Editorin kanssa pari kysymystä

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 17 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.

Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja Taavi Kemppainen » 23.09.2018 09:06

Mitenköhän noi pellot pitäs tehä mappiin? Mikä toi "terrain detail" on tos kasvisyöttötyökalus?
Ja, niin, miks mun kauppa on mapissa valkosena kun menee peliin, editorissa sen on normaali.
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.

Youtube: https://www.youtube.com/c/taavikemppainen
Taavi Kemppainen
 
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 13:45
Paikkakunta: Nosiis Tampereella, en kerro millä "paikkakunnalla"

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja JuHoZzI » 23.09.2018 11:32

Kaupan tekstuureiden polut on väärät, jos näkyy valkosena. Ne korjataan suurinpiirtein näin:

Avaa i3d tiedosto notepadilla ja etsi kaupan tekstuurien polku.
Polku on suunilleen tämän näkönen:
<File fileId="1" filename="Melbury/models/house/Brick_Antique.png" relativePath="true"/>

Sen pitäs näyttää tältä:
<File fileId="1" filename="Brick_Antique.png" relativePath="true"/>
Eli poistat Filename:sta kaiken muun paitsi tekstuurin nimen


Ja peltojen tekoon vähä helppiä:
Wheat: 0 5 6
Barley: 2 5 6
Maize: 0 2 5 6
Rape/canola: 0 1 5 6
Potato: 0 1 2 5 6
Sugar beet: 3 5 6
Grass: 1 2 5 6

Cultivated: 0
Ploughed: 1
Drilled(cereals): 2
Drilled(potatos):3
"Valtra pettää useemmin ku huora vaimo"
"Kylmä laakeri ei tuota"
Avatar
JuHoZzI
 
Viestit: 295
Liittynyt: 12.07.2013 10:03
Paikkakunta: Liminka

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja Taavi Kemppainen » 23.09.2018 11:35

JuHoZzI kirjoitti:Kaupan tekstuureiden polut on väärät, jos näkyy valkosena. Ne korjataan suurinpiirtein näin:

Avaa i3d tiedosto notepadilla ja etsi kaupan tekstuurien polku.
Polku on suunilleen tämän näkönen:
<File fileId="1" filename="Melbury/models/house/Brick_Antique.png" relativePath="true"/>

Sen pitäs näyttää tältä:
<File fileId="1" filename="Brick_Antique.png" relativePath="true"/>
Eli poistat Filename:sta kaiken muun paitsi tekstuurin nimen


Ja peltojen tekoon vähä helppiä:
Wheat: 0 5 6
Barley: 2 5 6
Maize: 0 2 5 6
Rape/canola: 0 1 5 6
Potato: 0 1 2 5 6
Sugar beet: 3 5 6
Grass: 1 2 5 6

Cultivated: 0
Ploughed: 1
Drilled(cereals): 2
Drilled(potatos):3



Lähinnä meinasin miten ne laitetaan et peli tunnistaa sen koon ja be. Ja mil tekstuuril ne merkkaan?
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.

Youtube: https://www.youtube.com/c/taavikemppainen
Taavi Kemppainen
 
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 13:45
Paikkakunta: Nosiis Tampereella, en kerro millä "paikkakunnalla"

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja Taavi Kemppainen » 23.09.2018 12:48

Ja, niin, mitkä ne kanavat oli siihen Ruohoon et siit saa sen kasvaneen ruohon?
Joskus kamppailin sen kans enkä taaskaan saa ruohoo. Tosiaan näyttää tältä muissakin valkosis.
<File fileId="3" filename="../../../../../../../../New folder/old/models/natural/trees/treeBranches_diffuse.png"
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.

Youtube: https://www.youtube.com/c/taavikemppainen
Taavi Kemppainen
 
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 13:45
Paikkakunta: Nosiis Tampereella, en kerro millä "paikkakunnalla"

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja Taavi Kemppainen » 23.09.2018 12:53

Eipä ne siltikään toimi jos siihe muuttaa vaan sen pelkän nimen.
Ihme laitoksia nämäkin ku ei toimi mikään. Mikään tekstuuri ei toimi.
Importtasin toisesta mapista.
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.

Youtube: https://www.youtube.com/c/taavikemppainen
Taavi Kemppainen
 
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 13:45
Paikkakunta: Nosiis Tampereella, en kerro millä "paikkakunnalla"

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja Farmari99 » 23.09.2018 13:04

No ei mikää ihme ettei toimi ku on polut perseellään. Nuo fileid:t pitää osottaa sinne mapin kansioon missä niitten tekstuurit on, ei toimi jos polut johtaa johonki muuhun kansioon.

Eli siis saat korjattua ne suoraan siitä mapin i3d:stä kun vaan katot missä kansiossa sen objektin tekstuurit on ja kirjotat sen polun niin että aina kansioitten nimien väliin tuloo /.
Viimeksi muokannut Farmari99 päivämäärä 23.09.2018 13:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Kiitokset Jespalle!
Asus Prime Z370-P | Intel i3-8350K 4.00GHz | EVGA GTX 1060 6GB DDR5 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Farmari99
 
Viestit: 4331
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja Taavi Kemppainen » 23.09.2018 13:06

Farmari99 kirjoitti:No ei mikää ihme ettei toimi ku on polut perseellään. Nuo fileid:t pitää osottaa sinne mapin kansioon missä niitten tekstuurit on, ei toimi jos polut johtaa johonki muuhun kansioon.


Juu, mut näemmä ku exporttaan jonku rakennuksen editoril ni se näemä failaa
sen kopioinnin. Tarviiks tos olla noita pisteitä ja muita / merkkejä ennen sitä polkua?
Silloin kun hommat tehään, ne tehään kunnolla.

Youtube: https://www.youtube.com/c/taavikemppainen
Taavi Kemppainen
 
Viestit: 42
Liittynyt: 28.09.2015 13:45
Paikkakunta: Nosiis Tampereella, en kerro millä "paikkakunnalla"

Re: Editorin kanssa pari kysymystä

ViestiKirjoittaja Farmari99 » 23.09.2018 13:41

Ei nimenomaan saa olla, jos on niin se polku osottaa jonnekki muualle kun sen sun mapin kansioihin.
Kuva
Kiitokset Jespalle!
Asus Prime Z370-P | Intel i3-8350K 4.00GHz | EVGA GTX 1060 6GB DDR5 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Farmari99
 
Viestit: 4331
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Paikkakunta: Vimpeli


Paluu Ongelmat & ratkaisut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa