Autot. Keskustelua yms.
- Verkku
- Viestit: 7103
- Liittynyt: 17.06.2011 18:46
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko
Re: Autot. Keskustelua yms.
Sä kyllä jaksat harrastaa noita poloja Tai volkkareita ylipäänsä
Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
- Ezmo
- Moderaattori
- Viestit: 8124
- Liittynyt: 18.07.2010 17:33
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Autot. Keskustelua yms.
Oliko se nyt se moottori, josta piti lämpöjä tasailla? Jotenkin muistelin, että se oli vitonen, mutta on siitä aikaa, kun serkulla oli seitenneliskanttinen dieselinä.Verkku kirjoitti:Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Pitäs Hiluksin renkaat kyniä ja repiä nastat pois. Yhdessä renkaassa on yks nasta, joten katsatsuksesta ei niillä pääse läpi. Muutenkin tuo talvikuvio toimii vaan siinä paremmin, joten sama jättää kesäksi ne.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Diesel Power
- Viestit: 8714
- Liittynyt: 12.08.2011 19:28
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .
Re: Autot. Keskustelua yms.
Hyviks ja luotettaviks todettu noi polot niin mikäs siinä. Eikä noi perus osatkaan maksa paljoo mitään nuihin.Verkku kirjoitti:Sä kyllä jaksat harrastaa noita poloja Tai volkkareita ylipäänsä
Made by: Jespa
- Verkku
- Viestit: 7103
- Liittynyt: 17.06.2011 18:46
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko
Re: Autot. Keskustelua yms.
Ezmo kirjoitti:Oliko se nyt se moottori, josta piti lämpöjä tasailla? Jotenkin muistelin, että se oli vitonen, mutta on siitä aikaa, kun serkulla oli seitenneliskanttinen dieselinä.Verkku kirjoitti:Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Pitäs Hiluksin renkaat kyniä ja repiä nastat pois. Yhdessä renkaassa on yks nasta, joten katsatsuksesta ei niillä pääse läpi. Muutenkin tuo talvikuvio toimii vaan siinä paremmin, joten sama jättää kesäksi ne.
850 ja mk1 v70 on sitte toi 2.5tdi viismukine. Mutta d24 on kuusmukine. Lämpöjen kas saa olla tarkkana. Kylmänä ei saa polkee yhtää ja jälkikäyttö saatanan tärkee.
- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Viestit: 6784
- Liittynyt: 22.08.2011 16:49
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
- Paikkakunta: Sinisen savun laakso
Re: Autot. Keskustelua yms.
Parashan oli ku Talvi-heikissä SVK:n osastolta oli 500 tkm ajettu 740 D24t josta pyöritettii soundtsekkiä kajareista. Ai sitä kalkatuksen määrää.
Miksei täällä humppa soi?
- Ezmo
- Moderaattori
- Viestit: 8124
- Liittynyt: 18.07.2010 17:33
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Autot. Keskustelua yms.
Se oli kyllä niin turha auto kuin olla ja voi. Tekassa ymmärsi jähytyskäyttämisen, kun siinä normaalit käyntilämpö oli 90-100 astetta ja sammutuksen jälkeen 20 astetta korkiampi.Verkku kirjoitti:850 ja mk1 v70 on sitte toi 2.5tdi viismukine. Mutta d24 on kuusmukine. Lämpöjen kas saa olla tarkkana. Kylmänä ei saa polkee yhtää ja jälkikäyttö saatanan tärkee.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- sutki
- Moderaattori
- Viestit: 4716
- Liittynyt: 24.09.2012 17:17
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Autot. Keskustelua yms.
Yks kaveri on kyllä samanlainen polo intoilija. Ettei toi sun uusin olis sama mitä sekin oli kattonut osa mielessä kun puhu jostaki ruiskukoneisesta missä on 5v loota. Onha silläki jo yks varaosiksi ja toinen sitte käytössä. Tai ainoaksi syyksi sanoo että kun sai ilmaksi enolta niin sillä ajaa semmosella.Diesel Power kirjoitti:Hyviks ja luotettaviks todettu noi polot niin mikäs siinä. Eikä noi perus osatkaan maksa paljoo mitään nuihin.Verkku kirjoitti:Sä kyllä jaksat harrastaa noita poloja Tai volkkareita ylipäänsä
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
- Verkku
- Viestit: 7103
- Liittynyt: 17.06.2011 18:46
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko
Re: Autot. Keskustelua yms.
