Ja meillä löytyy 3 410 sampoa tuolta joista kaks on puintikuntosia!Nitrobullx kirjoitti:Ja faktahan on se että meittin vanhasta 410:stä tuli vähemmän olkea kärrylle kun tosta 2045:sta!
Säädöistä se on kiinni,eikä merkistä!

Ja meillä löytyy 3 410 sampoa tuolta joista kaks on puintikuntosia!Nitrobullx kirjoitti:Ja faktahan on se että meittin vanhasta 410:stä tuli vähemmän olkea kärrylle kun tosta 2045:sta!
Säädöistä se on kiinni,eikä merkistä!
No ei se tarkoita että jos valmistusmaa on Suomi niin se ois automaattisesti paska?Killerhangar kirjoitti:No tässä voidaan todeta ihan yleisesti että ku ei suomalaiset kovapäiset juntit tajua paremmasta. Oli sitte maatalous, tai raskas kalusto tai mitä tahansa.Aecel kirjoitti:Mielenkiintone puimuri tuo Sampo, ku kaikki tuntuu sitä haukkuvan, mutta silti sillä o 50% Suomen markkinoista hallussaan. Sama juttu Valmetin kanssa.
Suomen puimurinmarkkinat nyt tosin on ihan mitättömän pienet, että että.
En nyt sitä meinaa, mutta etenkin vanhemmalla väestöllä on se luulo (ja kovapäisillä nuorilla) että ulkomaan elävät eivät osaa niin hyvää rakentaa mitä suomalaiset. Usein vähintään yhtä hyvä, ellei parempi, vaihtoehto löytyy muualta kuin Suomessa valmistetuissa... Kyllä Suomessa ihan laatua tehdään (eks ne Mersua ny kasaa, ni joku laatu siinäkin on vaikka aikojen saatossa vähä tippunut) mutta suomalainen insinööri työ on jo aikaa kauheaa. Voisinpa melkein sanoa että Valtraa ei enää olisi jos se ei olisi AGCOn osa.RainBow_ kirjoitti:No ei se tarkoita että jos valmistusmaa on Suomi niin se ois automaattisesti paska?Killerhangar kirjoitti:No tässä voidaan todeta ihan yleisesti että ku ei suomalaiset kovapäiset juntit tajua paremmasta. Oli sitte maatalous, tai raskas kalusto tai mitä tahansa.Aecel kirjoitti:Mielenkiintone puimuri tuo Sampo, ku kaikki tuntuu sitä haukkuvan, mutta silti sillä o 50% Suomen markkinoista hallussaan. Sama juttu Valmetin kanssa.
Suomen puimurinmarkkinat nyt tosin on ihan mitättömän pienet, että että.
Ja on tosiaa taas hienoa väittelyä teillä, vaikka kukaan (ainakaan suurinosa) kommentoijista ei ole puinu minkään näkösellä puimurilla. Jos on nii ei sitä kokemusta varmasti voi olla niin paljon että voi väittää toista merkkiä huonoksi. Kyllä meilläki vaan porskuutettiin menemään 2045 Sampolla maamiesseuran pellot kaikki vuodesta toiseen, mutta vaihdettiin nyyhollantiin ennenkuin tulee ureavehkeet. Nyyhollanti siksi koska sattu olemaan sopiva, ei siksi että kyljessä lukee NH.
2-3 päivää on liikaa sesonki aikana,valtralta tulee 2h lenkki jos käy täältä osaa hakemassa.Killerhangar kirjoitti:No niinno, 2-3ssa päivässä saadaan mantereelta mikä tahansa osa asiakkaalle, oli merkki mikä tahansa.
