
Tänään pitäs käydä lääkärissä kun viikon jo ollu flunssa ja pientä kuumetta.
Sillä tuonnilla se ne sinne laittaa.Maatila kirjoitti:Lumialaisesta ei näytä ottavan mittään selvää. Voi ,että ei olis alkanu tuon akunkulutuksen kans temppuileen nii en olis ees uutta ostanu.
E: No nyt sieltä lumiasta löyty, "tuo simkortille" muttei vie "sim kortille"
Nii, nyt on toimiva netti kun kävin DNA kaupassa näyttään puhelinta. En tiiä mitä lie nappuloinu ,ku ite en löytänyt mitään vaikka koko aamun tuon kans värkkäs. Jospa se nyt taas parempaan muuttus ja tarvis heti saikata näitten paskojen kans. Vaa eipä näytä sonykään mitenkään häävi mieluummin lumian kans värkkäis.MattiI kirjoitti:Kannattaa yhteistiedot synkronoida Googleen nii numerot siirtyy kätevästi laitteesta toiseen vaan kirjautumalla omalle Google tilille.
E: Eipä tullutkaan sellainen mieleen et sehän tarvis tietenki ensin toimivan netin
Lumia heittää ne numerot talteen microsoftin tiliin mikä on pitäny luoda puhelinta käyttöönottaessa,en tiiä saako ne sieltä jotenki vaikka tietokoneelle ja sitä kautta uuteen luuriin.Mulla se heitti ne numerot uuteen lumiaan automaattisesti ku kirjautu niillä entisillä microsoftin tunnuksilla siihe.Maatila kirjoitti:Ei onnistu sillä. Se oliki "tuo simkortilta". Kyllä mää taida alkaa yks kerrallaan naputteleen ,voi olla että numerot on nopiampaa uudessa puhelimessa sillä tavalla mitä koko päivän etin tietoa miten siirretään numerot kaikki kerralla.
E: Voi vittu tätä hommaa taas, käytin sim kortin uudesta pois ja käytin vanhassa niin sillä aikaa uus on muuttanut käyttökielen mallia tuntemattomaksi. Eli uus vitun mutka matkaan ennenku kerkiä toisesta selvitä!! Saatanan paskakasat alkaa jo pikkuhiljaa hermot loppua näitten teknisten vehkeitten kans.
EE: No nyt sai onneksi kielen takasin... Ja joo lumialta ei voi siirtää mitään kautta numeroita simille eikä myöskään uudelle puhelimelle bluetootin kautta. Nyt olis mukava jos sais tietää miten se kanattais tehä ,että poistais tulevalta saman vaivan jos nyt taas alkaa numero kerrallaan kirjotteleen.
EEE: Parituntia sai ettimällä ettiä miten sais tuon ongelman ratkeamaan, luovutin kirjotin vartissa kaikki numerot uuteen. Enää ongelmana ,miten saan valokuidun wifin toimimaan tuossa, vaan vähän hankalaa ku ei hyväksy ensimmäistäkään koodia salasanaksi. Ja ilman wifiä et saa yhtäkään sovellusta koko vehkeeseen. Ja ei näköjään edes puhelimen oma netti toimi.
Enemmän siinä oppii auton käsittelystä kuin pleikkarilla pelaamallaEzmo kirjoitti:Eipä nyt älyttömästi voi takavetosella autolla jäälläsutimisessa opetella maantiellä ajoa varten liukkaankelin ajoa. Varsinkin kun ajaa takavedolla jäällä ja sitten vaihtaa maantielle etuvedon, niin likkaankelin käyttäytyminen muuttuu täysin.
