Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
- Motokuski
- Ylläpitäjä
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)
Kyllä joka kylällä tuntuu kaivinkoneita olevan aika lailla, mutta vois sanoa että valtaosa niistä tekee vaan niitä sepelikasan päältä liippailuja ym. ja esim. metsän muokkaukseen tai maatalouden kaivuisiin ei sitten innokkaita olekkaan. Onhan vaikka mätästyshomma kuskille ja koneelle kovempaa rääkkiä ja polttoainettakin palaa eri tavalla, mutta ite jollain kierolla tavalla viihdyn siinä hommassa. Kolme kautta tuli kuskina tehtyä tätä ennen noita metsänmuokkauksia...
- Ezmo
- Moderaattori
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Täälä nyt ei joutilaita kaivureita taho olla. Kaverilla oli vaikeuksia saada kone navettatyömaalle. No sai se koneen lopulta, muttei kuskia ollu koko kesänä.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Paalia ajoin tänään.

Onse vaan eri mukava ketjut päällä ajaa. Pellonreunallakin oli paikotellen niin lunta että meinas jo meno loppua kun rupiaa lavetti toimiin aurana.
Vajaita kuormia vaan tulee ajettua kun ei viitti kiilaa laittaa paikalleen kun pitää koneita siirrellä. 

Onse vaan eri mukava ketjut päällä ajaa. Pellonreunallakin oli paikotellen niin lunta että meinas jo meno loppua kun rupiaa lavetti toimiin aurana.

Voorumin kovin deutzimies.

- Aecel
- Kunniakäyttäjä
- Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Aijai, kuorma sitomatta ja jäinen paali lähtee liukkaasti kun siihen tulee mahdollisuus. Laidalliset kärryt on kyllä kova sana.
Miksei täällä humppa soi?
-
Montakohan vuotta nekin on ollu suunnitelmissa. 

- Peluri4
- Moderaattori
- Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
- Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
- Viesti:
Jep, ei oo vielä kertaakaan kunnon paalivaunun osto harmittanut.Aecel kirjoitti:Aijai, kuorma sitomatta ja jäinen paali lähtee liukkaasti kun siihen tulee mahdollisuus. Laidalliset kärryt on kyllä kova sana.

-
Tuo lavetti on kyllä hyvä vetää perässä ja on monikäyttösempi. Ainoastaan pitää kääntää loivasti kun murtaa muuten niin rajusti.
Täysperävaunuun ollu ajatuksena tehdä semmoset laidat kun pitäis kansikin tehdä uusiksi. Kumminkaan ei niin hirviästi ole paalin ajoa että valmiin vois ostaa.
Täysperävaunuun ollu ajatuksena tehdä semmoset laidat kun pitäis kansikin tehdä uusiksi. Kumminkaan ei niin hirviästi ole paalin ajoa että valmiin vois ostaa.

-
Mitään laitoja tarvi. Meillä ajetaan reippaat 500 paalia vuoteen ja kärryt on ite tehyt kuorma-auton rungosta ja muita laitoja ei oo kun etulaita.
Ihan hyvät ollu mitä ite ajellu niillä, sopivan leviät ja eivät keiku pahasti. Toki ne on niin pitkät että oikoo aika lailla.
Ikään ei oo paali puonnu talvella taikka kesällä, eikä yleensä sidotakkaan jos ei ajeta maantietä. Liväks vittumaista kuormata jos on semmoset matalat laidat..

Ihan hyvät ollu mitä ite ajellu niillä, sopivan leviät ja eivät keiku pahasti. Toki ne on niin pitkät että oikoo aika lailla.
Ikään ei oo paali puonnu talvella taikka kesällä, eikä yleensä sidotakkaan jos ei ajeta maantietä. Liväks vittumaista kuormata jos on semmoset matalat laidat..
-
Ei 30cm laidat haittaa kuormausta vielä hirveästi kunhan on tarpeeks leviä lava. Toki mpliftin pihti on korkiampi kun mchalen mutta ainakin mchalen pihillä menee helposti.

