Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Yleistä keskustelua yleisistä asioista.
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Se Tumen Draco ei oikein innosta sillä nivelien määrällä. Uutena toimii ihan jees mutta aikanaan alkaa nivelet väljistymään niin ei oikee kaikki mee aina kohdalleen. Ja juu puhallinkoneet on niille jotka kylvävät isoja määriä mutta sillä kasvuston laadulla ei ole niin merkitystä. Itsellä nyt Nova Combi ja on hyvä. Yksinkertaisen toimintavarma ja kasvustot ovat vuodesta toiseen yhtä hyviä.
#Kuuukkelijutut
valmet00
Viestit: 898
Liittynyt: 07.01.2013 14:59
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja valmet00 »

5 päivää, niin alkaa koulutus puutavara-autonkuljettajaksi. Kahvi22
Kuva
Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

mikebirdie kirjoitti:Se Tumen Draco ei oikein innosta sillä nivelien määrällä. Uutena toimii ihan jees mutta aikanaan alkaa nivelet väljistymään niin ei oikee kaikki mee aina kohdalleen. Ja juu puhallinkoneet on niille jotka kylvävät isoja määriä mutta sillä kasvuston laadulla ei ole niin merkitystä. Itsellä nyt Nova Combi ja on hyvä. Yksinkertaisen toimintavarma ja kasvustot ovat vuodesta toiseen yhtä hyviä.
Ei kyllä täällä novacombilla yhtähyviä satoja saa kun lemkenillä. Vantaan varret tahto olla mutkalla ja vaati aina hirveän tasaisen kylvöalustan= karhella joutui ajamaan paljon enemmän toiseen kertaan. Ja siinä sitten tahto mennä pellot aivan jauhoksi ja ainetta meni. Kerrankin piti ajaa pelto kerran kone ylhäällä ennen kun pysty kylvämään. :D Mutta se riippuu pelloista aika paljon toimiiko tume vai ei. Lemken tai horsch tulee seuraavaksikin. :)
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Novacombi on kyllä varma ja siinä on tarkka syöttälaite ja saa ajettua paljo täytöllä mutta ottaahan se voimaakin koneesta. Ja kaikki nuo pneumaattiset koneet taitaapi olla samasta muotista veistettyjä pienillä muutoksilla niin jos kehu yhtä puhallinkonetta niin kehuu kaikkia. Onhan niissäkin hyviä puolia mutta ennemmin mä otan mekaanisella syötöllä olevan.
Ja maon: mihin sä perustat arviosi? Jotta sais virallisen todisteen paremmuudesta eikä vain mutu tuntumaan niin pitäis kylvää samoilla säädöillä samalla lohkolla useampi koelohko jotta sitä voisi verrata. Jos novacombilla kylvetään jäykkäsaveen huonoissa olosuhteissa ja lemkenillä hienoon hietaan hyvissä olosuhteissa niin ei niitä voi verrata keskenään. Tuleehan puhallinkoneet yleistymään en mä sitä kiistä mutta mekaaninen on aina mekaaninen.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Tuo Väderin Rabitti oli ainakin huono kone. 4m koneessa vantaat pitäs säätää työsyvyyteen yksi kerrallaan, kun tuollakin yhdellä vedolla jää pintaan ja painuu liian syvälle samaan aikaan. Liian pehmeässä maassa suolla tai perunan jälkeen se ei suostu kylvämään kuin 15 senttiin. Ei anna jyviä, jos koittaa säätää ylemmäs. Vantaan varret taas on aivan liian heikot. Ei kestä yhtään olla kivejä tai tulee kallis remontti.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Valtra655 kirjoitti:Novacombi on kyllä varma ja siinä on tarkka syöttälaite ja saa ajettua paljo täytöllä mutta ottaahan se voimaakin koneesta. Ja kaikki nuo pneumaattiset koneet taitaapi olla samasta muotista veistettyjä pienillä muutoksilla niin jos kehu yhtä puhallinkonetta niin kehuu kaikkia. Onhan niissäkin hyviä puolia mutta ennemmin mä otan mekaanisella syötöllä olevan.
Ja maon: mihin sä perustat arviosi? Jotta sais virallisen todisteen paremmuudesta eikä vain mutu tuntumaan niin pitäis kylvää samoilla säädöillä samalla lohkolla useampi koelohko jotta sitä voisi verrata. Jos novacombilla kylvetään jäykkäsaveen huonoissa olosuhteissa ja lemkenillä hienoon hietaan hyvissä olosuhteissa niin ei niitä voi verrata keskenään. Tuleehan puhallinkoneet yleistymään en mä sitä kiistä mutta mekaaninen on aina mekaaninen.
