Casemies kirjoitti:Oon kyllä täysin edellistä vastaan, maatalon hommissa ja urakoinneissa toiminut moitteetta meillä. Ja jos alueauran meinaat kuormaajaan lyyä, niin käytä hyvämies kuormaintukia. Eikä muuten irtoile pultit.
Meillä on Fendt 820 jossa on Cargo 5 X / 90. Muuten hyvä kuormaa paitsi ruma ku mikä ja kiinnite levy sais olla kombi. Tehoo on kuormaimessa enemmän kuin ilmotetaan. On tullu todettuu.
Olise ek mikä hyvänsä jos auratessa ajaa niin lujaaku pääsee sen auran johonkin esteeseen niin kyllä se ek vääntyy, mutta se paljonko se vääntyy riippuu kuin laadukkaasta tavarasta ek on tehty ja minkä kokosella yhistelmällä liikutaan.
Kaverin voortissa on sellanen tuki että jos jotain eks pettää nii se ei ainakaa osu maahan.ne ajelee hirveesti kylillä ja ne sitte ottaa sen tuen pois ku se on tiellä.(jos ne joskus viittii töitä sillä tehä)
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
muistasin että olis kuormaaja maahan menny täydestä vauhdista, oli ko peräti jonkun työkoneen kanssa ja tuossa olisi lopputulos, en silti ihmettele yhtään, kun laskee aikansa kuluksi siihen kohdistuneen massan niin....
Leikitään että kone painaa sovitteineen ja aisoineen sen 7t ja vauhtia 40km/h niin...
Ja vielä lisään tuohon kuormaimen taipumiseen, jos aurataan 40km/h ja se aura tökkää ja ek olis niin jämäkkää tavaraa että pysyis suorana eikä joustais niin seuraava heikko kohta onkin sitten sovitteet ja se liitos kohta misä ek on kiinni sovitteissa. Ja veikaan että sitä voimaa mikä siitä tökkäyksestä tulee niin yllä mainutut kohdat eivät kestä ja sitten se ek pamahtaa koppiin ja veikkaan että se ei oo mukavaa.Eli kannatan sitä että ek taipuu enneminkun sitä että ek pamahtaa koppiin.
Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan.
Ja tuo voi tapahtua myös siinä kun ajossa kauha tippuu maahan, mutta yleensä sillon traku kärsii hiukan enemmän.