Turvekuvat

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
Nevamies
Viestit: 1856
Liittynyt: 31.05.2010 13:50
Multiplayer tunnuksesi?: Nevamies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pitikös semmonenkin olla?

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Nevamies »

Ite nyt kuitenkin verrattuna moneen muuhun kuskiin tosi rauhallinen vaihteiden käyttäjä..
Intel i5 2500K@4.2Ghz|Asus P8z77-V LX|2x4Gb Kingston hyperX 1600mhz|Asus Radeon R9 280 3Gb gddr5 1070mhz DCII|Seagate Barraguda 4tb & Samsung SSD 840EVO 250GB|SeaSonic G 750W80+Gold|Cooler master HAF912PLUS+
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

En mä ole ketään henkilökohtaisesti syyttänytkään mutta silä kuskilla on iso vaikutus siihen koneiden kestävyyteen. Juurikin nämä huollot ja puhdistelut. Mutta mitä ny on noilla Valtroilla ajanu nii sen perus Hitech laatikon saa helposti hajotettua, jos ei osaa kunnolla sillä ajaa. On niin heikon olonen ja ei oo varma meneekö vaihde päälle vai ei...
#Kuuukkelijutut
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Eipä oo tullu hitekillä tilannetta, et ei tietäs et onks vaihe päällä vai ei.. Vaihtaa vaan rauhassa, niin kyl se vaihe putoo päälle. ;)

Koneet seisoo varikolla keskellä kaunista päivää..
Kuva

Kivasti pölisöö, ei nähny välillä kääntäjän toista päätä..ja sopivasti kun tuuli pyöri, niin ei myöskään eteen..
Kuva
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Mikko
Viestit: 1673
Liittynyt: 16.03.2012 17:30
Tämänhetkinen kaupunki:: oulu
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Nyyhkäriman(FIN)
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: pohjois pohjanmaa

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Eilisiä ilta kääntelyä. :)
Kuva
Kuva
Fs15 moto ja ajokone hommat onnistuu. Yytä.
Youtubekanava tarvitsee lisää tilaajia!
http://www.youtube.com/user/valtramies99

sisu diesel = poneja
iveco = hevosia
Deutsh = sonneja
Avatar
sutki
Moderaattori
Viestit: 4716
Liittynyt: 24.09.2012 17:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja sutki »

mikebirdie kirjoitti:En mä ole ketään henkilökohtaisesti syyttänytkään mutta silä kuskilla on iso vaikutus siihen koneiden kestävyyteen. Juurikin nämä huollot ja puhdistelut. Mutta mitä ny on noilla Valtroilla ajanu nii sen perus Hitech laatikon saa helposti hajotettua, jos ei osaa kunnolla sillä ajaa. On niin heikon olonen ja ei oo varma meneekö vaihde päälle vai ei...
Minä kyllä aika vahvasti uskon että jokasen laatikon saa särki jos rajua väärin käyttöä on. Jos ei muuten niin unohtaa öljymäärän kattoa ja ajaa kuivaksi.
Kuva
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

sutki kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:En mä ole ketään henkilökohtaisesti syyttänytkään mutta silä kuskilla on iso vaikutus siihen koneiden kestävyyteen. Juurikin nämä huollot ja puhdistelut. Mutta mitä ny on noilla Valtroilla ajanu nii sen perus Hitech laatikon saa helposti hajotettua, jos ei osaa kunnolla sillä ajaa. On niin heikon olonen ja ei oo varma meneekö vaihde päälle vai ei...
Minä kyllä aika vahvasti uskon että jokasen laatikon saa särki jos rajua väärin käyttöä on. Jos ei muuten niin unohtaa öljymäärän kattoa ja ajaa kuivaksi.
No sillä sen varmasti saa rikki... :D Siis olen ajanu tuolla koulun mettä hitekillä, jota pertut on 5 vuoden aikana murjoneet niin rajusti, että ihan pahaa tekee. Siinä ei ainakaa enää menny vaihteet kunnolla päälle. Omassa Aakkosessa on periaatteessa sama aski ilman pikavaihteita niin se on ainakin hyvin jämäkkä ja pykälät menee rauhallisesti laittamalla hyvin päälle.
#Kuuukkelijutut
Avatar
Ohtonen
Viestit: 4606
Liittynyt: 21.01.2012 13:42
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Vuolijoki

