Aikaa on kulunu viimeisestä päivtyksestä tosiaan täytin eilen 30 vuotta perhe on ennallaan poika Eino on kasvanu täytti parikuukautta sitte 8 vuotta ja on kova menemään apuja siitä varmaan tuloo pianki pelto hommiin mutta tosiaan täs on ny 4 vuotta tuli tehtyä mettäkone hommia pistin koneet keväällä myyntiin kokeeksi ja menivät kaupan aika huonolla hintaa et koneista tulleet rahat ja säästötö ja pikkulaina ostin tilan Jurvasta nopankylästä
Pässilän vuoren kupeesta lehmätila oli tullu myyntiin ku vanha pari kuollu eikä ollu jatkajaa ku taloon terves poika oli jääny traktoin alle 16 v ja taloon kehitys vammainen poika ei pysty tilaa hoitamaan
teknisiä tietoja tilasta pintala 80 hehtaaria 50 viljaa 20 rehua ja 10 mettää lehmiä on 35 kappaletta tällä hetkällä navetan kapasiteetti on 75 + vasikat
tilan koneina toimii tilan Valtra t163 punainen ja sitte mun oma traktori kans t163 valkoinen etukuormaajalla puimuri toimii sampo
koneita näätte kuvista.
elokuun loppu tila ollu 2 viikkoa mulla ja puinti hommiin pitääs ruveta
Ekalta pellolta vähä kuvaa

vähä tyhjäystä

Välil nesteelle kahville

Seuraavalta lohkolta ehtoo tulos väsyttää jo vähä ouroksesta

Aamulla tuli haettua teekkari Rengasmestalta laitetiin uuret renkaat ja parit pysyy pinnalla

Lähdin kyntää ku kaste niin kova ettei raaski puida

Emäntäki oli ottanu kuvan ku oon puimas ku ajaa viljaa kotia ja paalaa ainaku ehtii eino olis kova sana mut ku ei yllä polkimiin ku seisaltaan muuten ajaa traktoria huomattavasti paremmin ku emäntä

Taas mun ottama kuva puimurista

Sadetta pukkaa

Kiireellä kerään paaleja pois pellolta

Välillä löpöä lisää tankkii ettei jäärä matkalle

Sateet ohi niin seuraavan päivänä jatkamaan

jyvät on suojas puimuri pesuun ja rehuntekoon muuten kuoloo elukat nälkään talvella

Teekkari ja niitto kones eiku hommiin

Eino otti kuvan ajan rehua sanoo et haluu osallistua hommiin niin löin kameran käteen ja sanoinota hyvä kuva

Tyhjäyksestäki kuva

Ja polkemisestaki kuvaa jourun itte polkeen ku en uskalla päästää muita jos traktori kaatuu

Taas tyhjään

Niittämään lisää

polkea viä hyvin ja sitte muovit päälle

noni ny on muovit päällä viä vähä huonoa rehua painoksi

Apulantaa levittämäs pelloille

Parit pois traktorista talveksi

Kuivaajalta hakemaanviljaa ku pitää saara laina erämaksuun

Kyntämään menos mut pakko pysähtyä kaffeelle nesteelle

Kyl sitä pitää aina kalahan ehtiä välillä

Kyntökuvia

Kiitos lukioille pitkä päivitys tuli seuraava lyhyempi