Traktoreita/koneita

Keskustelua maataloudesta ja koneista.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Sähkökäyttönen on hyvä, melkein parempi kuin paineilma, kun paineilmaa ei oo koskaan siellä, missä pitäs rasvata. Eikä tarvi letkun kans säheltää. Töissä on joku kalliimpi sähkökäyttönen, niin sillä saa huomattavasti nopeampaa kuin käsikäyttösellä. Kotona mulla on kasa kahden käden rässejä ja yks yhdenkäden, jossa on pari metriä letkua. Tommonen pitkä letku on kätevä, varsinkin jos kaks ihmistä rasvaa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Maon^
Viestit: 4258
Liittynyt: 12.11.2012 18:40
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Maon Fin
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Nivala

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Maon^ »

Semmonen pikkusen mutkalla oleva metalli putkiki on ihan näppärä jos ei oo ahas paikka rasvata. :)
Kuva
Voorumin kovin deutzimies. :iso:
Avatar
mikebirdie
Viestit: 1938
Liittynyt: 08.10.2011 16:01
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: mikebirdie [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Hausjärvi, Kanta-Häme

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja mikebirdie »

Ne sähköiset ovat iha näppäriä kesällä kun on lämmintä ja jtn perus yleisrasvaa mutta Teboilin solidi 0 ei mee millään läpi edes lämmitettynä. :D Joten paineilma tai kahden käden prässi. :D
#Kuuukkelijutut
Avatar
Peluri4
Moderaattori
Viestit: 6405
Liittynyt: 15.04.2009 16:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Kielet: Suomi,Huonosti englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Peluri4
Paikkakunta: Alvajärvi
Viesti:

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Peluri4 »

Joo yhen käden prässillä ei tee mitään ku tiukkaan nippaan ei sillä jaksa painaa. Meillä ainakin käytetään pelkästään NLGI 2 luokan rasvoja. Akku prässi on joo hieman hitaampi kun normaali, mutta esimerkiks multainta rasvatessa ehdoton, kun täytyy pystyä toisella kädellä kiekkoja pyörittään/pitämään letkua kohdillaan.
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Aecel »

mikebirdie kirjoitti:Ne sähköiset ovat iha näppäriä kesällä kun on lämmintä ja jtn perus yleisrasvaa mutta Teboilin solidi 0 ei mee millään läpi edes lämmitettynä. :D Joten paineilma tai kahden käden prässi. :D
Meilläki o joku halpa paineilma, mutta se on aika tunnoton että meneekö rasvaa ollenkaan. Elikkä still running with kahden käden
tavallinen prässi. Ja sähkösissä jo hinta hirvittää.
Miksei täällä humppa soi?
superpottu
Viestit: 1426
Liittynyt: 12.03.2014 16:46
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja superpottu »

Meillä on paineilmaprässi ja muutama tavallinen. Tavallisia varmaan 15 vuoteen käytetty kertaakaan.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Aecel kirjoitti:
mikebirdie kirjoitti:Ne sähköiset ovat iha näppäriä kesällä kun on lämmintä ja jtn perus yleisrasvaa mutta Teboilin solidi 0 ei mee millään läpi edes lämmitettynä. :D Joten paineilma tai kahden käden prässi. :D
Meilläki o joku halpa paineilma, mutta se on aika tunnoton että meneekö rasvaa ollenkaan. Elikkä still running with kahden käden
tavallinen prässi. Ja sähkösissä jo hinta hirvittää.
Sähköprässi on niinkuin akkupulttipyssy. Aluksi tuntuu kalliilta, mutta sellaisen ostettuaan ei ilman osaa olla. :D Jos jonku 300-500€ maksaa rässistä, nin 200 tuubin vuosivauhdilla kahden vuoden jälkeen ei paljoa jää tuubille enään hintaa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Ite ku toppipaikalla tuli totuttua siihen että kaikki vehkeet on paineilmalla, rälläkät, porakonekin ja vingut ny tottakai, ni perkele ku on kotona outoo olla. :D
Töissä ny meni jokapaikas ilmalinjat ja hyvä ruuvikompura nii tarvinnu kauheesti säheltää. Ilmarälläkälläki on hyvä tehdä tarkkaa työtä ku saa sen pyörii hiljempaa. Tosin pakkasella pihalla ne on vähä huonoja. Ja paineilmaprässi ny on tos tapaukses menevä ku ei tarvi pihalla rasvailla.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Saa olla hyvä kompura ja kunnon linjat, että rälläkkä ja pora toimii. Paineilmassa vielä haittana on letkut.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Ezmo kirjoitti:Saa olla hyvä kompura ja kunnon linjat, että rälläkkä ja pora toimii. Paineilmassa vielä haittana on letkut.
Nimenomaan, kunnon ruuvikompura. Hyvä paineilmaporakone on parempi moneen paikkaan ku esim magneettiporakone ku paineilmakone menee pieneen tilaan ja varsinki ku on pitkä terä. Kuorma-autoo ku ruvetaa vaikka lyhentää niin siinä saa äkkiä 200 reikää porata runkoon. Ittee ei ny niin paljo letkut haittaa ku paineilmaa ny tarvii niin paljo mones hommas vaikka oliski sähkörälläkkä ja porakone.
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Varsinkin sellanen iso letku on todella hankala. Sähköjohto on huomattavasti helpompi. Eipä nykyään paineilmaa tuu käytettyä kuin renkaan täyttämiseen, pirraan ja joskus naulapyssyyn. Naulapyssykin on kaasulla huomattavasti parempi.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Verkku »