Ittellä on 600tkm ajettu eikä ikinä konetta avattu. Käy nätisti eikä syö öljyä, vähä huohottelee mut ei muuta. Turbo vähä päästää öljyä ahtoputkiin mutta ei pahasti. Mun mielestä jälkikäyttö varsinki turpokoneissa erittäin tärkee oli vehje mikä tahansa...Onkai se selvä ku on 6mukine kone nii kansi napsahtaa kieroon herkästi lämmöstä. Ja sama asia kylmänä polkeminen. Ylikierroksia nuo ei kestä. Kyllä mä sen tiedän että kansiremontti on tehtävä josai vaihees mut sitte tehdää jos tarttee.Aecel kirjoitti:Parashan oli ku Talvi-heikissä SVK:n osastolta oli 500 tkm ajettu 740 D24t josta pyöritettii soundtsekkiä kajareista. Ai sitä kalkatuksen määrää.
- Ezmo
- Moderaattori
- Viestit: 8124
- Liittynyt: 18.07.2010 17:33
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Autot. Keskustelua yms.
Eipä monikaan kutonen kauheasti jälkikäyttöä tarvi. Turbokoneillakin se on aika turhaa, jos ei turbo punasena paahda hetkeä ennen pysähdystä. Koneessakin lämmöt yleensä vaan nousee paikallaan käyttämisestä.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Neliveto
- Vuoden foorumilainen
- Viestit: 8752
- Liittynyt: 01.11.2012 20:38
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Autot. Keskustelua yms.
Ehdottomasti kannattaa jälkikäyttää turbokonetta voitelun takia, oli kyseessä sitten auto tai työkone.
- Ezmo
- Moderaattori
- Viestit: 8124
- Liittynyt: 18.07.2010 17:33
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Autot. Keskustelua yms.
Voiteluun oikeestaan vaikuttaa vaan se, ettei sammuta silloin kun turbo pyörii lujaa. Yleensä ajon lopussa tulee pihaan ajo tmv, jossa kierrokset laskee riittävän alas. Harva viittii paria minuuttia tyhjäkäynnillä käyttää konetta tai oikeestaan pitäs olla jotain päältä tonni kierroksia, että vesi ja öljy kierrää paremmin koneessa.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- McNoitti
- Viestit: 2220
- Liittynyt: 29.08.2013 09:23
- Kielet: suomi, tankero-englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: McNoitti
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Hirvensalmi
Re: Autot. Keskustelua yms.
Itehhän sammutan Ooppelin aina vauhista kierroksilta, mutta eihän siinä ole edes turboa.
<-- Kiitokset Mini20!
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen" -Andy McCoy
McNoitti, Individually yours
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, koska sä voit saada sen" -Andy McCoy
McNoitti, Individually yours
- Diesel Power
- Viestit: 8714
- Liittynyt: 12.08.2011 19:28
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .
Re: Autot. Keskustelua yms.
En tiiä, ihe en ainakaa muualta ku facebookista tuota poloa löytäny, eikä vaihteistoista ollu siellä mitään mainintaa, selvis paikan päällä. Kerimäeltä siis tuo uusin. Ois jääny huomaamatta ellei ois meijä polo whatsapp ryhmässä yks siitä kuvaa laittanu.sutki kirjoitti:Yks kaveri on kyllä samanlainen polo intoilija. Ettei toi sun uusin olis sama mitä sekin oli kattonut osa mielessä kun puhu jostaki ruiskukoneisesta missä on 5v loota. Onha silläki jo yks varaosiksi ja toinen sitte käytössä. Tai ainoaksi syyksi sanoo että kun sai ilmaksi enolta niin sillä ajaa semmosella.
Made by: Jespa
- Neliveto
- Vuoden foorumilainen
- Viestit: 8752
- Liittynyt: 01.11.2012 20:38
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Autot. Keskustelua yms.
Puoli minuuttia tyhjäkäyntiä riittää auton moottorille vallan hyvin, toki jos haluaa niitä turboja varta vasten rikkoa niin sammuttaa suoraan ajon jälkeen.