-
Me on ajettu lavetilla ja jos ois enempi ajamista nii leveempi lava ja sopivat laidat nii jäis sitomiset sikseen, tosin yleensä tulee vaan toisen puolen liina otettua alas kun täyttää tai purkaa kuormaa

Kiitos RAPE
-
Jep. Tekis itekki mieli mc halen pihtejä, mutta ovat aika kalliita. Tulis huomattua noilla että noilla camionin pihellä on muuten perseestä purkaa kuormaa maansiirto kärrystä. Niissäkään oo laidat kun 40cm, mutta pihit on niin pirun korkiat..Maon^ kirjoitti:Ei 30cm laidat haittaa kuormausta vielä hirveästi kunhan on tarpeeks leviä lava. Toki mpliftin pihti on korkiampi kun mchalen mutta ainakin mchalen pihillä menee helposti.
-
Kelfriltä saa samanlaisia pihtejä alle 400€ mutta en laadusta sitten tiedä. 

- Ezmo
- Moderaattori
Kelfrillä ei varmaan tee yhtään mitään.
Mp-shitin pihdit kesti muistaakseni yhden kesän ennen ratkeamista, Camion pihit on vissiin samaa tavaraa.

Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
- Maatila
- Moderaattori
Kelfrit on kyllä aivan peestä. Runko tehty liian ohuesta värkistä. Camioneissa on pieni ero mp-liftiin, camionissa on jyrkemmät mutkat nuissa "pihdeissä" ja sen takia niillä on vähän tympiä ottaa paali tiiviistä kuormasta/läjästä. Ite oon kyllä mp-liftistä tykänny, työpaikan mp-liftillä puristetaan suunnilleen 3000 kertaa vuodessa + se ,että sillä revitään tuubista paalit irti ja joskus ne meinaa todellakin olla tiukassa ,että pitää tosissaan väännättää. Seki tuli työpaikalle käytettynä ja useampia vuosia oli saanu mättää ,ennenku jostain ratkes. Nyt alkaa olla jo niin pehmiä pihti ,että saa hitsailla vähän useammin. Onhan siellä se camioniki vaa ite en tykkää siitä eikä tykkää työnantajakaan nii mp on aina käytössä ja hätätilassa otetaan camioni kiinni...
Meiltä löytyy mp-liftin pp1 ja 2, 1 kans on saanu aina jotaki värkätä. Jatkuvasti sylinterit vuotaa ja hitsatakki on saanut, mutta tuo pp2 on ollu ihan eriluokkaa. Flexgrippikin tuolla siilon nurkalla odottelee ,että sitä joskus käytetään. Seki tahtoo olla semmonen murju jolla on vähän hankala kuormata ja ottaa tiiviistä kasasta.

Miks turhaan värkätä piheillä tuubin kanssa kun piikki on siihen hommaan näppärä ja yksinkertanen?
- Ezmo
- Moderaattori
Nuilla Mp lifteillä puristettiin ainakin 10 000 kertaa vuodessa. Päälle 3000 rehupaalia ja noin 1000 olkipaalia. Ratkes se pihtiosan runkopalkki niin, että repi samalla sylinterin rikki.Maatila kirjoitti:Kelfrit on kyllä aivan peestä. Runko tehty liian ohuesta värkistä. Camioneissa on pieni ero mp-liftiin, camionissa on jyrkemmät mutkat nuissa "pihdeissä" ja sen takia niillä on vähän tympiä ottaa paali tiiviistä kuormasta/läjästä. Ite oon kyllä mp-liftistä tykänny, työpaikan mp-liftillä puristetaan suunnilleen 3000 kertaa vuodessa + se ,että sillä revitään tuubista paalit irti ja joskus ne meinaa todellakin olla tiukassa ,että pitää tosissaan väännättää. Seki tuli työpaikalle käytettynä ja useampia vuosia oli saanu mättää ,ennenku jostain ratkes. Nyt alkaa olla jo niin pehmiä pihti ,että saa hitsailla vähän useammin. Onhan siellä se camioniki vaa ite en tykkää siitä eikä tykkää työnantajakaan nii mp on aina käytössä ja hätätilassa otetaan camioni kiinni...Meiltä löytyy mp-liftin pp1 ja 2, 1 kans on saanu aina jotaki värkätä. Jatkuvasti sylinterit vuotaa ja hitsatakki on saanut, mutta tuo pp2 on ollu ihan eriluokkaa. Flexgrippikin tuolla siilon nurkalla odottelee ,että sitä joskus käytetään. Seki tahtoo olla semmonen murju jolla on vähän hankala kuormata ja ottaa tiiviistä kasasta.