On meillä naulapyssy kaasulla ja se on pirun kätevä kyllä, kotona paineilmalla tulee käytettyä vinkua ja mutterimopoo. Kyllä mones metallifirmas on rälläkät ilmalla ihan vaan senki takia koska jos koko ajan rälläkkä laulaa nii pienistä sähkörälläköistä palaa hiilet aika äkkiä.
Mönkijämies
Viestit: 1797
Liittynyt: 26.11.2015 17:43
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Valtteri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Mönkijämies »

Onhan tuo komee. :)
Kuva
farmingjallu
Viestit: 868
Liittynyt: 15.08.2013 15:11
Tämänhetkinen kaupunki:: lapua
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: englanti,suomi
Multiplayer tunnuksesi?: farmingjallu
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: lapua

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja farmingjallu »

Tuollaane on kuulemma tulos lapuallekki.
Zetor 6340 -1998
Fordson Power Major -1959

YouTube kanavani https://www.youtube.com/channel/UCYOm3M ... yiIm78wEOw
Opel = Olis Perkele Edes Lada
Avatar
sutki
Moderaattori
Viestit: 4716
Liittynyt: 24.09.2012 17:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja sutki »

Kuva
Vähä meinas kohmeessa olla.
Kuva
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-viimeiset OIKEAT ford traktorit on -10sarjaa
Corolla1
Viestit: 343
Liittynyt: 20.01.2014 15:57
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Corolla1 »

Komia voorti, onko toi mitä vuosimallia?
FORD TRAKTORIT. LUJAT, LUOTETTAVAT!

Parhaalla on värinsä.Sininen.
Kuuspytty
Viestit: 1790
Liittynyt: 13.01.2013 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Kuuspytty »

Tänään saatiin vihdoin ja viimein 845 case ulos hallista, iskä kävi koeajolla, minä kävin koeajolla,laitettiin ketjut jakuormain siihen ja haettiin puukuorma pois montulta. :D
Mutta oli siinäki työmää kun ei viititty hakee sitä tuolla ettei hajoo, niin iskä päätti että mennää 125 casella ja tuodaan 845:lla mäki ylös kun siinä on ketjut. No mentiin siinä sitten hakemaan ja vittu kun ei lämpie yhtään vaan meinaa jäätyä matkalla.. Muutaman kerran joutu pysäyttää ja polettaa kaasua, että jakso taas vetää.. 400metriä maantiellä ajettiin, mutta onneks ei siihen jäätyny.. Ihme paskoja nuo meirän vehkeet kun 3 konetta on pihassa ja ei tiedä millä menis kun jokasessa on vikaa. Smoker
Yks voi hajota sekunnilla millä hyvänsä, toinen jäätyy ja yhessä menee suodatin tukkoon... Smoker
Lisäks tänään tuli kyllä todettua että 120mx lähtee kun palmun alta aina käyntiin. Sitten laitettiin 845 case käyntiin ja oli hallissa puol minuuttia hehkutettiin ja sahattiin vähän aikaa niin lähti ilman lämmitystä. Sitten on tää yks paska joka oli hallissa ja lähti melkein huonommin kun tuo 120mx. +Joutu vielä hehkuttaa pitempään mutta ei... Smoker
Avatar
Verkku
Viestit: 7103
Liittynyt: 17.06.2011 18:46
Tämänhetkinen kaupunki:: kankaanpää
Kielet: suomi ja englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kankaanpää, Lohikko

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Verkku »

Kannattasko laittaa talvilöpöö tankkii ja vaihtaa suodattimet? Mikä sitä 845 risoo?
Mun tarvis ruveta ottaa 685:sta syöttöpumppua irti ja laittaa se vaikka tammerdiiselille. Ei oo vetoja ja lykkää suuttimet tukkoon. Käyntiin lähtee normaalisti. Suuttimien kärjet on kahdesti vaihdettu, tankit ja linjat putsattu.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Verkku kirjoitti:Kannattasko laittaa talvilöpöö tankkii ja vaihtaa suodattimet? Mikä sitä 845 risoo?
Mun tarvis ruveta ottaa 685:sta syöttöpumppua irti ja laittaa se vaikka tammerdiiselille. Ei oo vetoja ja lykkää suuttimet tukkoon. Käyntiin lähtee normaalisti. Suuttimien kärjet on kahdesti vaihdettu, tankit ja linjat putsattu.
Onko se rivi vai jakajapumpulla? Rivikää paha oo ottaa mutta jakajahan saa nypätä koska vaa pois. :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Kuuspytty
Viestit: 1790
Liittynyt: 13.01.2013 19:17
Olen kiinnostunut: Naisista
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Kuuspytty »