- Ezmo
- Moderaattori
- Viestit: 8124
- Liittynyt: 18.07.2010 17:33
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Autot. Keskustelua yms.
Eipä oo tullu ketään vastaan, joka jälkikäyttäs autoa serkun ja Volvon lisäksi. Jos ei nyt ole sattunut turboa vetämään punahehkuun ennen sitä, niin eipä sitä kukaan harrasta. Eikä sitä missään oo opetettu tärkeäksi, jos ei ole suoraan raskaasta ajosta pysäytetty. Autokoulussakin opettaja käski puoli kilsaa ajaa himmaillen, niin huoltoaseman pihalla saa suoraan sammuttaa, kun kone tasaa lämmöt ajon aikana. Eikä sille Volvon kutoselle riittänyt puoliminuuttia vaan suositus suoraan oli pari minuuttia, ennen ja jälkeen.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Neliveto
- Vuoden foorumilainen
- Viestit: 8752
- Liittynyt: 01.11.2012 20:38
- Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
- Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
- Viesti:
Re: Autot. Keskustelua yms.
Siitä voi kuunnella seuraukset, kun laskettelee pienillä kierroksilla pihaan ja sammuttaa saman tien. Ei sitä missään auton ohjekirjassa lue ja Saksassakin on se ajatusmalli, että auton elinkaari kestää 200tkm ja harvemmin turbo niillä kilsoilla hajoaa. Jokaiselle turbomoottorien kanssa pelaavalle pitäis olla perusjuttuja.
- Matias
- Viestit: 3603
- Liittynyt: 24.10.2009 18:38
- Kielet: Suomi, Englanti ja pikkasen Ruotsii
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Raisio
Re: Autot. Keskustelua yms.
Ite en ainakaa yhtään ainutta turbo vehjettä sammuttais ajon jälkeen suoraan... Silkkaa tyhmyyttä... Sellasen turbot ei pidemmän päälle kestä.
- Ezmo
- Moderaattori
- Viestit: 8124
- Liittynyt: 18.07.2010 17:33
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Autot. Keskustelua yms.
Henkilöautossa on niin pieni turbo, ettei se kauaa pyöri. 10sek oottelu kovan kaasun polkemisen jälkeen riittää ihan hyvin rauhoittamaan turbon pyörimisen. Eikä lämmöntasoittumisen kans oo mitään tekemistä tuollasella 10 sekunnin jälkikäytöllä vaan siinä kestää huomattavasti kauemmin. Kilsat, huonot öljyt, vesi ja kovat kierrokset tappaa turbon huomattavasti helpommin, eikä yhden turbovikaisen koneen perusteella voi sanoa mihin se on hajonnut oikeasti. Mulla on Volvossa vähän yli 400k, eikä sitä ainakaan viimmesen satasen aikana jälkikäytelly ja tuskin on aijemminkaan.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Verkku
- Viestit: 7103
- Liittynyt: 17.06.2011 18:46
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko
Re: Autot. Keskustelua yms.
Monet vanhat asentajat on kehunu aikonaan ku raktoreista tuli ensimmäiset turpomallit ja isännät sammutteli niitä suoraa vauhdista niinku ennenki ni turpoja meni pienes ajas paljo. Voi ezmo ku omistaisit itsekkin d24en ja olisit vähemmän pessimistinen noita viisauksias kohtaa ni ymmärtäisit että miksi sitä pitää käytellä ennen ajoo ja sen jälkee. Oli moottori mikä tahansa ni sitä ei ikinä saa sammuttaa kierroksilta.
- mikebirdie
- Viestit: 1938
- Liittynyt: 08.10.2011 16:01
- Kielet: Suomi ja Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme
Re: Autot. Keskustelua yms.
Ei siitä jälkikäytöstä ainakaan haittaa ole. Oli sitten mikä tahansa ahrettu turbo.
#Kuuukkelijutut
Re: Autot. Keskustelua yms.
Ahrettu Kaanian turpo jauhaa niin ei siinä kannata sammutella. Oli sitten kyseessä winneri tai 702S turpo.mikebirdie kirjoitti:Ei siitä jälkikäytöstä ainakaan haittaa ole. Oli sitten mikä tahansa ahrettu turbo.
Kiitos Finski!
