Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
leepu
Viestit: 3538
Liittynyt: 17.01.2011 17:44
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala, tila pihalla.

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja leepu »

Eepä tännekkää oo tullu kirijoteltua,aikoihin. :D Mutta tosiaan. Viikonlopuks pitäis tulla T234versu kokeille. Eli mitä porukka on tykänny nuista uusista versuista? Entä onko niissä mitään säätöjä mitä kannattaa roplata ku siirtyy kevyestä ajosta,5siipisten aurojen vetoon? Ihtiä kiinnostanu tosissaa että minkälaisia nuo uuet valametit on ja nyt tuli mahollisuus saaha testiin, nii pitihä se ottaa. Positiivisin ja ennakkoluulottomin mielin ootan kyllä. :kippis: Eikähä sitä tiiä vaikka pian tässä joskus tuommonen tulis taloon jos vaan hyvä on. Tosin luulen että T174ne on se koko joka meijän tarpeet tyyjyttää jo. Mutta vaihteisto on kumminki versu, directin suhteen oon aika spektinen jo senki takia että myyjät ei niitä tunnu ehes myyvän. Myöski tämä Directin toiminta tuntuu lähinnä siltä että se on suunniteltu enneminki vain toimimaan, ei kestämään.. :?
Kuva
Thetuoppi^
Volvo, maailma tarvitsee esikuvia. ;)
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Ei niissä Versuissa mitään erikoista pitäis olla. Jos on nopea ohjaus niin se kannattaa ottaa käyttöön ja säätää ihtelle sopivaksi.
Aluevaihdossa nyt menee pikkasen pidempään kuin pikavaihteen, mutta ei sillekkään mitään voi. Eikä se loppujen lopuksi paljoa häiritse,
yleensä. Directiä ois kyllä kiva päästä kokeilemaan. Jonteere/Fendt/Deutzi-osasto sitä tuntuu eniten haukkuvan paskaksi tuttujen
puheitten perusteella keskustelufoorumeilla.

Jos ny jotain nii se koukkupeili on paholaisen keksintö, jarrut vaatii enemmän voimaa kuin vanhat ja liikerata on vähä
omituinen vanhoihin verrattuna. Sitä speed matching -automatiikkaa vois vielä pikkasen hieoa ja vaihdetikun ottamaan
"kaksoisnapautukset" että vaihtas sulavammin pari kykälää pienemmälle.

Tämmösiä kokemuksiä 8kk perusteella N4. Mutta eikös se oo vaan kaks pyttyä lyhempi?
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Minen oo ainakaan moittinut yhtäkään portaatonta voimansiirtoa omaavaa traktoria kun en ole yhdelläkään raputtomalla ajanut kun olen niin kankea etten jaksa tasamaalta ponnistaa suoraan hyttiin.

Tosiaan tämän tilan työt on hyvinnii tehty, kalustokin on puhdistettu ja kylvinkoneessa sekä puimurissa on rotanmyrkyt laitettu. Nyt voikin mettässä päristellä oikein urakalla kun ei ole onneksi lunta vielä yli nilkan. Sitten kun lunta on yli 10 cm niin pitää lopettaa ku jää mahdottoman korkeat kannot.
#Kuuukkelijutut
valmet00
Viestit: 898
Liittynyt: 07.01.2013 14:59
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja valmet00 »