Niinno, jos asutte niin lähellä? Sitteku on jo muutama sata kilsaa väliä niin ei tuukkaan hep hep. Ja tuskin tekää mitään harvinaista osaa saatte 2 tuntiin? Kyllähän ny maahantuoja pitää hyvää varastoa yleisesti meneviä osia. Erikoisemmat saadaan siten siinä parissa päivässä...Valmeksi kirjoitti:2-3 päivää on liikaa sesonki aikana,valtralta tulee 2h lenkki jos käy täältä osaa hakemassa.Killerhangar kirjoitti:No niinno, 2-3ssa päivässä saadaan mantereelta mikä tahansa osa asiakkaalle, oli merkki mikä tahansa.
Valtralla on suolahdessa kaikki varaosat valtroihin ja niil on semmonen periaate että ainakin kaikki osat mitkä halvaannuttaa koneen hajotessaan löytyy, ainakin jonkun verran että jos joitakin osia menee yllättävästi monta ni sit saattaa joutuu odottaan mut muuten löytyy kaikki suolahdesta.Ja kesäisin 24/7 varaosa palvelu eli voi hakia vaikka keskellä yötä.Killerhangar kirjoitti:Niinno, jos asutte niin lähellä? Sitteku on jo muutama sata kilsaa väliä niin ei tuukkaan hep hep. Ja tuskin tekää mitään harvinaista osaa saatte 2 tuntiin? Kyllähän ny maahantuoja pitää hyvää varastoa yleisesti meneviä osia. Erikoisemmat saadaan siten siinä parissa päivässä...Valmeksi kirjoitti:2-3 päivää on liikaa sesonki aikana,valtralta tulee 2h lenkki jos käy täältä osaa hakemassa.Killerhangar kirjoitti:No niinno, 2-3ssa päivässä saadaan mantereelta mikä tahansa osa asiakkaalle, oli merkki mikä tahansa.
Ja kun osaan ulkomaalaisista merkeistä saa osia vanhempiikin malleihin joita on vielä käytössä jonkin verran.Killerhangar kirjoitti:No niinno, 2-3ssa päivässä saadaan mantereelta mikä tahansa osa asiakkaalle, oli merkki mikä tahansa.
Minä en joka helevetin kuvvaa erikseen ruppee pienentää.kekkonen kirjoitti:Jep, tuntuu vaa ni vitun vaikeelta pienentää se kuva
Minä en joka helevetin kuvvaa erikseen ruppee pienentää.V A valmet kirjoitti:kekkonen kirjoitti:Jep, tuntuu vaa ni vitun vaikeelta pienentää se kuva
Huonolla nettiyhteydellä menee pitempää. Ei siinä komeita kuvia.V A valmet kirjoitti:Minä en joka helevetin kuvvaa erikseen ruppee pienentää.kekkonen kirjoitti:Jep, tuntuu vaa ni vitun vaikeelta pienentää se kuva
E: Kyllä sen nyt on maailmanloppu jos pittää 15 sekunttia oottaa.
Mikä vittu sä oot puhumaa yhtää mitää, vai opetetaanko tuo kaikki sielä lukios? Sä et oo koskaa ajanu muulla ku sillä sun isänsedänveljensiskonvaimon 6610:llä etkä silläkää oo töitä tehny, ja sitte sä tuut vielä pätemää jotaki maataloudesta? :DD Valtra ja Sampo on tehty suomeen ja suomen oloihi, voisimpa vaikka lyyä vetoa että se sun Nyykkärin ropalees ei lähe käyntiin 30 asteen pakkases samalla lailla ku Valtra ja meeppä puimaa sillä sun rumpupuimurillas noita märkiä ohria.Killerhangar kirjoitti: En nyt sitä meinaa, mutta etenkin vanhemmalla väestöllä on se luulo (ja kovapäisillä nuorilla) että ulkomaan elävät eivät osaa niin hyvää rakentaa mitä suomalaiset. Usein vähintään yhtä hyvä, ellei parempi, vaihtoehto löytyy muualta kuin Suomessa valmistetuissa... Kyllä Suomessa ihan laatua tehdään (eks ne Mersua ny kasaa, ni joku laatu siinäkin on vaikka aikojen saatossa vähä tippunut) mutta suomalainen insinööri työ on jo aikaa kauheaa. Voisinpa melkein sanoa että Valtraa ei enää olisi jos se ei olisi AGCOn osa.