SM320 8x2
SM300 8x4
- Ezmo
- Moderaattori
- Viestit: 8124
- Liittynyt: 18.07.2010 17:33
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: Autot. Keskustelua yms.
En hommaa d24 koskaan. Kiva kun joku vika tulee ja auto sammuu, niin saa kannenkin remontoida samaan korjaukseen. Missä olen sanonut että moottorin saa sammuttaa kierroksilta? Toki saahan sitä jättää vaikka sammuttamatta ja antaa jauhaa yötäpäivää.Verkku kirjoitti:Monet vanhat asentajat on kehunu aikonaan ku raktoreista tuli ensimmäiset turpomallit ja isännät sammutteli niitä suoraa vauhdista niinku ennenki ni turpoja meni pienes ajas paljo. Voi ezmo ku omistaisit itsekkin d24en ja olisit vähemmän pessimistinen noita viisauksias kohtaa ni ymmärtäisit että miksi sitä pitää käytellä ennen ajoo ja sen jälkee. Oli moottori mikä tahansa ni sitä ei ikinä saa sammuttaa kierroksilta.
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
- Viestit: 561
- Liittynyt: 06.04.2016 19:02
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
- Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Autot. Keskustelua yms.
Tuli juuri istuttua vajaat 100km 00-vuoden lievästi tuunatun Aa-nelkun pelkääjänpaikalla. Ja saatana, että oli hyvä olla. Auto kiihty multilla aivan vitusti verrattuna meijän D5. Suurimmaks osaks matkasta ajettiin liejussa hiekkatiällä. Ei kuulunu mitään sivuääniä, vaikka oli tiessä 10-15cm syviä monttuja. Meijän Volvolla samalla tiellä ajetaan kävelyvauhtia, kun muuten hajoo paikat. Kuuluu meinaan semmosta pauketta ja kolinaa tuolta lokareista, mutta sehän on niitten tyyppivika. Ja tässä näemme uuden ja vanhan auto laatueron, tässä ei ollut edes ruostepilkkuakaan näkyvillä (ei siis edes lokareissa), toisin kuin vm 2011 samaisessa autossa on kaaret alle 70 tkm ajettuna aivan entisenä. (Joo tiiän kyl, että on tyyppivika). Taidanpa ostaa 5v päästä Audin ensiautoks..
- Ruzi
- Moderaattori
- Viestit: 7984
- Liittynyt: 07.04.2011 15:48
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki
Re: Autot. Keskustelua yms.
Ai D24 ja saa vahtia lämpöjä? Siis deeku ei keitä vaikkei oisi ees viskoa tai flektiä ja auto kävisi kesällä paikallaan. Sillo nousee lämmöt jos eioo nestettä.Verkku kirjoitti:Ezmo kirjoitti:Oliko se nyt se moottori, josta piti lämpöjä tasailla? Jotenkin muistelin, että se oli vitonen, mutta on siitä aikaa, kun serkulla oli seitenneliskanttinen dieselinä.Verkku kirjoitti:Noeisiinä ittelläki on yks 2.4 volkkarin kutone mutta korina on sen täs volvo.
Pitäs Hiluksin renkaat kyniä ja repiä nastat pois. Yhdessä renkaassa on yks nasta, joten katsatsuksesta ei niillä pääse läpi. Muutenkin tuo talvikuvio toimii vaan siinä paremmin, joten sama jättää kesäksi ne.
850 ja mk1 v70 on sitte toi 2.5tdi viismukine. Mutta d24 on kuusmukine. Lämpöjen kas saa olla tarkkana. Kylmänä ei saa polkee yhtää ja jälkikäyttö saatanan tärkee.
- Verkku
- Viestit: 7103
- Liittynyt: 17.06.2011 18:46
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko
Re: Autot. Keskustelua yms.
Sitä lähinnä tarkotin että jos pääsee lämmöt tappiin nii herkästi kansi valmis. Toisinku meikäläisellä 240 b200k keitti varmaa 10 kertaa mutta lisää nestettä koneesee ja taas mentii. Kansi pysy ehjänä eikä pahvikaa ollu menny miksikää. joo on kyllä tullu huomattua vaikka kuinka polkis deekua ni ei mittari värähdäkkää normaalista ylöspäi.