Verkku kirjoitti:Kannattasko laittaa talvilöpöö tankkii ja vaihtaa suodattimet? Mikä sitä 845 risoo?
Talvilöpöä on joka raktorissa millä ajetaan talvella, mutta ei ymmärretä että jos sillä 125maxumilla lähtee ajaan niin ei lämpeä ja meinaa sammua.. Iskä meinas että kertyis vettä ja jäätä johonkin polttoaine letkuun ja ei sais löpöö mutta en sitte tiiä.. :?
845 saatin justiin kuntoon niin ei uskallettu sillä lähteä ettei vaan hajoa. Viittis purkaa samana kuukautena toista kertaa ja investoija taas uutta laneettaa siihen.. Oli lähinnä tarkoitus ajaa vähän aikaa pientä ajoa ja kuunnella paukkuuko, rahiseeko tai vuotaa jostain.. Seuraava siihen pitäs vissiin karttaanin kannake laakeri vaihtaa, mutta ei oikeen innnosta koko ajan korjata... Smoker
Niin ja tuossa 120maxumissa on joku ihme vika että menee aina sillon tällön suodatin tukkoon ja se jää siihen. Iskällä oli viimeks suodatin mukana kun lähti kauemmas, mutta nyt ei ollu niin ei uskallettu sillä lähteä..
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Kannattas päivittää ja huoltaa kalustoa. Ei ne viat parane vaikka sievästi pientä ajoa ajaa. Vesi nyt ainakin pitää saada polttoöljyn seasta pois, kun varma pumppuremontti muuten tiedossa.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Valtra655
Viestit: 2677
Liittynyt: 12.06.2012 07:21
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Arvosanojen mukaan kaikkia huonosti tai kohtuudella.
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Valtra655 »

Huoltomiehien vanha kikka on lisätä tippa kakstahti öljyä polttoaineeseen jos on vettä. Se kuulemma voitelee pumpun. Itse olen skeptinen sen suhteen joten en itse laittaisi.
Kuva
Pelaaja80:lle kiitokset!
"Hädässä vitutus tunnetaan."
Uunituore reserviläinen.
Avatar
Aecel
Kunniakäyttäjä
Viestit: 6784
Liittynyt: 22.08.2011 16:49
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja rallienglanti sekä saksaa. Ja, gut.
Paikkakunta: Sinisen savun laakso

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Aecel »

Äkkiä tankki puhtaaksi roskista ja vedestä. Mikään sen ikävämpää kuin -25°C pakkasessa ruveta letkuja ja sihtejä puhaltelemaan auki, vaihtamaan
suodattimia ja ilmaamaan.
Miksei täällä humppa soi?
Avatar
Valmeksi
Viestit: 2995
Liittynyt: 29.04.2010 15:36
Multiplayer tunnuksesi?: Valmeksi
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Valmeksi »

Ja kannattaa varmistaa, ettei tankissa ole YHTÄÄN kesälaatua. 805 kävi nyt sellainen erehdys, että tankkiin jäi vähän (n. 20l) kesälaatua ja vaikka on jo ajettu puoli tankillista talvilaadun kanssa, eilen oli tankissa parafiinia erillään... Lämpöseks pyöri ihan hyvin, mutta sitten rupes takkuamaan. Tavallisestihan tuolla uskaltaa ajaa kesälaadulla 10 asteen pakkaselle asti, mutta nyt oli ollut yli 25 pakkasta niin vähäkin määrä kesälaatua meni hyyhmäksi.
|i5 8600k 5,2|Nvidia gtx 1080 ti|750w Chieftec|2x8GB RAM|500GB SSD|1T HDD|
Avatar
Ezmo
Moderaattori
Viestit: 8124
Liittynyt: 18.07.2010 17:33
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Re: Traktoreita/koneita

Viesti Kirjoittaja Ezmo »

Valtra655 kirjoitti:Huoltomiehien vanha kikka on lisätä tippa kakstahti öljyä polttoaineeseen jos on vettä. Se kuulemma voitelee pumpun. Itse olen skeptinen sen suhteen joten en itse laittaisi.
Moottoriöljyä aika moni käyttää. Väljällä pumpulla käyntiinlähtö paranee, kun lirauttaa muutaman prosentin moottoriöljyä.
Kuva
Intel i5 2500k 3,30GHz @ 4,53GHz, Gigabyte 760 OC 2GD , Asus P8Z68V LX, Fractal NEWTON R2 650W,Kingston SSDNow V200 120GB, Fractal Design XL .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maatalous & koneet”