No jäällä oppii luisuun lähdössä pistämään kytkimen pohjaan ja vasta ohjaamaan, toinen tietysti on pumppaava jarrutus, mutta sekin on absien takia turhaa. Nekin taidot kyllä oppii aika nopeasti, kun liukkaan kelin harjotuksissa ne ei tuottanu kellekkään vaikeuksia, vaikkei kaikki ollu koskaan ennen autokoulua autolla ollu ajanu. Tiellä ei pelleillä, joten sivuluisujen opettelu on aika turhaa. Jääradalta puuttuu paljon elementtejä joita tiellä on, eikä jään kitkakaan ole vakio, niin sitäkään ei voi oppia tuntemaan.sutki kirjoitti:Enemmän siinä oppii auton käsittelystä kuin pleikkarilla pelaamallaEzmo kirjoitti:Eipä nyt älyttömästi voi takavetosella autolla jäälläsutimisessa opetella maantiellä ajoa varten liukkaankelin ajoa. Varsinkin kun ajaa takavedolla jäällä ja sitten vaihtaa maantielle etuvedon, niin likkaankelin käyttäytyminen muuttuu täysin.. Ja paljon turvallisempi paikka leikkiä kuin lähteä liikenteen sekaan pelleilee heti kortin saatua ilman käsitystä mitä käy. Ja en kyllä ymmärrä miksi jotkut ajaa etuvetoisilla autoilla, ihan karseita ajettavuudeltaan. Mutta enhä mää kyllä mitään autolla ajamisesta ja liikenteestä tiedäkkään ammatiltakin olen vain yhdistelmäajoneuvon kuljettaja.
Kyllä ite ainaki enemmän etuvedosta tykkään mitä takavedosta. Vähänkää enemmän luntatiellä nii ajolleen muuttuu aivan hirviäksi. Etuveto kulkee ku kiskoilla tai ainaki 406 kulki ja sen kans pysähtymistä ei tarvinu pelätä lumisella kapialla sivutiellä jos joutuu jotaki vastaantulijaa väistämään. Ja liukkailla risteysalueilla tahtoo kulkeminen olla vähän mitä on, pitäs laittaa painoa perään ja sitten ne painot on vaan haitalla jos jotain pitäs kuskata.sutki kirjoitti: Enemmän siinä oppii auton käsittelystä kuin pleikkarilla pelaamalla. Ja paljon turvallisempi paikka leikkiä kuin lähteä liikenteen sekaan pelleilee heti kortin saatua ilman käsitystä mitä käy. Ja en kyllä ymmärrä miksi jotkut ajaa etuvetoisilla autoilla, ihan karseita ajettavuudeltaan. Mutta enhä mää kyllä mitään autolla ajamisesta ja liikenteestä tiedäkkään ammatiltakin olen vain yhdistelmäajoneuvon kuljettaja.
Ihan samaa omakin autokoulun opettaja on todennu. Sanonut myös, että vittuilu sinään on ihan turhaan koska jokainen onEzmo kirjoitti:
Ja ihan vinkkinä, ei kannata kauheasti kehuskella ajotaidoilla tai tietämyksellä, ihan vaan sen takia että oot yhdistelmäautonkuljettaja. Minun autokoulun opettajakin ois nauranu sulle päin naamaa ja sanonu ajaneensa pakilla enemmän kuin sinä eteenpäin. Ajaa ne yli miljoonan ajaneet ammattikuljettajatkin kolareita.
Se päivä koittaa viä että 124 ja 201 mersuilla ja 200 ja 700 sarjasilla volvoilla on sama tilanne ku mk1 ja mk2 eskoilla ja dx corolloilla.Aecel kirjoitti:Ihan samaa omakin autokoulun opettaja on todennu. Sanonut myös, että vittuilu sinään on ihan turhaan koska jokainen onEzmo kirjoitti:
Ja ihan vinkkinä, ei kannata kauheasti kehuskella ajotaidoilla tai tietämyksellä, ihan vaan sen takia että oot yhdistelmäautonkuljettaja. Minun autokoulun opettajakin ois nauranu sulle päin naamaa ja sanonu ajaneensa pakilla enemmän kuin sinä eteenpäin. Ajaa ne yli miljoonan ajaneet ammattikuljettajatkin kolareita.
lähtenyt sieltä nollasta, eikä kellää ole toinen toistaan vastaavia mahdollisuuksia. Ja
että kyllä tuolla maanteillä menee semmosia ammattikuskeja että välillä oikeen pelottaa.
Taitaa nuo manuaalitakavedot olla katoavaa luonnonvaraa. BMW ja Volvokin vannoivat pitkään takatuupparin
nimeen mutta mites siinä sitten kävikään. Itse kyllä uskon nelivetoon jostain syystä.
Sen takia hankkinu jo yhen varastoon.Verkku kirjoitti: Se päivä koittaa viä että 124 ja 201 mersuilla ja 200 ja 700 sarjasilla volvoilla on sama tilanne ku mk1 ja mk2 eskoilla ja dx corolloilla.