Tume tiivisti liikaa jolloin vesi ei imeytynyt niin hyvin maahan niin tahto ruveta vesi seisomaan pellonpinnalla. Ja jos sattu vielä oikeen märkä kevät niin sitä oltiin aivan kusessa sen kanssa. Ja kuivina keväinä vannasvarret mutkalla kivikovassa savikossa. Noista sadoista ei nyt ihan 100% voi sanoa kun on erijyvät ja ruiskutus aineet. Mutta suurempia satoja tulee kun sillon tiedä sitten mikä merkitys on seon asia erikseen vaatisi samalla pellolla samaan aikaan kylvää että se selviäisi. :geek: Meillehän tarjottiin 4m uutta novacombia lemkenin tilalle kun kun muilla ne ei toimineet niin ne vei kaikki koneet pois suomesta paitsi tuon meidän koneen. Koittihan ne ässälläkin vetää mutta ei hydrauliikka piisannu. :)
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Jos koneet on teoriassa samanpainoisia ja saman levysiä niin aivan kamalan suuria eroja ei yhden kasvukauden aikana voi havaita pellon tiivistymisessä. Se perustiivistymä siinä pellossa vaikuttaa. Eise mato tiedä siellä että kylvetäänkö se pelto Tumella vai Lemkenillä.
No jokatapauksessa yhteenveto on se että ottaa kumman tahansa nii ne pesee Junkkarin mennen ja tullen ja vielä kunniakierroksellakin. :lol:
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Valtra655 kirjoitti:Jos koneet on teoriassa samanpainoisia ja saman levysiä niin aivan kamalan suuria eroja ei yhden kasvukauden aikana voi havaita pellon tiivistymisessä. Se perustiivistymä siinä pellossa vaikuttaa. Eise mato tiedä siellä että kylvetäänkö se pelto Tumella vai Lemkenillä.
No jokatapauksessa yhteenveto on se että ottaa kumman tahansa nii ne pesee Junkkarin mennen ja tullen ja vielä kunniakierroksellakin. :lol:
Siitä minä en sano mitään, :D. mutta meillä tais muuten olla se tume jyrä kombi niin se paino tuli kylvövantaiden jälkeen ja lemkenissä tulee renkaiden jälkeen. :?
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
arska fs11
Viestit: 3326
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Tuli tuossa eilen hommattua vähän käytetty tehopöytäkone. Ja puhutaan, ettei hyvää saa halvalla, mutta tämäpä irtosi ihan ilmaiseksi :D
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Valtra655 kirjoitti:Jos koneet on teoriassa samanpainoisia ja saman levysiä niin aivan kamalan suuria eroja ei yhden kasvukauden aikana voi havaita pellon tiivistymisessä. Se perustiivistymä siinä pellossa vaikuttaa. Eise mato tiedä siellä että kylvetäänkö se pelto Tumella vai Lemkenillä.
No jokatapauksessa yhteenveto on se että ottaa kumman tahansa nii ne pesee Junkkarin mennen ja tullen ja vielä kunniakierroksellakin. :lol:
Onko enemmänkin kokemusta Junkkarista? Ite oon muutamaa, joilla on tuo uus vihriä Junkkari haastatellu, niin keuhunu että hyvä kone ja paljon edistystä tapahtunu edellisiin Maestroihin.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Ukki joutus sairaalaa ja kuulemma ei tuu enää pois sielt muutaku jalat edel.. :cry:
Kuva
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Ännä kirjoitti:
Valtra655 kirjoitti:Jos koneet on teoriassa samanpainoisia ja saman levysiä niin aivan kamalan suuria eroja ei yhden kasvukauden aikana voi havaita pellon tiivistymisessä. Se perustiivistymä siinä pellossa vaikuttaa. Eise mato tiedä siellä että kylvetäänkö se pelto Tumella vai Lemkenillä.
No jokatapauksessa yhteenveto on se että ottaa kumman tahansa nii ne pesee Junkkarin mennen ja tullen ja vielä kunniakierroksellakin. :lol:
Onko enemmänkin kokemusta Junkkarista? Ite oon muutamaa, joilla on tuo uus vihriä Junkkari haastatellu, niin keuhunu että hyvä kone ja paljon edistystä tapahtunu edellisiin Maestroihin.
Eipä oo kovin moni niitä mulle kehunu. Sjoelta tunnen yhen viljelijän joka vaihtais heti vaan pois jos vaan pystys eikä oo kovin vanhakaan maestro. Mutta jos kerta Junkkari on susta hyvö kone niin miks teil on sit Tume eikä Junkkari? Eikö lähi tuotetta pitäis tukee? Tumen huoltomiehet kerto että ne oli ollu 2vk pohjanmaalla tekees vuosihuoltoja koneisiin ja moni isäntä sanonu että luojan kiitos ostivat tumen eikä junkkaria tai että hyvä että vaihtoivat tumeen sillä junkkarilla ei tehny mitään tms. Mutta joo jokainenhan kylvää sillä millä haluaa ja minkä kokee parhaaks. Tää on vaan tätä merkkiuskollisuutta ja muiden provosointia. :D
Ja SampoManille osanotot jo valmiiksi.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
FH1600
Viestit: 549
Liittynyt: 29.01.2012 17:55
Tämänhetkinen kaupunki:: Ristiina (mikkeli)
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ristiina (Mikkeli)

