
Osmon modipaja UUTTA MAPPIA PUKKAA!
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Osmon modipaja UUTTA MAPPIA PUKKAA!
Aloittelin tekemään aikani kuluksi Leland 270:aa. Tarvisin hieman neuvoja kun en pääse puusta pidemmälle enää. Ihan ekaksi: Miten saan tähän tehtyä ikkunat?


Viimeksi muokannut Osmo_, 09.04.2014 22:57. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
- Suomi mies
- Viestit: 3689
- Liittynyt: 30.08.2012 19:13
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Mitkä työvaiheet tehdään sketchupilla, mitkä blenderillä ja mitkä giantsilla?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: 16.01.2012 13:32
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi, ruotsi, englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Tammiaro
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa, Nurmo
Re: Leyland
Osmo_ kirjoitti:Mitkä työvaiheet tehdään sketchupilla, mitkä blenderillä ja mitkä giantsilla?
Sketchupilla tehdään modelli,sitten se siirretään blenderiin,ja giantsilla liitetään osat kiinni toisiinsa.
International 844xl '83, 4389cm³, ~95hv/2300rpm.Din, 16+8, 35km/h
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Mainittakoon että tämä on ensimmäinen modi jota edes yritän tehdä. Tän päivän saldona hytti ja nokka valmiiksi. Pari kysymystä:
Laitetaanko lamput, tarrat ym hilppeet Giantsissa vai Sketchupissa?
Kuinka saan tästä toimivan?
Laitetaanko lamput, tarrat ym hilppeet Giantsissa vai Sketchupissa?
Kuinka saan tästä toimivan?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
-
- Viestit: 3327
- Liittynyt: 19.05.2012 17:08
- Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
- Viesti:
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Joka tehdään?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
-
- Viestit: 3327
- Liittynyt: 19.05.2012 17:08
- Paikkakunta: Erittäin lähellä ei mitään.
- Viesti:
Re: Leyland

Suora putki on kaiken A ja O.
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Mainittakoon kaikille, että tämä on ensimmäinen modini, joten kyselen typeriä kysymyksiä kun en oikeen tajua muuten. Laitetaanko maski ja ym hilppeet sketchupilla vai giantsilla?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Leyland
Kyllä, kaikki modelliin SkechUpissa, mutta kaikki liikkuvat osat erikseen. Eli älä tee rattia, renkaita yms...Osmo_ kirjoitti:Mainittakoon kaikille, että tämä on ensimmäinen modini, joten kyselen typeriä kysymyksiä kun en oikeen tajua muuten. Laitetaanko maski ja ym hilppeet sketchupilla vai giantsilla?
Niin, ja kannattaa katsella tuolla ohjeissa ja oppaissa jos on jotain outoa, siellä yleensä on vinkkiä...

- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Mitenkä saan sitten ne palikat sitten sopimaan paikalleen? Kun yritän laittaa maskia ja laitan sen sillä maalipurkkinapilla niin se ei keskity sille varattuun tilaan. Eli se menee toispuoleiseksi. Olen tehnyt näiden ojeiden mukaan sketchupilla.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
- Valmet 755
- Viestit: 2854
- Liittynyt: 12.01.2012 17:29
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: Suomi, Englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: Syväkyntäjä
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
- Paikkakunta: Pirkanmaalla
- Viesti:
Re: Leyland
Joskus niitä joutuu kikkailemaan... 

- Valmet 755, Valmet 15, FIAT 780DT, Porsche Super Diesel, Ara AK131C -
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Kun teen modellia sketchupilla, niin pitääkö mittojen olla siinä vaiheessa jo oikeat vai laitetaanko ne kohdalleen Giantsissa?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
-
- Viestit: 4938
- Liittynyt: 24.01.2012 19:17
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Leyland
Giantsissa.
Taino ketsupis vissiinki ku tekee niin jos haluu tehä 1:1 modin niin sitte teet kaiken ketsupis siihen kokoon.
Taino ketsupis vissiinki ku tekee niin jos haluu tehä 1:1 modin niin sitte teet kaiken ketsupis siihen kokoon.

-
- Lähettiläs
- Viestit: 4477
- Liittynyt: 15.01.2012 11:31
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Re: Leyland
Ei auta, vaikka ketsupissa tekis kuinka pienen, lenterihä vissii suurentaa sen sitte, eli kiantsissa pitää laittaa kaikki oikeaan kokoon.Valtra_mies kirjoitti:Giantsissa.
Taino ketsupis vissiinki ku tekee niin jos haluu tehä 1:1 modin niin sitte teet kaiken ketsupis siihen kokoon.

Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
- Ruzi
- Moderaattori
- Viestit: 7984
- Liittynyt: 07.04.2011 15:48
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
- Paikkakunta: Ristijärvi / Ruukki
Re: Leyland
Kun teet modellin ketsupis 1:1 kokoon, nii sitte gianttis laitat koon 0.0254 nii seon sitte oikias koos sen jälkeen.

-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Millä sitten sketchupissa saa koko p*skaa kutistettua ja sitten leveyttä sun muita säädettyä? Onko muita työkaluja kuin push/pull? En tullut tuota ajatelleeksi yhtään ja nyt, kun keula on valmis, sen mitat ovat 54x16x9m
Tein sen siis sen videotutoriaalin mukaan eli väänsin ensin laatikon, maalasin siihen tekstuuripohjalta kuvan, tein ääriviivat ja lykkäsin push/pullilla pois. Enkä tietenkään kiinnittänyt mittoihin huomiota.

International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
-
- Viestit: 4938
- Liittynyt: 24.01.2012 19:17
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Ok. Kannattaako tehdä hytti, sisusta&perä ja nokka erikseen?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
-
- Viestit: 4938
- Liittynyt: 24.01.2012 19:17
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Leyland
Eikös ne palat sitten lyödä yhteen Giantsissa? Aattelin et yhdistää eka nokan ja laatikkoperäsisustahässäkän ja sitten hytti päälle.
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
- Simppa
- Viestit: 4635
- Liittynyt: 24.05.2012 13:53
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Re: Leyland
Giantsissa laitetaan pyörät,ratti, Ukkeli sisälle ja attacherit joihin työlaite menee kiinni.
E: Ja voi giantsis laittaa vaikka nokan ja jonkun kopin yhteen.
E: Ja voi giantsis laittaa vaikka nokan ja jonkun kopin yhteen.

-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Osmon modihäsläykset

Sampo 500. Tarvis kehitellä jonkunlainen penkki, turvakaide, vivut ja mittarit. Kuka viittisi avustaa?
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 19.03.2012 16:35
- Kielet: Suomi, hiukan englantia, hablas sie sverige?
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Testaus
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Osmon modihäsläykset
International 584, Neuss D-206, 3,4l suorasuihkudiesel, 60hp@2200, 220nm@1400, 8+4, 35km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h
International 784 TA 4X4, Neuss D-246, 4,0l suorasuikudiesel, 77hp@2400, 260nm@1600, 16+8, 38km/h
Nuffield 4/65, BMC TD38, 3,8l suoraruiskudiesel, 65hp@2000, 235nm@1300, 10+2, 32km/h