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Ohtonen »

Olipa taas haipakkaa, ei kaukana ollu et ois auma ja n.50ha jänkää ollu tulessa...
Kuva
Kuva
Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
Avatar
Mega
Viestit: 1538
Liittynyt: 21.02.2013 19:13
Tämänhetkinen kaupunki:: sitä ei kirja kerro
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Pihtipudas

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Mega »

:)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja SITTEN
Tää mörkö
eli setkasta tehty volvon 12litrane kone
Kuva
Kuva
En saanu tuosta otettu kuvia kun karhes kaukana mutta otin facesta :)
Kuva
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Fini »

Komiat kuvat Megalla! Ja ahh tuo Deere ja äffä Fiiatti! 8-)
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Avatar
Jimmykojootti
Viestit: 187
Liittynyt: 30.12.2010 16:34
Kielet: Suomi, Englanti, hieman Ruotsia ja Saksaa.
Multiplayer tunnuksesi?: Jimmykojootti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Jimmykojootti »

Kuva

Ei menny eilen ihan niinku strömsöössä :)
Kuva
|| Intel Core i5 3570K || Gigabyte Radeon 7970 Ghz edition || G.Skill 8GB 1600Mhz RAM || AsRock Z77 Extreme4 || Seasonic X-650 Power || 128GB SSD 1000GB HDD ||
Avatar
V A valmet
Viestit: 3212
Liittynyt: 03.12.2011 16:11
Tämänhetkinen kaupunki:: Suonenjoki
Multiplayer tunnuksesi?: Työmies(fin)

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja V A valmet »

Sitä varmaan tämmösellä +30 kelillä sua painaa yötä päivää suolla?
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

Kyllähän nuo konneet laulaa lähestulkoon yötäpäivää. On vaan turhan lämmin, hidastaa jo kuivumista.. Päivällä 2-3 kertaan kääntö niin ne on jo kuivaa tavaraa. :) Yöllä karheelle, jyrsintää ja aumaan ajoa, silleensä menee meillä hommat. :) Ei vaan oo kauheen jouhevaa toi hihnalla nosto, kun ei oo ku yks kone kärräämässä..
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
umbe
Viestit: 613
Liittynyt: 07.07.2013 08:37
Tämänhetkinen kaupunki:: Lohja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huono englanti
Multiplayer tunnuksesi?: umbe[FIN]
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja umbe »

Ois kyl kiva päästä jossain vaihees suolle töihin, jos siihen ois mahollisuus. :(
#Kuuukkelijutut #FsFin
Avatar
Teemu
Viestit: 3475
Liittynyt: 15.01.2013 08:42
Tämänhetkinen kaupunki:: Imatra
Kielet: Suomi, englanti & ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Teemu
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Karjala
Viesti:

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Diesel Power kirjoitti:Kyllähän nuo konneet laulaa lähestulkoon yötäpäivää. On vaan turhan lämmin, hidastaa jo kuivumista.. Päivällä 2-3 kertaan kääntö niin ne on jo kuivaa tavaraa. :) Yöllä karheelle, jyrsintää ja aumaan ajoa, silleensä menee meillä hommat. :) Ei vaan oo kauheen jouhevaa toi hihnalla nosto, kun ei oo ku yks kone kärräämässä..
Eihän se ookkaa, sitku viel uppoo se toine kone siellä, nii sitä enemmä hidastuu. Ite taisin ajaa tuntiin jonkun +-10 kuormaa sillä vankkurilla, mikä siellä on jäljellä. Oli kyllä yhtä temppuilua sen Casen ajovoimanoton kanssa aina laittaa päälle ennen aumaan nousua.