Kuustonniin vaihdettiin eteen tehokkaammat ledit ja peräkärryyn laitettiin myös valot, että näkee pimeessäkin peruuttaa hyvin. Metsäkuormaajan valot pitää vielä korjata ja viikonloppuna alotetaan talvihakkuut.
Kuva
Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Matias98 kirjoitti:
Valmeksi kirjoitti:Kohta 10v tuota volvoa pyöritelty. Oli sillon 10 000h mittarissa, ihan uudet perusketjut vaihettuna ja tutulta urakoitsijalta, joka oli sitä pitänyt todella huolellisesti. Ensimmäinenkin omistaja oli tiedossa (englannissa jossain teollisuusalueella mättämässä kasoja paikasta a paikkaan b). En sanos ylihintaseks ja tuo EC200 on sitten ihan vaan pikkusen eri luokkaa kuin 140...
Aa no sitte, muistin että tuo tuli teille vuosi kaks sitte, mutta sekotan nyt johonki muuhun. My bad. :P Ja kyllä mä nyt tiiän että 200 on eri ku 140 ja uusi 140 volvo on melko varmasti tehokkaampi ku tuomonen vanha rohjo btw.
Kyllä samalla pellolla meillä vanha sotaratsu H7C Åkerman ja maakaapeleita vetävän yhtiön 210 Volvo olivat
aivan tasoissa siinä minkä kokoista kiveä nousee. Vaikka tuon uudemman pitäis olla muutamaa tonnia isompi. (tosin siinä oli rototiltti)
Että kyllä noissa vanhoissa Volvoissa ihmeesti on voimaa. Tosin haittapuolena sitten onki se, että kulutus on aika reipasta
ja muutenkin kaikki liikkeet melko hitaita uusiin verrattuna. Ja remonttiahan niihin joutuu tekemään välillä ja jopa kolkkoja
uudempiin verrattuna. Toisaalta oishan tuommonen EC200 tai vastaava varmaan kyllä parempi.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Kyllä uudempi kaivuri on suorastaa luksusta verrattuna vaikka johonki vanhaan Ääkkeriin. Niin liikkeiden kun hytin ja mahdollisten rototiltin ja kallistajan puolesta. :)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Kasitonni kirjoitti:Kyllä uudempi kaivuri on suorastaa luksusta verrattuna vaikka johonki vanhaan Ääkkeriin. Niin liikkeiden kun hytin ja mahdollisten rototiltin ja kallistajan puolesta. :)
On se varmaan jos ajetaan työkseen. Mutta puhe tais olla maatilalle tulevasta koneesta jonka käyttö lasketaan muutamissa sadoissa tunneissa/vuosi, ei tuhansissa. Niin ihmettelen vaan onko siihen järkeä hankkia mitään 50t€ kuokkaa.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Aecel kirjoitti:
Kasitonni kirjoitti:Kyllä uudempi kaivuri on suorastaa luksusta verrattuna vaikka johonki vanhaan Ääkkeriin. Niin liikkeiden kun hytin ja mahdollisten rototiltin ja kallistajan puolesta. :)
On se varmaan jos ajetaan työkseen. Mutta puhe tais olla maatilalle tulevasta koneesta jonka käyttö lasketaan muutamissa sadoissa tunneissa/vuosi, ei tuhansissa. Niin ihmettelen vaan onko siihen järkeä hankkia mitään 50t€ kuokkaa.
Aika paljon saa olla käyttöä koneella, että saa satoja tunteja vuodessa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Ezmo kirjoitti:
Aecel kirjoitti:
Kasitonni kirjoitti:Kyllä uudempi kaivuri on suorastaa luksusta verrattuna vaikka johonki vanhaan Ääkkeriin. Niin liikkeiden kun hytin ja mahdollisten rototiltin ja kallistajan puolesta. :)
On se varmaan jos ajetaan työkseen. Mutta puhe tais olla maatilalle tulevasta koneesta jonka käyttö lasketaan muutamissa sadoissa tunneissa/vuosi, ei tuhansissa. Niin ihmettelen vaan onko siihen järkeä hankkia mitään 50t€ kuokkaa.
Aika paljon saa olla käyttöä koneella, että saa satoja tunteja vuodessa.
Ei tarte kun tuua kone pihalle niin alkaa jo väki kyselemään että kerkiäkkö käydä vähän kaivamassa. :)
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Tuntia tulee mutta tiliä ei niinkään. Naapureiden kaivelut on vaan lähinnä niitä parin tunnin keikkoja joista ei tilille pääse.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

