Osmon modipaja UUTTA MAPPIA PUKKAA!

Esittele keskeneräiset WIP modisi. Esimerkiksi jos haluat saada ideoita ja palautetta.
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Osmon modipaja UUTTA MAPPIA PUKKAA!

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Aloittelin tekemään aikani kuluksi Leland 270:aa. Tarvisin hieman neuvoja kun en pääse puusta pidemmälle enää. Ihan ekaksi: Miten saan tähän tehtyä ikkunat?
Kuva
Viimeksi muokannut Osmo_, 09.04.2014 22:57. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Avatar
Suomi mies
Viestit: 3689
Liittynyt: 30.08.2012 19:13
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Suomi mies »

Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mitkä työvaiheet tehdään sketchupilla, mitkä blenderillä ja mitkä giantsilla?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Tammiaro
Viestit: 697
Liittynyt: 16.01.2012 13:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Nurmo
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, ruotsi, englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tammiaro
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Nurmo

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Tammiaro »

Osmo_ kirjoitti:Mitkä työvaiheet tehdään sketchupilla, mitkä blenderillä ja mitkä giantsilla?

Sketchupilla tehdään modelli,sitten se siirretään blenderiin,ja giantsilla liitetään osat kiinni toisiinsa.
International 844xl '83, 4389cm³, ~95hv/2300rpm.Din, 16+8, 35km/h
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mainittakoon että tämä on ensimmäinen modi jota edes yritän tehdä. Tän päivän saldona hytti ja nokka valmiiksi. Pari kysymystä:
Laitetaanko lamput, tarrat ym hilppeet Giantsissa vai Sketchupissa?
Kuinka saan tästä toimivan?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
arska fs11
Viestit: 3327
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Ingametat sen vaikka jonkun päälle.
Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Joka tehdään?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
arska fs11
Viestit: 3327
Liittynyt: 19.05.2012 17:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kankaanpää
Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
Viesti:

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja arska fs11 »

Kuva

Suora putki on kaiken A ja O.
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mainittakoon kaikille, että tämä on ensimmäinen modini, joten kyselen typeriä kysymyksiä kun en oikeen tajua muuten. Laitetaanko maski ja ym hilppeet sketchupilla vai giantsilla?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Osmo_ kirjoitti:Mainittakoon kaikille, että tämä on ensimmäinen modini, joten kyselen typeriä kysymyksiä kun en oikeen tajua muuten. Laitetaanko maski ja ym hilppeet sketchupilla vai giantsilla?
Kyllä, kaikki modelliin SkechUpissa, mutta kaikki liikkuvat osat erikseen. Eli älä tee rattia, renkaita yms...
Niin, ja kannattaa katsella tuolla ohjeissa ja oppaissa jos on jotain outoa, siellä yleensä on vinkkiä... ;)
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Mitenkä saan sitten ne palikat sitten sopimaan paikalleen? Kun yritän laittaa maskia ja laitan sen sillä maalipurkkinapilla niin se ei keskity sille varattuun tilaan. Eli se menee toispuoleiseksi. Olen tehnyt näiden ojeiden mukaan sketchupilla.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Avatar
Valmet 755
Viestit: 2854
Liittynyt: 12.01.2012 17:29
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pirkanmaalla
Viesti:

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Valmet 755 »

Joskus niitä joutuu kikkailemaan... ;)
- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kun teen modellia sketchupilla, niin pitääkö mittojen olla siinä vaiheessa jo oikeat vai laitetaanko ne kohdalleen Giantsissa?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Giantsissa.

Taino ketsupis vissiinki ku tekee niin jos haluu tehä 1:1 modin niin sitte teet kaiken ketsupis siihen kokoon.
Kuva
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4477
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Tampere
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Valtra_mies kirjoitti:Giantsissa.

Taino ketsupis vissiinki ku tekee niin jos haluu tehä 1:1 modin niin sitte teet kaiken ketsupis siihen kokoon.
Ei auta, vaikka ketsupissa tekis kuinka pienen, lenterihä vissii suurentaa sen sitte, eli kiantsissa pitää laittaa kaikki oikeaan kokoon.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Avatar
Ruzi
Moderaattori
Viestit: 7984
Liittynyt: 07.04.2011 15:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Ruzi »

Kun teet modellin ketsupis 1:1 kokoon, nii sitte gianttis laitat koon 0.0254 nii seon sitte oikias koos sen jälkeen.
Kuva
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Millä sitten sketchupissa saa koko p*skaa kutistettua ja sitten leveyttä sun muita säädettyä? Onko muita työkaluja kuin push/pull? En tullut tuota ajatelleeksi yhtään ja nyt, kun keula on valmis, sen mitat ovat 54x16x9m :lol: Tein sen siis sen videotutoriaalin mukaan eli väänsin ensin laatikon, maalasin siihen tekstuuripohjalta kuvan, tein ääriviivat ja lykkäsin push/pullilla pois. Enkä tietenkään kiinnittänyt mittoihin huomiota.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Tools ---> scale, ja sitte säädät leveyttä tai korkeutta taino mitäny haluakkaan.
Kuva
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ok. Kannattaako tehdä hytti, sisusta&perä ja nokka erikseen?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Valtra_mies
Viestit: 4938
Liittynyt: 24.01.2012 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Valtra_mies »

Tee koppi ja nokka erikseen tai tee koko rattori yhteen limppiin..
Kuva
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Eikös ne palat sitten lyödä yhteen Giantsissa? Aattelin et yhdistää eka nokan ja laatikkoperäsisustahässäkän ja sitten hytti päälle.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Avatar
Simppa
Viestit: 4635
Liittynyt: 24.05.2012 13:53
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Leyland

Viesti Kirjoittaja Simppa »

Giantsissa laitetaan pyörät,ratti, Ukkeli sisälle ja attacherit joihin työlaite menee kiinni.
E: Ja voi giantsis laittaa vaikka nokan ja jonkun kopin yhteen.
Kuva
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Osmon modihäsläykset

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kuva
Sampo 500. Tarvis kehitellä jonkunlainen penkki, turvakaide, vivut ja mittarit. Kuka viittisi avustaa?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Fergu135
Viestit: 1537
Liittynyt: 30.01.2010 14:51
Paikkakunta: Enontekiö

Re: Osmon modihäsläykset

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

Osmo_ kirjoitti:Kuva
Sampo 500. Tarvis kehitellä jonkunlainen penkki, turvakaide, vivut ja mittarit. Kuka viittisi avustaa?
Jos lähetät yv:llä mulle sampon nii voin värkätä penkin :?:
Osmo_
Viestit: 289
Liittynyt: 19.03.2012 16:35
Tämänhetkinen kaupunki:: Huittinen
Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Huittinen

Re: Osmon modihäsläykset

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kuva
Kipa 80hl. Ingamettaja hakusessa...
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W.I.P modit”