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja FH1600 »

Tuli käytyä hakemassa 2 pulloo leijonaa joten jos sitä tänää vähä :kippis: :kippis:
Scania R620 \8/ 720hv
¨makso vitusti tonnia¨
¨vitusta tänne tullaan ja päin vittua täällä menee.¨
Kuva
Kuva
Avatar
Mini20
Viestit: 709
Liittynyt: 12.08.2014 18:39
Tämänhetkinen kaupunki:: Etelä-Savo
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, englanti ja huonoa svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: Mini20
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Mini20 »

FH1600 kirjoitti:Tuli käytyä hakemassa 2 pulloo leijonaa joten jos sitä tänää vähä :kippis: :kippis:
Kemmaakoile sieltä!

Eiline ilta/yö meni kemmakoissa. Tänää vois vaikka vähä aikasemmi lähtiä sieltä ja iha mopolla ajaa kotia. En kyllä tiiä uskaltaako ku tänääki poliisit pysäytti miut ekaa kertaa. :?
Kuva
Intel i3 6100|Asus H110M-A|8gb Crucial Ballistix sport|500 watt Be quiet!|
Sapphire rx 460|Crucial 250gb SSD l Seagate Barracuda 64MB 2TB 3.5" 7200rpm
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Valtra655 kirjoitti:Eipä oo kovin moni niitä mulle kehunu. Sjoelta tunnen yhen viljelijän joka vaihtais heti vaan pois jos vaan pystys eikä oo kovin vanhakaan maestro. Mutta jos kerta Junkkari on susta hyvö kone niin miks teil on sit Tume eikä Junkkari? Eikö lähi tuotetta pitäis tukee? Tumen huoltomiehet kerto että ne oli ollu 2vk pohjanmaalla tekees vuosihuoltoja koneisiin ja moni isäntä sanonu että luojan kiitos ostivat tumen eikä junkkaria tai että hyvä että vaihtoivat tumeen sillä junkkarilla ei tehny mitään tms. Mutta joo jokainenhan kylvää sillä millä haluaa ja minkä kokee parhaaks. Tää on vaan tätä merkkiuskollisuutta ja muiden provosointia. :D
Ja SampoManille osanotot jo valmiiksi.
Onko jotenkin yllättävää, että Tumen huoltomies kehuu Tumea? Ei ainakaan työnantaja kaiholla muistele Tumea, mikä sillä oli ennen Väderiä.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
McNoitti
Viestit: 2220
Liittynyt: 29.08.2013 09:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Mikkeli
Kielet: suomi, tankero-englanti
Multiplayer tunnuksesi?: McNoitti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Hirvensalmi