VK on puhunu muute v. 2010 asti, et ottais toisen traktorin kanssa vetämää vankkuria. :D
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4476
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Mega kirjoitti::)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja SITTEN
Tää mörkö
eli setkasta tehty volvon 12litrane kone
Kuva
Kuva
En saanu tuosta otettu kuvia kun karhes kaukana mutta otin facesta :)
Niin nämä on vissii täältä Vimpelistä? :D On nimittäin jokseenki tutun näkösiä koneita ja varsinki tuo mörkö setka, olisitte nähny toissa kesänä kunnon mörkö palakoneen, oli oikeen omalla moottorilla. :mrgreen:
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Farmari99 kirjoitti: Niin nämä on vissii täältä Vimpelistä? :D On nimittäin jokseenki tutun näkösiä koneita ja varsinki tuo mörkö setka, olisitte nähny toissa kesänä kunnon mörkö palakoneen, oli oikeen omalla moottorilla. :mrgreen:
Sattuiko olemaan Scanian koneella se palakone? Saattaapi olla sama värkki johon olen kanssa törmännyt. Kuulemma tulee tehokkaasti palaa eikä vetämiseen tarvita kovin suurta traktoria juurikin tuosta omasta moottorista johtuen.
Kuva
Kuva
Avatar
sutki
Moderaattori
Viestit: 4716
Liittynyt: 24.09.2012 17:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja sutki »

Ei taida heti ahistaa setkaa kun vähä isompi kones nokalla, vielä jos rupee ahistaan niin sitten on jo koitettava volvon 16litrasta :D .
Kuva
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Avatar
Diesel Power
Viestit: 8714
Liittynyt: 12.08.2011 19:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Sitä ei kovin moni tiiä, harva arvaa ja kaikille ei kerrota ;) .

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Diesel Power »

TeemuK kirjoitti:Eihän se ookkaa, sitku viel uppoo se toine kone siellä, nii sitä enemmä hidastuu. Ite taisin ajaa tuntiin jonkun +-10 kuormaa sillä vankkurilla, mikä siellä on jäljellä. Oli kyllä yhtä temppuilua sen Casen ajovoimanoton kanssa aina laittaa päälle ennen aumaan nousua.

VK on puhunu muute v. 2010 asti, et ottais toisen traktorin kanssa vetämää vankkuria. :D
Ei nuo vielä oo tainnu enemmälti upotella, ainakaan en sellasia jälkiä oo huomannu. Mitäköhän se arveli, et saavat 6 lohkolta ajettua 4-5h aikana, oliko jotain 60-70 kuormaa, en muista enkä tiiä. :D 25kmh kuulemma menee kuorma päällä, kun vetää 155:llä. Tyhjiltään 30kmh.

Kylhän tuo nyttenkin puhu jotain sen suuntasta, sano et kuormatkin liikkus nopeempaan, kun ois sellanen pien kilpailuhenkisyys kärri kuskien välillä. :D Meinas ens talvena sen toisen vankkurin kunnostaa, parikymmentä tuhatta euroa heitti kunnostuksen hinta-arvioks. Kuitenkin lyötävä keskeltä poikki ja keulapää tehtävä kokonaan uusiks. Surkian näkönen se kyllä on, perässä keltasta tähellä, lavan etupää ihan mutkalla... Epäili et jos ois sillon tuullu toiseen suuntaan/ei ois ollu täyttä kuormaa päällä, niin ois saattanu vankkuri selvitä suurinpiirtein palamattomana ja ehjänä.
Kuva
Made by: Jespa
Avatar
Nevamies
Viestit: 1856
Liittynyt: 31.05.2010 13:50
Multiplayer tunnuksesi?: Nevamies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pitikös semmonenkin olla?

