

Onko sulla pitkä matikka? Ooks ykkösel vai kakkoselVerkku kirjoitti:No äikästä edes tuu läksyjä eikä ees oo kirjoja meillä, matikka on sitte eri maata..
Tämä niin vahvasti. Ja ihte oon taas matemaattisten aineitten kanssa ihan kusessa.Maon^ kirjoitti:Nehä on ne matemaattiset aineet justiinsa helppoja vrt joku pilkun viilaus äidinkieleen joka on kyllä nytten ainakin niin täyttä paskaa kun koko syksy vaan käyty jtn suomen kirjallisuuden historiaa läpitte.Ja sitten kielipäätä ei riitäs ku yhelle kielelle mutta kun pitää kahta opetella nii ei osata kumpaakaan kunnolla.
![]()
Tai sitten meen vaan amikseen ja teen lukion matiikan siellä jos mahollista. Tai sitten meen vaa iha perus amikseen.
Ehottomasti kannattaa jo kutsunnoissa ottaa asia esille varmuuden vuoks vaikka eivät erikseen kysyiskään halukkuuksista.Pullakuskiks kyllä pääs heittämällä kuka vaan suinki halus mut jos yhistelmäkorttia aiot ni sitte kannattaa olla hyvissä ajoin hereillä.Tai ainakaan sillon meidän erässä ei ollu montaa ketkä ei ois etukäteen jo sanonu haluavansa yhistelmäkortin ni sinne ei montaa paikkaa ollu auki sitte.Haxa kirjoitti:Nojoo intin käyneet herrat vois ny avata paria asiaa mulleEli itellä ois lähtö 2/18 tai 1/19. Eniten kiinnostaa Niinisaloon kuskiksi tai tarkka-ampujaksi, mutta TA:han pitää olla vissii aika hyvä kunto ja näkö joita en omista
Eli siis kuski. Kuinka monta täältä on ollu kuskina johnai varuskunnas? Pääseekö sinne miten helpolla kutsuntojen perusteella ja mitä siel kannattais sitte sanoa?
Meillä pääsi kaikki, joilla ei ollu sakkoja. Minäkin oisin päässy, mutten sitten halunnu, kun pääsin teka kuskiksi. Kävin mää ajokokeessa yhdistelmäkuskiksi. 1/19 ois hyvä saapumiserä, kun se ois tasan 10 vuotta minun saapumiserän jälkeen.VM300 kirjoitti:Ehottomasti kannattaa jo kutsunnoissa ottaa asia esille varmuuden vuoks vaikka eivät erikseen kysyiskään halukkuuksista.Pullakuskiks kyllä pääs heittämällä kuka vaan suinki halus mut jos yhistelmäkorttia aiot ni sitte kannattaa olla hyvissä ajoin hereillä.Tai ainakaan sillon meidän erässä ei ollu montaa ketkä ei ois etukäteen jo sanonu haluavansa yhistelmäkortin ni sinne ei montaa paikkaa ollu auki sitte.Haxa kirjoitti:Nojoo intin käyneet herrat vois ny avata paria asiaa mulleEli itellä ois lähtö 2/18 tai 1/19. Eniten kiinnostaa Niinisaloon kuskiksi tai tarkka-ampujaksi, mutta TA:han pitää olla vissii aika hyvä kunto ja näkö joita en omista
Eli siis kuski. Kuinka monta täältä on ollu kuskina johnai varuskunnas? Pääseekö sinne miten helpolla kutsuntojen perusteella ja mitä siel kannattais sitte sanoa?
Aikalailla just samallalailla meni itelläki. En ymmärrä, ku jotku pitää sitä siellä vuotta olemista niin hirveänä asiana. Mun mielestä se ei ole yhtään paha jos ajattelee, että kuinka paljon pitäs sitte jälkeen istua kouluissa yhdistelmä korttia varten. Puhumattakaan rahasta.Valmeksi kirjoitti:Itekkin sanoin kutsunnoissa, että korttiloille ois tarvetta jne. ja kyllä se sinne papereihinsa erikseen sen merkkas.
1/18 ois lähtö näillä näkymin.
Nii siis ylinopeussakkoja vai mitä sakkoja? Vai jotain rajoitteita?Ezmo kirjoitti: Meillä pääsi kaikki, joilla ei ollu sakkoja. Minäkin oisin päässy, mutten sitten halunnu, kun pääsin teka kuskiksi. Kävin mää ajokokeessa yhdistelmäkuskiksi. 1/19 ois hyvä saapumiserä, kun se ois tasan 10 vuotta minun saapumiserän jälkeen.
Meillä vaikutti kaikki sakot ja muut rikosrekisterimerkinnät.Jespa kirjoitti:Hyvin mahdollisesti ylinopeussakotkin vaikuttaa, jos vaihtoehtoina on henkilöitä, joilla ei niitäkään ole. Meiltä pääsi yks hermanni moto-AUK ja lensi pois sitten sieltä, kun rupesivat käymään historiaa läpi, oli ylinopeutta ja kaikennäköstä muuta kivaa sakkoa. : )
Hae ilmavoimien kuskiks, sinne jos sut valitaan niin CE-kortti on varma, samoin kappale- ja säiliö ADR:ät ja periaatteessa kaikki muutkin tarpeelliset kortit. Omasta palvelukseenastumisesta on kyllä jo melkein 3,5 vuotta aikaa mutta tuskin ne hommat siellä kauheesti on muuttunut. Ei tarvinut ihan kauheesti ryynätä metässä ja pääsi ajeleen aika paljon itekseen ympäri suomea mm. lavettikeikkoja.Haxa kirjoitti:Nojoo intin käyneet herrat vois ny avata paria asiaa mulleEli itellä ois lähtö 2/18 tai 1/19. Eniten kiinnostaa Niinisaloon kuskiksi tai tarkka-ampujaksi, mutta TA:han pitää olla vissii aika hyvä kunto ja näkö joita en omista
Eli siis kuski. Kuinka monta täältä on ollu kuskina johnai varuskunnas? Pääseekö sinne miten helpolla kutsuntojen perusteella ja mitä siel kannattais sitte sanoa?
