Pienet kysymykset [FS15]
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
- Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Re: Pienet kysymykset [FS15]
Mitenkäs se xml avataan tai missä se on?
Joo oon aika tietämätön

- truck-king
- Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Oletko muokannut konvatun modin motor-osion samanlaiseksi kuin FS15. Siinä on ainakin eroja. Lisäksi polttoaineenkulutus ilmoitetaan erillä tapaa. Näissä konvauksissa aina jos tulee joku tälläinen ongelma niin kannattaa vertailla FS15 Samplemodin xml:ää ja konvatun modin xml:ää ja etsiä sieltä poikkeavuuksia.Wallubesti kirjoitti:Saisko apuja.Wallubesti kirjoitti:Miksi nuissa konvatuissa koneissa ku painaa pakkia nii lähtee vaa iha saatana nopiaa taaksepäi eikä pysähy? mutta peli ei kaadu tai mitää.
Modin sisällä. Siellä on kaksi eri xml-tiedostoa modDesc.xml jossa on esimerkiksi modin kauppatiedot ja sitten toinen .xml joka voi olla ihan minkä niminen tahansa (yleensä kuitenkin nimetty modin merkki+malli esim. Valmet805.xml). Sieltä taas löytyy kaikki pelimoottorin tarvitsema tieto modista renkaat, moottorin tiedot yms. Ja xml tiedostot avataan tekstinkäsittelyohjelmalla esim. muistio.4455 kirjoitti:Mitenkäs se xml avataan tai missä se on?Joo oon aika tietämätön
Aarnikotka ratissa tekee auton
-
Juu korjasin sen motor osion ja sit sen polttoainekulutuksen, menee nyt normaalisti eteepäi, mutta pakki on se ongelma vieläki.
-
Mä vaihoin niitä tiedostoja ja tallensin. Muutokset näkyy wordpadissa ja muistiossa mutta ei pelissä.
-
- Olen kiinnostunut: Naisista
- Kielet: suomi,ruotsi,englanti
Terzin ongelmaan auttaa kun ajat lisää tavaraa aumaan.
-
Noni nyt sai pakitusongelman korjattua. mut nyt o viel yks ongelma eli se et ku yritää kääntyy tai esim pysähtyä, nii eturenkaat ei ota ollenkaa "pitoa" et se vaa liukuu menee ja plus se et ku yrittää kääntyy nii ei meinaa kääntyy ollenkaa et renkaat vaa sutii.
- VeeKasi
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: VeeKasi
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Vituttaako ko pientä oravaa ku mun ediitit ei tuu peliin vaikka teen kaiken niinku pitääki.
Mutta sitte ku otan raktorista työ valin poies niin se kyl lähtee.
On uusin Giantsi.
Fs13toista osasin editoida ja tein kaiken samallalailla mutta ei tuu.
Kiitos jos joku osaa auttaa.
Mutta sitte ku otan raktorista työ valin poies niin se kyl lähtee.
On uusin Giantsi.
Fs13toista osasin editoida ja tein kaiken samallalailla mutta ei tuu.
Kiitos jos joku osaa auttaa.
Scania R580
#Black Smoke
#Black Smoke
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Urakkauuno
-
- Erikoisosaamiseni: Testaus
Liian vähän tavaraa. Muistaakseni pitää olla vähintään 10% tavaraa että saa peitetyksi.Terzi kirjoitti:Mikä helevetti tuolla on hätänä, että ee sua aumaa peitettyä?
Onko muka liian vähä tavarata, vai mikä siinä on, ku oon polokenukkii nii saatanasti, että luulis vähemmänkii riittävä...
Ota myös huomioon se että jos sinulla on uusin päivitys, niin aumat on bugiset ja et saa tyhjennettyä sitä välttämättä loppuun, joten kannattaa täyttää ihan täyteen.
- Nitrobullx
- truck-king
Kopioi fs15 data kansiosta (olisko ollut shared) niin sellainen kuin default_normal.dds ja sitten giantsissa määrität noihin tekstuureihin Material Editing -välilehdessä Normal textureksi tuon. Silloin ei vaan voi sitten määrittää tekstuuriin Cube mappia, koska blenderin kautta käytetyt objektit muuttuvat tällöin mustaksi valossa..
-
- Kunniakäyttäjä
Mikä mahtaa olla vikana renkaide vaihossa, Joko 2 samanpuolen tai ristiin, aina 1 etu ja 1 takarengas vaan. 