Ezmo kirjoitti:
Aecel kirjoitti:
Kasitonni kirjoitti:Kyllä uudempi kaivuri on suorastaa luksusta verrattuna vaikka johonki vanhaan Ääkkeriin. Niin liikkeiden kun hytin ja mahdollisten rototiltin ja kallistajan puolesta. :)
On se varmaan jos ajetaan työkseen. Mutta puhe tais olla maatilalle tulevasta koneesta jonka käyttö lasketaan muutamissa sadoissa tunneissa/vuosi, ei tuhansissa. Niin ihmettelen vaan onko siihen järkeä hankkia mitään 50t€ kuokkaa.
Aika paljon saa olla käyttöä koneella, että saa satoja tunteja vuodessa.
Mä oon toukokuun jälkeen kaivanut jo yli 1500 tuntia, tosin niistä maatalouteen kuuluvia on kolmisenkymmentä tuntia omien sarkaojien peittoa ja piiriojien perkausta...Pääosa tunneista tullut mehtässä muokatessa. :)
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

mikebirdie kirjoitti:Tuntia tulee mutta tiliä ei niinkään. Naapureiden kaivelut on vaan lähinnä niitä parin tunnin keikkoja joista ei tilille pääse.
Emmä ny ihan semmosia kukkapenkki keikkoja tarkottanu. ;) Hyvin ainakin kesällä tuli vanhalle kaselle tiliä. Ja tulee vieläkin kun on yhden raviolla. :P
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Motokuski kirjoitti:Mä oon toukokuun jälkeen kaivanut jo yli 1500 tuntia, tosin niistä maatalouteen kuuluvia on kolmisenkymmentä tuntia omien sarkaojien peittoa ja piiriojien perkausta...Pääosa tunneista tullut mehtässä muokatessa. :)
Raja on pikkusen tuossa häälyvä, onko tuo enään maatalouteen kuuluvaa kaivuuta vai kaivinkoneurakointia. Jos kaivinkoneella tulee 90 000€ liikevaihto ja maataloudella vaan joku 60 000e, niin alkaa mennä MYELin siasta YELin puolelle.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Maon^ kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:Tuntia tulee mutta tiliä ei niinkään. Naapureiden kaivelut on vaan lähinnä niitä parin tunnin keikkoja joista ei tilille pääse.
Emmä ny ihan semmosia kukkapenkki keikkoja tarkottanu. ;) Hyvin ainakin kesällä tuli vanhalle kaselle tiliä. Ja tulee vieläkin kun on yhden raviolla. :P
On kyllä ihme. Meiltä kertaakaan tullu kukaan pyytämään kaivamaan mitään ja konetta kuitenkin seisotettu pihalla.
Ja sama kyllä kun kattelee parin muun tutun maajussin ketä omistaa kaivurin urakoita; suurimmat tunnit tulee omien kaiveluista.
Ja sekin on eri asia, onko maatilalla, varsinkin karjatilalla, muutakin tekemistä kuin olla syömässä maanrakennusyrittäjien leipää.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Koneet tarpeen mukaan tottakai!
Meillä tulee aika vaihtelevasti tunteja tohon volvoon. Tänänkään kesänä tainnu tulla kun tankillisen verran ajettua, mutta ens kesäks ois 4ha aukoa, josta pitäs peltoa tehä. 2013 tuli paljon tunteja kun sikalaa laajennettiin ja joinain vuosina on urakkaakin ollu useita satoja tunteja.
Omista kaivuista tulee paljon enempi tunteja kun ei tuota urakointiin ostettukkaan. Nekin vähät urakat on 5km säteellä minne voi ajamalla koneen viiä :D

Suurpiirteiset liikkeethän tuossa on, jos vertaa näihin uudempiin blc koneisiin. Mutta jos maata lähetään siirtämään niin tottahan vanhalla isommalla enemmän saa aikaan kuin uudemmalla ja pienemmällä.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

