä totta ole, ehkä vähän liioteltuja.
Jep, ei tännekkää päässy kesätöihin enne 14 vuotta.Hopea00 kirjoitti:En vielä, mutta ensivuonna pääsen.
Mutta täällä maalla voi tehä peltohommia minkä ikäsenä vaan, vaikka 1v.TwiXi kirjoitti:Jep, ei tännekkää päässy kesätöihin enne 14 vuotta.Hopea00 kirjoitti:En vielä, mutta ensivuonna pääsen.
No paljonkos sinä tiedät esimerkiksi paljon he saavat palkkaa ja yleensä kaupunkilaiset ovat korkea tasoisia niin töissään kuin asumisessaan...jemex kirjoitti:Kyllä taas saa nauraa kun Hopia puhuu Maalaisten asioista vaikka kuitenkaan niistä mitään tiiä. Esimerkiks, mistä sää tiäät kui paljon palkkaa me saadaan. Hyvin voidaan saada enemmän kun te siellä kaupungissa kun nyhjötätte josain sisällä missä ei vahingossakaan tarvi liata käsiään.
Huono puoli jos tekee sukulaisille niin ei välltämättä tuu palkkaa.Verkku kirjoitti:En mä ainakaa haluisi istua misään puistonpenkillä kesätöis haravoimas lehtiä. Mieluummin teen kotona hommia tai sukulaisten luona.