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja McNoitti »

Mini20 kirjoitti:
FH1600 kirjoitti:Tuli käytyä hakemassa 2 pulloo leijonaa joten jos sitä tänää vähä :kippis: :kippis:
Kemmaakoile sieltä!

Eiline ilta/yö meni kemmakoissa. Tänää vois vaikka vähä aikasemmi lähtiä sieltä ja iha mopolla ajaa kotia. En kyllä tiiä uskaltaako ku tänääki poliisit pysäytti miut ekaa kertaa. :?
Oiskos kuitenki Kurassicciin eikä noihin sivukylien peijaisiin. :D
Kuva<-- Kiitokset Mini20!
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen" -Andy McCoy
McNoitti, Individually yours
Avatar
MattiI
Viestit: 2086
Liittynyt: 02.05.2012 16:43
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Satakunta

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja MattiI »

Se on melkeen saman tekevää onko tume vai junkkari. Kumpikin aikanaan kokeiltu eikä suomalaista kylvökonetta enää toivottavasti taloon ilmesty :D
Kuva
Vikille kiitokset
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ännä »

Valtra655 kirjoitti: Eipä oo kovin moni niitä mulle kehunu. Sjoelta tunnen yhen viljelijän joka vaihtais heti vaan pois jos vaan pystys eikä oo kovin vanhakaan maestro. Mutta jos kerta Junkkari on susta hyvö kone niin miks teil on sit Tume eikä Junkkari? Eikö lähi tuotetta pitäis tukee? Tumen huoltomiehet kerto että ne oli ollu 2vk pohjanmaalla tekees vuosihuoltoja koneisiin ja moni isäntä sanonu että luojan kiitos ostivat tumen eikä junkkaria tai että hyvä että vaihtoivat tumeen sillä junkkarilla ei tehny mitään tms. Mutta joo jokainenhan kylvää sillä millä haluaa ja minkä kokee parhaaks. Tää on vaan tätä merkkiuskollisuutta ja muiden provosointia. :D
Ja SampoManille osanotot jo valmiiksi.
Meillä on kaks Tumea. Enkä oo ollu vaikuttanu kummankaan ostopäätöksiin, mutta aiva hyvin vois nuota uusia Junkkaria kokeella.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Komeeta puutavaraa. ;)

Ota s pois tuon http jälkeen niin saat videon näkyviin. t: urakkamies
Viimeksi muokannut urakkamies, 05.08.2016 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Video näkyviin.
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Loputon väittely tämä eri merkkien ominaisuuksien vertailu. Niin kauan kun Nova Combin kapasiteetti riittää kylvää niin en sitä muuhun merkkiin vaihda. Nykyinen on 3 metrinen ja jos isompaa niin sitte laittaa nelimetrinen kone. Ei tarvitse kuin yksi reilu 200 heppanen rattori ostaa niin sitte voikin jo päivittää kylvökonetta äestä ja muita muokkauskoneita.