Jaa ite oon ymmärtäny että pienet ylinopeussakot ei oo este, mutta rattijuopumus, törkeä liikenneturvallisuudenvaarantaminen tai vastaava ois.Ezmo kirjoitti:Meillä vaikutti kaikki sakot ja muut rikosrekisterimerkinnät.Jespa kirjoitti:Hyvin mahdollisesti ylinopeussakotkin vaikuttaa, jos vaihtoehtoina on henkilöitä, joilla ei niitäkään ole. Meiltä pääsi yks hermanni moto-AUK ja lensi pois sitten sieltä, kun rupesivat käymään historiaa läpi, oli ylinopeutta ja kaikennäköstä muuta kivaa sakkoa. : )
Vähemmän hakioita tieten, niin saa ollakkin sakkoja. Meillä ei saanut olla yhtään, kun sakottomia oli niin paljon. Tietysti sellaset ei vaikuta, jotka on rekisteristä hävinny. Tekakuskina pitää olla hyvä kunto, jos joutuu hyvä kuntoiseen porukkaan. Ryhmän tekakuski osallistuu kaikkeen ryhmän koulutukseen, joten minäkin olen erikoiskoulutettu heitinmies. Tosin heittimestä en tiiä juuri mitään, mut pakko kai se on uskoa, kun papereissa lukee. Kiväärin tai sissin kuskina kyllä pitäisi hyvä kunto, jos aikoo selvitä hyvin mukana.Neliveto kirjoitti:Vähäpätöisemmät rikkeet kuten pieni ylinopeus, mopon virittämisestä kiinni jääminen ym. ei vaikuta niinkään kuskiksi pääsemiseen, mutta kun alkaa rekisteristä löytymään törkeää liikenteen vaarantamista tai rattijuopumusta niin saapi heittää melkeimpä niiden myötä haaveet sille ajatukselle. Muuten kyllä kuskiksi pääsee kuka tahansa jos vaan halua on ja taustat on kunnossa. Fyysinen kunto ei tarvi olla kovinkaan hyvä ja tekamölleiksi pääsee kyllä alle kahden tonnin cooper-testillä. Tuli kyllä itsekin todistettua armeija-aikana sellaista töhöilyä Sisun apukuskinpaikalta käsin että ei voi kun ihmetellä kuinka jotku on kuskiksi päässeet/pakotettu.
Joku 20km hiihtolenkki täyden taisteluvarustuksen ja tellujen kans vaatii aika hyvää kuntoa. Meillä kiffen kuskit valvoi loppusodassa useamman vuorokauden putkeen muitten mukana. Krhssakin ois kyllä hyvälle kunnolle ollu kysyntää, mut taitavasti piti sluibata urheilukoulutukset autohalilla. Aina siitä tuli palautetta, kun ei sais ilman lupaa jättää koulutuksia väliin. Yhdessä hiihtojutussa, jossa hiihtivät kevyen heittimen kans asemiin, onnistu sluibata, kun kolmella oppilaalla puuttu varusteita, yheltä sauvat, toiselta sukset ja kolmannelta siteet. Meitä oli kolme kuskia ja jokainen antoi yhelle oppilaalle puuttuvat tavarat, niin ei pystytty hiihtämään.Jespa kirjoitti:Paskanvitut tarvihe kiväärin millään kuskilla olla hyvä kunto.Hyvin meikäläinen sielä 1.jääkärikomppaniassa c-tötterönä lyllersin, kuten kaikki muutkin, ei meillä ollu ainoallakaan c- tai tekakuskilla hyvä kunto.
Alikit kun kävivät suksensa kuittaamassa ennen uusien mosien saapumista, niin kapu tuumas meille, että meidän ei tarvihe niitä kuitata, ku kuitenkaan ei kosketa niihin koskaan.Ezmo kirjoitti:Joku 20km hiihtolenkki täyden taisteluvarustuksen ja tellujen kans vaatii aika hyvää kuntoa. Meillä kiffen kuskit valvoi loppusodassa useamman vuorokauden putkeen muitten mukana. Krhssakin ois kyllä hyvälle kunnolle ollu kysyntää, mut taitavasti piti sluibata urheilukoulutukset autohalilla. Aina siitä tuli palautetta, kun ei sais ilman lupaa jättää koulutuksia väliin. Yhdessä hiihtojutussa, jossa hiihtivät kevyen heittimen kans asemiin, onnistu sluibata, kun kolmella oppilaalla puuttu varusteita, yheltä sauvat, toiselta sukset ja kolmannelta siteet. Meitä oli kolme kuskia ja jokainen antoi yhelle oppilaalle puuttuvat tavarat, niin ei pystytty hiihtämään.Jespa kirjoitti:Paskanvitut tarvihe kiväärin millään kuskilla olla hyvä kunto.Hyvin meikäläinen sielä 1.jääkärikomppaniassa c-tötterönä lyllersin, kuten kaikki muutkin, ei meillä ollu ainoallakaan c- tai tekakuskilla hyvä kunto.