- Maatila
- Moderaattori
Jaa a. Mitäkähän tuohonki vastais. Ei pihin kanskaan niin hankalaa oo ,että sen takia viittis työkaluja vaihella. Pihti on kuitenki kokoajan jommassa kummassa kuormain raktorissa paikollaan ja sitä pihtiä tarttee päivittäin.jiitu kirjoitti:Miks turhaan värkätä piheillä tuubin kanssa kun piikki on siihen hommaan näppärä ja yksinkertanen?
Eiku hetkinen ,kyllä se tais olla n.3000kpl eikä puristusta. Ku tuleehan työpaikalla ainaki sen 3000 rehupaalia vuoteen + olkipaalit n.500-700 ja olkipaalit ajetaan piikeillä ja nostetaan pihillä katokseen ja siitä paalisilppuriin.. Oikiastaan hankala arvioida paljonko siellä puristuksia tulee. Mutta kappalemäärä varmaan yhteensä suunnilleen samanverran kun tuolla mistä sää puhut.Ezmo kirjoitti: Nuilla Mp lifteillä puristettiin ainakin 10 000 kertaa vuodessa. Päälle 3000 rehupaalia ja noin 1000 olkipaalia. Ratkes se pihtiosan runkopalkki niin, että repi samalla sylinterin rikki.
Yötäpäivää ollaan kolmella traktorilla oltu auraamassa. Talven puunajot saatiin ainakin toistaiseksi päätökseen ja seuraavaksi mietinnässä olisi rakentaa tielana traktorin perään.

Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
-
Kolme kertaa nyt aurannu pihan tällä viikolla.. Mites muualla onko tullu lunta?
- Mrjakari
- Kielet: Suomi,Englati,Ruotsi
Juu on tullu . Me 3 keraa kylä tie ja piha vedettii nyt tänää badta koska muute oli nii vähä ja olin itte paikalla. Mites muut vedättekö millä yhisyelmä lumia meillä on cases aura ja linko ja deutsissa lumi kauha ja takalevy?Kuuspytty kirjoitti:Kolme kertaa nyt aurannu pihan tällä viikolla.. Mites muualla onko tullu lunta?
Nothing runs like a Deere when Puma is hunting
Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
Pohjalta ei voi lähteä kuin ylös päin!
Osa aikainen maatalousyrittäjä
- Muhka
- Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
- Viesti:
Kaks tai kolme kertaa tänä vuon aurattu. 6430 deeressä o takalana ja lumikauha. Ei oo ku omat laanit aurattavana.

Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
- Maatila
- Moderaattori
Kolmisen kertaa tänä vuonna tarvinu vaan aurata. En tiiä onko tänää sitte satanut ku en oo kotona.
-
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Eipä oo täälläkään ollu kun kaks kertaa aurauksia 6330 deerellä ja perälevyllä.
- mod mies
- Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Neljä kertaa tullu tänä vuonna aurattua. Tänään oltiin tuossa iltapäivällä auraamassa jontikalla kun on tullu melkein 2pv lunta
.

Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
-
Tänäänkin kahdesti omat tiet aurattu, linko temmin perässä ja kones hallissa.