

KiitosMehtä kirjoitti:Vasessa tuli jo bongattua ja täytyy kehua että komea on!Mihin hommaan te tuollasen ostitta?
Samalla tekniikalla laitoin mutta oli vaan vähän ton kiristämisen kanssa onkelmia mutta tekemällä oppiiMotokuski kirjoitti:Oikeella tekniikalla hyvinkin helpot laittaa nopeesti. Ite joskus kellottanu kun laitoin tuohon A95 takasiin ofan perus jääketjut, n. 15 min yhteensä molempien ketjujen laitto.
Ite teen sen niin että ketjut suoristetaan maahan pitkälleen nastapuoli ylöspäin, peruutetaan renkaat ketjujen pään kohalle, ja laitetaan ketjuista naru vanteen läpi (venttiiliä pitää varoa!). Sen jälkeen raktoria eteenpäin niin että ketjut alkaa nousemaan renkaalle, ja sit käy samalla moskan kans koputtelemassa ketjuja niin asettuvat nätisti paikalleen. Toistetaan muutaman kerran, ja ajetaan niin pitkälle että ketjujen päät on lantion korkeudella ja sitten vaan ensin keskiliittimet kiinni ja sit kiristää sivuketjut. Yleensä on kerralla saanu sopivalle tiukkuudelle, eli nyrkki just mahtuu sivuketjun ja renkaan väliin.
Samoisa puuhissa oltiin juu tänään... Mutat ketjut maahan nastapuoli alaspäin ja ajetaan rakroi niitten päälle niin, että ketjun pää tule takakumin taakse ja siitä rautalangalla vanteeseen ja jne...sliksi_ kirjoitti:Samalla tekniikalla laitoin mutta oli vaan vähän ton kiristämisen kanssa onkelmia mutta tekemällä oppiiMotokuski kirjoitti:Oikeella tekniikalla hyvinkin helpot laittaa nopeesti. Ite joskus kellottanu kun laitoin tuohon A95 takasiin ofan perus jääketjut, n. 15 min yhteensä molempien ketjujen laitto.
Ite teen sen niin että ketjut suoristetaan maahan pitkälleen nastapuoli ylöspäin, peruutetaan renkaat ketjujen pään kohalle, ja laitetaan ketjuista naru vanteen läpi (venttiiliä pitää varoa!). Sen jälkeen raktoria eteenpäin niin että ketjut alkaa nousemaan renkaalle, ja sit käy samalla moskan kans koputtelemassa ketjuja niin asettuvat nätisti paikalleen. Toistetaan muutaman kerran, ja ajetaan niin pitkälle että ketjujen päät on lantion korkeudella ja sitten vaan ensin keskiliittimet kiinni ja sit kiristää sivuketjut. Yleensä on kerralla saanu sopivalle tiukkuudelle, eli nyrkki just mahtuu sivuketjun ja renkaan väliin.
Minä kait sillä eniten varmaa tuun ajamanMrJalli kirjoitti:Komia on, ootko sää ton kone kuskin joku veli/tuttu vai?
Sen kyl uskon, mutta aattelinpahan vaan kysyä ku se sano tuolla yhessä aiheessa että teille tuli 8550. Mutta nytpähän se tuli selväks.laurimarkus kirjoitti:Minä kait sillä eniten varmaa tuun ajamanMrJalli kirjoitti:Komia on, ootko sää ton kone kuskin joku veli/tuttu vai?
Kone kuski o sen pikkuveli.MrJalli kirjoitti:Sen kyl uskon, mutta aattelinpahan vaan kysyä ku se sano tuolla yhessä aiheessa että teille tuli 8550.laurimarkus kirjoitti:Minä kait sillä eniten varmaa tuun ajamanMrJalli kirjoitti:Komia on, ootko sää ton kone kuskin joku veli/tuttu vai?
ValtraValmet 900 lähti.maatila kirjoitti:Menikö laurimarkuksella joku raktori vaihossa?