Kolmimetrinen Novahan kulkee mukamas 90-heppaisella rattorilla mutta nykyään vedän sitä 170 hevoisella ja sillä kulkee herkästi. Kaikki nelipyttyset alkaa olemaan kovilla sen kanssa ja varsinkin kun meinaa päisteessä puskea. Itse ainaki tyytyväinen siihe yksinkertaiseen tekniikaan eikä ole mitään semmoisia tutkavirityksiä kuin muissa merkeissä on. Väderstadissa ei ole meinannu edes toimia kunnolla.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Ännä
Moderaattori
Viestit: 9284
Liittynyt: 10.05.2009 18:49
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Ännä »

mikebirdie kirjoitti:Loputon väittely tämä eri merkkien ominaisuuksien vertailu. Niin kauan kun Nova Combin kapasiteetti riittää kylvää niin en sitä muuhun merkkiin vaihda. Nykyinen on 3 metrinen ja jos isompaa niin sitte laittaa nelimetrinen kone. Ei tarvitse kuin yksi reilu 200 heppanen rattori ostaa niin sitte voikin jo päivittää kylvökonetta äestä ja muita muokkauskoneita.

Kolmimetrinen Novahan kulkee mukamas 90-heppaisella rattorilla mutta nykyään vedän sitä 170 hevoisella ja sillä kulkee herkästi. Kaikki nelipyttyset alkaa olemaan kovilla sen kanssa ja varsinkin kun meinaa päisteessä puskea. Itse ainaki tyytyväinen siihe yksinkertaiseen tekniikaan eikä ole mitään semmoisia tutkavirityksiä kuin muissa merkeissä on. Väderstadissa ei ole meinannu edes toimia kunnolla.
Mikä mopo sulla oikeen on? 4-pyttyyses 180hv/750nm tapilla, ja hyvin kulkee vaikka 4m kone, kuormaaja vaa noukalla ja parit joka nurkas. Paljo paree muutenki kylvöraktori 4-pyttyynen, niin taittuuki paremmin.
Kuva

Minun modeja saa laittaa vapaasti jakoon, ei tarvi kysyä lupia!
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

4m nova combi säiliöt täynnä painaa kymppitonnin. Jos traktori painaa 6-7 nii aika kovilla on maan matonen. Titani on kolmanneksen kevyempi ja Jyräcombi puolet. En ittekkään pitäny Tumea ennen tätä kevättä niin hääppösenä mutta kun pääsi TO-paikalla sillä kylvämään niin muuttu mielipide aivan toiseks. Sen Novan pahimmat ominaisuudet on hankala puhdistettavuus, paljon nippoja ja paino.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Maattanee
Viestit: 2192
Liittynyt: 29.10.2013 19:04

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maattanee »

160hv ja 700nm kylvöraktori ja 4m tume tulee hyvin perässä jos ei unohda etupainoja kotiin
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Aika köpönen olo ku täällä kiskoo 6400 3m Rapidia iha ongelmitta tällästä ei urakoitsijavauhtia. :D
Sinäänsä jännää, että tuokin on ollu jo 10 vuotta, eikä mun muistikuvan mukaan ole ollu ensimmäistäkään kevättä, ettei ois tullu vedettyä isseen mielestä liian syvälle laahavannaskauden oppien mukaan. :?

E: Toine vielä Tumea ja Vääderiä verratessa on jotenkin koneitten käyttövarmuus. Joojoo, Väderstadilla käyttävät Rapideja ja Carriereja louhoksella murskana ajamalla 24/7 rinkiä, mutta silti koneessa kaikenmaailman maatutkat yms. sähköhärpäkkeet. Taas jokusen vuosi sitten Tumen myyjä painotti, kuinka koneella pystyy kylvämään vaikka takapyörä pääsis vetämään kaapelin poikki koneen ja hytin väliltä.
Miksei täällä humppa soi?
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Yleinen keskustelu (vapaa sana)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

200hv 1000nm ja 4m kone. Muokkari 5cm ja 15kmh ~1200rpm. Ei vie ainetta nimeksikään ja on paukkua jos tarvii. Mielestäni justiinsa oikean kokone kone, ei sekään hyvä oo että kokoajan kone lujilla ja ei taho kulkeakkaan kunnolla. Kyllähän se toisena traktoria menisi neloskonekkin mutta mitä sitä pienempään vaihtaamaan. :mrgreen: Pari vehettä on joka vaatii sen 200hv niin sen takia on kuutoskoneelliset.
Ja yhtään sähkövikaa ei ole ollut lemkenissä. Heihei
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä asiaa”