
Edit: Luovutan sama rattori mut se riippuu kunnosta ja lähtihän tuo vallu hyvin käyntii kun noissa uudemmissa joutuu aina vähän aikaa starttaa mut kunhan kerjään selkään mun luonne.

Mikä malli se teidän isoin on?Suomalainen kirjoitti:Ja onhan tos samanlainen hytti kun meillä isomas ruuvatus.
Niisähä on iha erilaanen koppi.Suomalainen kirjoitti:Tm140 Vm:04
No en ny sanos,rasittaa moottoria aika pahasti...ValtraN111 kirjoitti:Aika hyvin:
http://www.youtube.com/watch?v=N_hOsdGeZgQ
Minkä pirun takia pitää peruttaa siilossa täydellä kaasulla ja varovaisuutta voisi käyttää eikä raiskata niitä koneita.Suomalainen kirjoitti:Tm140 Vm:04
Edit: Ei nyyskykään täydellinen oo menee vaihelaatikko joka vuosi hajalle ja tulee 3 tonnin laskut ja yhesti meni kaks kertaa yhtenä vuona mut on se kestäny pari viimevuotta kun ei oo rasitettu niin paljon mut se laatikko hajos siinä kun täydellä kaasulla pakki päällä siilolle noin 30 tonnia perässä.
Me urakoidaan vuosittain noin 500ha ja omat vähän pääle sata vielä päälle ja nyyskys on níin paljon ruuvia väännetty et se ei oikein kestä ja se ei helpolla mee kevyellä rattorilla ja painavalla kärryl pääle ja kuormaa ei voi purkaa mihin sattuu ja kun kesällä ajoin sillä rehua ja kun auman pääle ajoi keula eelä ni tuntui kun keulis ympäri ja mustaa savua tuli niin paljon kun mahtu mut kyllä se kestää kun vähennettiin urakointia niin ei rasitu niin paljon.Codrington kirjoitti:Minkä pirun takia pitää peruttaa siilossa täydellä kaasulla ja varovaisuutta voisi käyttää eikä raiskata niitä koneita.Suomalainen kirjoitti:Tm140 Vm:04
Edit: Ei nyyskykään täydellinen oo menee vaihelaatikko joka vuosi hajalle ja tulee 3 tonnin laskut ja yhesti meni kaks kertaa yhtenä vuona mut on se kestäny pari viimevuotta kun ei oo rasitettu niin paljon mut se laatikko hajos siinä kun täydellä kaasulla pakki päällä siilolle noin 30 tonnia perässä.![]()
Isseen tutulla on Tm155 ja hyvin on kestänny eikä ole menny vaihdelaatikkoa viellä koskaan, ajettu sen 9000h. Kytkin muutamaan kertaan on vaihdettu
Tämä tuttu urakoi talvella sekä keväällä, hänellä on jnt 100ha peltoa.
Pitäis kysyä sinne kesätöihin muuten
Jos laitaisit noukarista kuvia.Suomalainen kirjoitti:Niin ja noukkariin tarvii 250 heppaa niin vakiot 140 ei riitä mihinkään.
No ei kai noin pienellä tee mitään, jos urakoi noin isolla kärryllä. Varsinkaan loota ei kestä +100hv.Suomalainen kirjoitti:Niin ja noukkariin tarvii 250 heppaa niin vakiot 140 ei riitä mihinkään.
Ai siihen 705:see? Se ny on semmonen vanha ruoska nii en yhtää ihmettele vaikka loota meniski.Suomalainen kirjoitti:Voin kesällä pistää viteota mut ei kiinosta lähtä vetää sitä ulos hallista mut kyllä sitä ruuvatullakin mennää ja eipä me oikesataan voimakaampa tarvita muutakun noukkarin eteen mut mä sanon et vallua ei kannata mennä virittää pistettiin 20 heppaa lissää ni meni ulosotto ja vaihelaattikko paskaks mut me korjataan ne piakoin ja jos luuletta et me raiskataan konneita ni sanon et että pahemmin ei voi arvata.
Ei se hajoa jos tietää mitä tekee, ei siis ota enempää tehoja kuin kone kestää. Jos otetaan esimerkeiksi vaikka T171 ja T191, niin kyllähän tuo 171 kestää samat tehot ottaa kun 191, koska se on muuten täysin sama kone kuin 171, mutta moottorista on otettu enemmän tehoa toisenlaisella moottoriohjelmalla. Eli tuommosesta kone ei kyllä voi tuon lastutuksen takia hajota. Joillain on semmostakin tapahtunut että kun moottoria on hieman lastutettu, niin polttoaineenkulutuskin on laskenut.Valmet702s kirjoitti:Ei mitään rattorii kannata lastuttaa hajoo ennemmin tai myöhemmin kuitenki.
Saman ikäinen foordi jossa on 100 heppaa kärsii ruuvata 180 heppa ja rankemmalla käytöllä ni ei mitään meillä on nimittäin ollu.ValtraN111 kirjoitti:Ai siihen 705:see? Se ny on semmonen vanha ruoska nii en yhtää ihmettele vaikka loota meniski.Suomalainen kirjoitti:Voin kesällä pistää viteota mut ei kiinosta lähtä vetää sitä ulos hallista mut kyllä sitä ruuvatullakin mennää ja eipä me oikesataan voimakaampa tarvita muutakun noukkarin eteen mut mä sanon et vallua ei kannata mennä virittää pistettiin 20 heppaa lissää ni meni ulosotto ja vaihelaattikko paskaks mut me korjataan ne piakoin ja jos luuletta et me raiskataan konneita ni sanon et että pahemmin ei voi arvata.
Suomalainen miks et kävelesi huomenna halliin ja räpsäyttäisi pari kuvaa noukkimestaValmet455 kirjoitti:Jätkä failas.Koska 41 - teräsen Strautmann III giga vitesse DO plus tehontarve alkaen 155hv ja 45 - teräsen tehontarve alkaen 165hv, että se on aika kaukana tosta sun 250hv!