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Nevamies »

Että semmonen päivä, ensin kääntöä hetki aamusta ja illasta vielä imurointi perään.. Ai saakeli saa aamulla mennä takasin enne kukon pieremää, jatkamaan imurointia..
Intel i5 2500K@4.2Ghz|Asus P8z77-V LX|2x4Gb Kingston hyperX 1600mhz|Asus Radeon R9 280 3Gb gddr5 1070mhz DCII|Seagate Barraguda 4tb & Samsung SSD 840EVO 250GB|SeaSonic G 750W80+Gold|Cooler master HAF912PLUS+
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4476
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Neliveto kirjoitti:
Farmari99 kirjoitti: Niin nämä on vissii täältä Vimpelistä? :D On nimittäin jokseenki tutun näkösiä koneita ja varsinki tuo mörkö setka, olisitte nähny toissa kesänä kunnon mörkö palakoneen, oli oikeen omalla moottorilla. :mrgreen:
Sattuiko olemaan Scanian koneella se palakone? Saattaapi olla sama värkki johon olen kanssa törmännyt. Kuulemma tulee tehokkaasti palaa eikä vetämiseen tarvita kovin suurta traktoria juurikin tuosta omasta moottorista johtuen.
Joo kyllä se tais kaanian koneella olla. :D
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
DeutzMiäs
Viestit: 626
Liittynyt: 17.09.2013 19:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Poltsi
Kielet: Suoami Ja Enkluntti
Multiplayer tunnuksesi?: DeutzMiäs[Fin]
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Poltsi

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja DeutzMiäs »

Komeita kuvia! Muuten mikä nykyään on turvesuon ikäraja että saa mennä kesätöihin kun serkku kyseli multa?
Kuva
i5-4570|GTX 770|1000GB|Ssd 250GB|BitFenix Shinobi|Corsair RM730|8GB|Win8

Farmi Plokini
 Lataa tästä...
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Fini »

DeutzMiäs kirjoitti:Komeita kuvia! Muuten mikä nykyään on turvesuon ikäraja että saa mennä kesätöihin kun serkku kyseli multa?
Eikse vähä riipu suosta tai suon pitäjästä että ottaako minkä ikästä porukkaa töihi. :| (En ole täysin varma)
Mutta itse ainakin ens vuon kyselen nää P-Pohjanmaan suot läpitte että jos ottaasivat 15v duunii. :P
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
XarioN
Kunniakäyttäjä
Viestit: 3908
Liittynyt: 19.10.2010 11:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja XarioN »

Fini kirjoitti:
DeutzMiäs kirjoitti:Komeita kuvia! Muuten mikä nykyään on turvesuon ikäraja että saa mennä kesätöihin kun serkku kyseli multa?
Eikse vähä riipu suosta tai suon pitäjästä että ottaako minkä ikästä porukkaa töihi. :| (En ole täysin varma)
Mutta itse ainakin ens vuon kyselen nää P-Pohjanmaan suot läpitte että jos ottaasivat 15v duunii. :P
Kyllä mut ainaki otettii töihi ku on nii paljo kokemusta raktorihommista, mutta tiedä sitte teistä jokka ei oo farming simulaattoria lähempänä raktoria ollu. :Dd
Fini
Viestit: 1784
Liittynyt: 15.01.2013 21:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Liminka
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti,Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Fini(LS-FIN)
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja Fini »

XarioN kirjoitti: Kyllä mut ainaki otettii töihi ku on nii paljo kokemusta raktorihommista, mutta tiedä sitte teistä jokka ei oo farming simulaattoria lähempänä raktoria ollu. :Dd
Menetkös siitä jo niitte hikisten juttujes kanssa. Kahvi22
Kuva
Made by:Arde
Kuva
Jos ei vislaa niin jotain on vialla.
Avatar
RainBow_
Moderaattori
Viestit: 5454
Liittynyt: 21.11.2009 13:33
Multiplayer tunnuksesi?: RainBow^
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Turve kuvat

Viesti Kirjoittaja RainBow_ »

Fini kirjoitti:
DeutzMiäs kirjoitti:Komeita kuvia! Muuten mikä nykyään on turvesuon ikäraja että saa mennä kesätöihin kun serkku kyseli multa?
Eikse vähä riipu suosta tai suon pitäjästä että ottaako minkä ikästä porukkaa töihi. :| (En ole täysin varma)
Mutta itse ainakin ens vuon kyselen nää P-Pohjanmaan suot läpitte että jos ottaasivat 15v duunii. :P
Traktorikortti taitaa olla vähimmäisvaatimus, toiset vaatii enempi ja toiset vähempi.
Volvomies on erimies.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”