Ezmo kirjoitti:
Motokuski kirjoitti:Mä oon toukokuun jälkeen kaivanut jo yli 1500 tuntia, tosin niistä maatalouteen kuuluvia on kolmisenkymmentä tuntia omien sarkaojien peittoa ja piiriojien perkausta...Pääosa tunneista tullut mehtässä muokatessa. :)
Raja on pikkusen tuossa häälyvä, onko tuo enään maatalouteen kuuluvaa kaivuuta vai kaivinkoneurakointia. Jos kaivinkoneella tulee 90 000€ liikevaihto ja maataloudella vaan joku 60 000e, niin alkaa mennä MYELin siasta YELin puolelle.
Joo siis tarkennettakoon että tuo on päätoimista kaivinkoneurakointia jossa olen itse vain palkollisena tällä kyseisellä yrittäjällä. Tämä meidän maataloustouhu ei taas ole tuohon missään yhteydessä, paitsi asiakkaana silloin tällöin. Jonkun verran oon ajatusta kypsytellyt oman koneen hankinnasta urakointiin mutta saas nyt nähdä. :P Pelkkään maatilakäyttöön koneen ostaminen on niin tilakohtanen juttu, tiedän useempiakin kenellä tulee pelkästään omista maatalouden kaivuista useampi sata tuntia vuodessa, mutta esimerkiks meillä tosiaan vuotuiset kaivamiset on tähän asti ollu vain muutamia kymmeniä tunteja vuodessa, jolloin ei olis kyllä mitenkään perusteltua pitää omaa konetta maatalouden kaivamisien takia.
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Kyllä kaivurilla käydään muillekkin tonkimassa jos vaan on aikaa ja mielekäs urakka, mutta pääosa tunneista tulee ihan omalta tilalta. Onhan tietysti kaivurin ylläpitäminen arvokasta mutta jotenkin on olo että ilman ei pärjää. Joku kevät kun kaivuri oli remontissa ja piti olla ilman sitä niin tuntu olo muuten aika vaikealta.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
valmet00
Viestit: 898
Liittynyt: 07.01.2013 14:59
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja valmet00 »

Aecel kirjoitti:
Maon^ kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:Tuntia tulee mutta tiliä ei niinkään. Naapureiden kaivelut on vaan lähinnä niitä parin tunnin keikkoja joista ei tilille pääse.
Emmä ny ihan semmosia kukkapenkki keikkoja tarkottanu. ;) Hyvin ainakin kesällä tuli vanhalle kaselle tiliä. Ja tulee vieläkin kun on yhden raviolla. :P
On kyllä ihme. Meiltä kertaakaan tullu kukaan pyytämään kaivamaan mitään ja konetta kuitenkin seisotettu pihalla.
Ja sama kyllä kun kattelee parin muun tutun maajussin ketä omistaa kaivurin urakoita; suurimmat tunnit tulee omien kaiveluista.
Ja sekin on eri asia, onko maatilalla, varsinkin karjatilalla, muutakin tekemistä kuin olla syömässä maanrakennusyrittäjien leipää.
Ennen kuin alettiin urakoimaan, niin kaikki vaan jotka tiesi että meillä oli kaivuri, niin kyselevät kaikenlaisiin kaivuu hommiin ja sen myötä urakoinnitkin alko.
Tänään tuli vietyä muutama sahakuorma höyläämölle ja motokin oli tullut hakkuuta tekemään.
Kuva
Kiitos allarista Mini20
#Kuukkelijutut
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Motokuski kirjoitti: Joo siis tarkennettakoon että tuo on päätoimista kaivinkoneurakointia jossa olen itse vain palkollisena tällä kyseisellä yrittäjällä. Tämä meidän maataloustouhu ei taas ole tuohon missään yhteydessä, paitsi asiakkaana silloin tällöin. Jonkun verran oon ajatusta kypsytellyt oman koneen hankinnasta urakointiin mutta saas nyt nähdä. :P Pelkkään maatilakäyttöön koneen ostaminen on niin tilakohtanen juttu, tiedän useempiakin kenellä tulee pelkästään omista maatalouden kaivuista useampi sata tuntia vuodessa, mutta esimerkiks meillä tosiaan vuotuiset kaivamiset on tähän asti ollu vain muutamia kymmeniä tunteja vuodessa, jolloin ei olis kyllä mitenkään perusteltua pitää omaa konetta maatalouden kaivamisien takia.
Aika paljon saa olla maata, jos vuosia putkeen voi kaivaa satoja tunteja vuodessa. Sadassa tunnissakin kaivaa suhteellisen paljon. Mulla varmaan tulee joku 20h omia kaivuutöitä keskimäärin vuodessa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Tommosilla tunneilla ei ole ainakaan minkään huonommankaan laskuopin mukaan kannattavaa hommata edes sitä 20 000 euron louskua pihaan öljyä valuttamaan...
#Kuuukkelijutut
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

mikebirdie kirjoitti:Tommosilla tunneilla ei ole ainakaan minkään huonommankaan laskuopin mukaan kannattavaa hommata edes sitä 20 000 euron louskua pihaan öljyä valuttamaan...
Mun laskuopin mukaan tuota ei kannata myydä pois, sillä on sen verran tehty, että se on maksanu ittesä takasi ja eikä tuosta vuodessa oo paskaakaan kuluja enään.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

