Maatila kirjoitti: ↑04.04.2023 07:39
VM300 kirjoitti: ↑29.03.2023 21:14
Onko kenellekkään täällä soitelleet aurinkovoima firmoista että olisiko kiinnostusta vuokrata maata aurinkovoimalaa varten?
Mulle joku viime viikolla soitteli ja kyseli että oisinko kiinnostunut.
Henkilökohtaisesti tuo kiinnostaisi enemmän mitä tuo tuulimyllyhomma. Mua yhen firman edustajat härnää, en oo luvannut nimeä paperiin kun en niitä rumiluksia halua vastukseksi. Vaa eipä niitä paneeleja mettään kannata laittaa

vanhan turvesuon pohjan voisin vuokratakkin paneelikäyttöön ,vaa eipä niitä taida saada suolle laittaa.
Itse asiassa omalla kohdalla juuri kyse turvesuon pohjasta. Toki vielä 9 vuotta vuokrasopimusta neovankin kanssa jäljellä.

Mutta se olikin lähinnä semmoista ennakkokartoitusta ilmeisesti että mitä aikomuksia sitten jos/kun turpeen nosto päättyy, sanoivat soittelevan kaikille ketkä siitä kyseiseltä suolta palstoja omistaa. Kysäisin sitten että mikähän mahtaisi olla vuokran määrä niin tämänhetkiseksi vuokrahinnaksi tarjosivat 1000€/ha. Jos tuo on toteutuakseen joskus niin eiköhän tuota nimet paperiin laittane, kovin halpaa oo alkaa metsääkään siitä tehdä vaikka miten metsitystukea saisi eikä samanlaiseen tuottoon pääse millään ilveellä koskaan metsänä. Toki jos pajun viljely energiaksi lähtisi lentoon niin se voisi olla myös vaihtoehto, ilmeisesti tainneet juuri tuossa Etelä-Karjalan suunnilla sitä kokeillakkin.