FillVolumet

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2015 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4476
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

FillVolumet

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Elikkäs, kun en ite osaa/saa millään tehtyä omaa fillVolumea kärryihin, niin oliskos joku osaava joka vois siinä asiassa neuvoa tai tehä ne fillVolumet noihin mun Ylön kärryihin?
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
juuperi
Viestit: 598
Liittynyt: 03.02.2011 14:19
Tämänhetkinen kaupunki:: jossakin
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: FillVolumet

Viesti Kirjoittaja juuperi »

Pari ohjetta löytyy uuden fillvolumen tekoon fsuk:sta. Jos et vielä sieltä ole katsonu. Putken mallisen fillvolumen onnistuin tekeen toimivaksi yhteen kauhaan. En tosin nuilla uk:n ohjeilla.
Kuva<--Kiitokset Vapo_lle
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4476
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: FillVolumet

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

Oon yrittäny niistä kahtoa, mutta ei vaan saa toimimaan sitten millään.
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
juuperi
Viestit: 598
Liittynyt: 03.02.2011 14:19
Tämänhetkinen kaupunki:: jossakin
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: FillVolumet

Viesti Kirjoittaja juuperi »

Juu mulla ei toimi tuo toinen jonka tein. Tulee peliin aivan normaalisti mut ei tavara näy vaikka täyttyy. Ja kaikki i3d:n sisällä ku kattoo notebadilla nii samoin ku toimivassa versiossa. On tää ihmeellistä :laughing:
Kuva<--Kiitokset Vapo_lle
Ilta
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Tämänhetkinen kaupunki:: Lappeenranta
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: FillVolumet

Viesti Kirjoittaja Ilta »

Farmari99 kirjoitti:Elikkäs, kun en ite osaa/saa millään tehtyä omaa fillVolumea kärryihin, niin oliskos joku osaava joka vois siinä asiassa neuvoa tai tehä ne fillVolumet noihin mun Ylön kärryihin?
Mikäs mahtaa olla ongelmana? Olen vain muutaman fillVolumen tehnyt, mutta aina on onnistunut.

Esimerkki fillVolumen lisäämisestä:
1. Muotoillaan fillVolume 3D-mallinnusohjelmassa:
  • Aloitetaan kuutiosta
  • Nimetään kuutio-objekti nimellä fillVolume ja varsinainen muoto nimellä fillVolumeShape
  • Venytetään kuution pohja kiinni lavaan
  • Siirretään fillVolumen origo pohjaan – so. 3D-manipulaattorin (sininen, punainen ja vihreä nuoli) pitää olla pohjassa
  • Venytetään kuution muut seinät kiinni laitoihin
  • Tarkistetaan, että skaala on 1:1:1 ja jos ei ole, niin uudelleenskaalataan skaalaan 1:1:1
  • Exportataan i3d-tiedostoon.
2. GE:ssä:
  • Importataan luotu fillVolume
  • Tarkistetaan vielä, että skaala on 1:1:1 ja jos ei ole, niin käytetään Freeze Transformations...-toimintoa
  • Siirretään fillVolume paikoilleen
  • Tarkistetaan, että Transform-välilehdellä Rigid Body -täppä on pois päältä ja Visibility-täppä on päällä
  • Asetetaan Shape-välilehdellä No Renderable -täppä päälle, minkä jälkeen fillVolumen muuttuu näkymättömäksi
  • Luodaan fillVolumen tarvitsemat transform groupit (fillVolumeDischargeNode, fillVolumesHeightNode1, fillVolumesHeightNode2, effectNode, particleNode jne.) ja asetellaan ne paikoilleen.
3. Lisätään tarvittavat tiedot kärryjen XML-tiedostoon.

Kuulemma se muoto ei saa olla liian monimutkainen. Siis pohjan ja kannen pitäisi olla horisontin suuntaisia ja mahdollisimman tasaisia – ei saa pyöristää liikaa.
Farmari99
Lähettiläs
Viestit: 4476
Liittynyt: 15.01.2012 11:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Vimpeli
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi, englanti, ruotsi, saksa, venäjä, japani
Multiplayer tunnuksesi?: Farmari99 [FIN]
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Vimpeli

Re: FillVolumet

Viesti Kirjoittaja Farmari99 »

En tiiä miten on mahollista, mutta sain toimimaan. :D Kiitoksia pirusti selvistä ohjeista!
Kuva
Kiitokset Ruzille!
Asus Prime Z370-P | Intel i5 9600KF 3.7GHz | GIGABYTE RTX 2060S 8GB GDDR6 | 2xKINGSTON 8GB 3000MHz DDR4 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + Samsung 860 EVO 500GB SSD | Toshiba 1TB 7200rpm SATA3 64Mt
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”