Miksi ostaa BMW kun pituus riittää? -VOLVO
- Nitrobullx
Samanlainen on valossa, mutta nyt näkyy valkostakin mukana, Modelin tein Sketch up:illa, dae-tiedoston kautta siirsin I3D-muotoon.
Tekstuureina käytin Skechupin omia värejä, eli voiko se olla osana ongelmaa, vai teinkö blenderillä jotain väärin?
Yhdistin eka kaikki palaset Joint-työkalulla ja sen jälkeen otin kaikki smooth hommat pois.
Väreillä ei siis ole olemassakaan omaa tekstuuria, ainoastaan ilmanottoaukoissa on tekstuuri.
Tekstuureina käytin Skechupin omia värejä, eli voiko se olla osana ongelmaa, vai teinkö blenderillä jotain väärin?
Yhdistin eka kaikki palaset Joint-työkalulla ja sen jälkeen otin kaikki smooth hommat pois.
Väreillä ei siis ole olemassakaan omaa tekstuuria, ainoastaan ilmanottoaukoissa on tekstuuri.
- truck-king
Ei sen pitäisi vaikuttaa, varma en ole kun itse olen vaan pelannut blenderin ja giantsin kanssa. Mutta unohtui vaan sanoa että määritä niihin materiaaleihin myös Custom shaderiksi se vehicleShaderDirt.xml. Sen kun laittaa niin pitäisi toimia.
E. Ja valtravalmet yrität vissiinkin siis erilliseti ladattavia renkaita laittaa. Kai sulla täsmää ne wheels osion "node="1|1"" kohdat sen rengastiedoston renkaiden kanssa.
E. Ja valtravalmet yrität vissiinkin siis erilliseti ladattavia renkaita laittaa. Kai sulla täsmää ne wheels osion "node="1|1"" kohdat sen rengastiedoston renkaiden kanssa.
-
- Multiplayer tunnuksesi?: Juissiplayer
- Nitrobullx
Ei mitään vaikutusta tolla shaderdirt:illä...Koitan siirtää uudestaan koko modelin peliin, jos nykysessä on joku jääny pois siirron aikana.
-
- Kunniakäyttäjä
No ne normi renkaat, otin toisesta koneesta, ja indeksit on oikein, koitettu monella lailla mut max 2 rengasta.truck-king kirjoitti:Ei sen pitäisi vaikuttaa, varma en ole kun itse olen vaan pelannut blenderin ja giantsin kanssa. Mutta unohtui vaan sanoa että määritä niihin materiaaleihin myös Custom shaderiksi se vehicleShaderDirt.xml. Sen kun laittaa niin pitäisi toimia.

Miksi ostaa BMW kun pituus riittää? -VOLVO
- Ohtonen
Oliko mitää keinoo millä saa näkymään gianttis renkaat?

Kiitoksia JGFIN!
#Kiljupönttö
-
- Kielet: suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: valtsu
Sun netti ei yhdistä eli huono netti. Onneksi saan viikonloppuna 4G netinTompeX kirjoitti:Hei! Tämmöistä kyselisin, että mitähän tämä on kun tulee suurimmassa osassa mp peleissä.

Porteista/ hostaajasta se johtuu Ja vittu ei kiinnosta vaikka saat netin141 kirjoitti:Sun netti ei yhdistä eli huono netti. Onneksi saan viikonloppuna 4G netinTompeX kirjoitti:Hei! Tämmöistä kyselisin, että mitähän tämä on kun tulee suurimmassa osassa mp peleissä.

- Merssumies
- Kielet: Suomi
- Multiplayer tunnuksesi?: Merssumies
- Viesti:
Laittakaa joku 455 hytti giantsii?
- VeeKasi
- Kielet: suomi ja englanti
- Multiplayer tunnuksesi?: VeeKasi
- Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Miks aina käy näin?

Teen kaiken niinku pitääki mutta lopputulos on tämä.

Teen kaiken niinku pitääki mutta lopputulos on tämä.
Scania R580
#Black Smoke
#Black Smoke