Ezmo kirjoitti: Aika paljon saa olla maata, jos vuosia putkeen voi kaivaa satoja tunteja vuodessa. Sadassa tunnissakin kaivaa suhteellisen paljon. Mulla varmaan tulee joku 20h omia kaivuutöitä keskimäärin vuodessa.
Se on totta. Viimeiset vuodet on ollu siellä kova tahti peltojen kunnostusten ja raivausten kanssa. Mutta lienee kone jo hintansa tienannut moneen kertaan, kun kyseessä vanha H10 Ååkkeri joka on vielä sattunut menemään tosi pienillä remonteilla.
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Motokuski kirjoitti:
Ezmo kirjoitti: Aika paljon saa olla maata, jos vuosia putkeen voi kaivaa satoja tunteja vuodessa. Sadassa tunnissakin kaivaa suhteellisen paljon. Mulla varmaan tulee joku 20h omia kaivuutöitä keskimäärin vuodessa.
Se on totta. Viimeiset vuodet on ollu siellä kova tahti peltojen kunnostusten ja raivausten kanssa. Mutta lienee kone jo hintansa tienannut moneen kertaan, kun kyseessä vanha H10 Ååkkeri joka on vielä sattunut menemään tosi pienillä remonteilla.
Tuo kone ostettiin joskus 2002 muistaakseni, kun pellon raivaus kannatti. Enään ei oo sitäkään hommaa, kun on riittävästi tuetonta peltoa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Matias98
Viestit: 3011
Liittynyt: 02.11.2011 21:01
Tämänhetkinen kaupunki:: YT City
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Matias98 »

Meillä tulee kuokkaan kyllä varmasti 400-500h vuodessa. Suo maille pitää kaivaa ojat melkein joka uusinnassa, jos ne meinaa hyvässä kunnossa pitää, eli ojia kaivetaan vuodessa 3-4km ainaki. Peltoteitä on tän vuoden aikana korjattu ainaki 20km, raivioita on tällä hetkellä joku 25ha, ja niitten lisäksi on kaikkea muuta maansiirtoa, mettäojien kaivuuta yms. Sitte kun pitää suhteet hyvänä paikallisiin maanrakennus yrityksiin, niin pääsee muillekki töihin melkein koska vain. Ja sitte lisäksi tietenki toisen osakkaan hommat, vaikka se tekeeki aika paljon vähemmän tuolla koneella. Meillä tuo volvo makso ittensä perjaatteessa jo silloin, kun navetta rakennettiin. Sinä kesänäkin siihen tuli varmaan 800h. Kaikilla on tässäki tietenki omat mielipiteensä, mutta meillä ei kyllä enään varmaan ees pärjättäis ilman kavinkonetta. :)
Kuva
Älä huoli, kyllä tämä tästä vielä vituksi menee!
Avatar
Muhka
Viestit: 1844
Liittynyt: 22.02.2012 16:32
Tämänhetkinen kaupunki:: Anjalankoski
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Muhka
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kymenlaakso
Viesti:

Re: Mitä tilalla tapahtuu (Yleinen keskustelu)

Viesti Kirjoittaja Muhka »

Ezmo kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:Tommosilla tunneilla ei ole ainakaan minkään huonommankaan laskuopin mukaan kannattavaa hommata edes sitä 20 000 euron louskua pihaan öljyä valuttamaan...
Mun laskuopin mukaan tuota ei kannata myydä pois, sillä on sen verran tehty, että se on maksanu ittesä takasi ja eikä tuosta vuodessa oo paskaakaan kuluja enään.
Mä taas laskeskelin että jos sillä ei tee mitään ni sen myymällä tekee 20k voittoa. :D
Kuva <<Kiitokset N141H
Perästä kuuluu -Valmetin omistaja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”