Mutta tiivistetysti: usein jätetään se toinen vaihtoehto, eli yleensä ulkomaalainen, tutkimusten ulkopuolella, koska se ei ole Suomessa tehty. Yhtä lailla made in Holland tai Made in Austria voi olla yhtä hyvä, ellei parempikin kuin suomalainen vastine. Esim NH tai Case, jos ne ois paskoja vehkeitä niin ei niitä tehtäis.Ja kuten äsken sanoin, Valtra on enää pystyssä vaan ulkolaisen rahan voimin, veikaan että AGCO pitää merkkiäkin olemassa vain moottorivalmistuksen takia, ja sen takia että saa Suomessa jotain myyntiä pidettyä yllä...
+1XarioN kirjoitti:Mikä vittu sä oot puhumaa yhtää mitää, vai opetetaanko tuo kaikki sielä lukios? Sä et oo koskaa ajanu muulla ku sillä sun isänsedänveljensiskonvaimon 6610:llä etkä silläkää oo töitä tehny, ja sitte sä tuut vielä pätemää jotaki maataloudesta? :DD Valtra ja Sampo on tehty suomeen ja suomen oloihi, voisimpa vaikka lyyä vetoa että se sun Nyykkärin ropalees ei lähe käyntiin 30 asteen pakkases samalla lailla ku Valtra ja meeppä puimaa sillä sun rumpupuimurillas noita märkiä ohria. Sulla kerta oo mistää mitää tietoa, muutaku se minkä oot netistä lukenu nii voisit olla iha hiljaa tällä alueella. Ja väitäkkö että varaosat tulee nopeempaa jostai Hollannista ku parinsadan kilsan päästä? :DD Vittu nyt.Killerhangar kirjoitti: En nyt sitä meinaa, mutta etenkin vanhemmalla väestöllä on se luulo (ja kovapäisillä nuorilla) että ulkomaan elävät eivät osaa niin hyvää rakentaa mitä suomalaiset. Usein vähintään yhtä hyvä, ellei parempi, vaihtoehto löytyy muualta kuin Suomessa valmistetuissa... Kyllä Suomessa ihan laatua tehdään (eks ne Mersua ny kasaa, ni joku laatu siinäkin on vaikka aikojen saatossa vähä tippunut) mutta suomalainen insinööri työ on jo aikaa kauheaa. Voisinpa melkein sanoa että Valtraa ei enää olisi jos se ei olisi AGCOn osa.
Mutta tiivistetysti: usein jätetään se toinen vaihtoehto, eli yleensä ulkomaalainen, tutkimusten ulkopuolella, koska se ei ole Suomessa tehty. Yhtä lailla made in Holland tai Made in Austria voi olla yhtä hyvä, ellei parempikin kuin suomalainen vastine. Esim NH tai Case, jos ne ois paskoja vehkeitä niin ei niitä tehtäis.Ja kuten äsken sanoin, Valtra on enää pystyssä vaan ulkolaisen rahan voimin, veikaan että AGCO pitää merkkiäkin olemassa vain moottorivalmistuksen takia, ja sen takia että saa Suomessa jotain myyntiä pidettyä yllä...
Ihan turha verrata tätä Suomee mihinkää saksaan.
Uppaa tänne niin pysyt pienentää kokoo upatessa.V A valmet kirjoitti:Minä en joka helevetin kuvvaa erikseen ruppee pienentää.kekkonen kirjoitti:Jep, tuntuu vaa ni vitun vaikeelta pienentää se kuva
E: Kyllä sen nyt on maailmanloppu jos pittää 15 sekunttia oottaa.