Setälän turveurakointi

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Setälän turveurakointi

Viesti Kirjoittaja elppi »

Terve, minä olen Jaakko Setälä 45v. Mää pyöritän nevaa täällä Keski-Pohojanmaalla. Minun perheeseeni kuuluu poikani Kimmo ja vaimoni Suvi. Kimmo on 15-vuotias ja hän harrastaa crossailua. Suvi taas on 44v ja harrastaa vaatteiden shoppailua.. Me kaikki kolme olemme töissä nevalla aktiivisesti, mutta lisäksi meillä on kaksi työntekijää, jotka asuvat meitä vastapäätä. Meirän neva on suhteelisen suuri, joten siksi sinne tarvitaan niin monta työntekijää. Meikäläisen isä on tämän nevan raivannut silloin, kun olin opiskelemassa. Valmistuin vasta viisi vuotta sitten insinööriksi, mutta sitten sain kuulla, että isä ei enää jaksaisi pyörittää nevaa, jotenka sitten aloinkin pyörittämään nevaa. Suvullamme on ollut perinteenä jo pitkään nevojen pyöritys. Koneet ovat vanhat, mutta toimivat. Voin vaikka esitellä teille traktorimme.

Traktorit:
-Fiiat 90-90 n. 100hv Tullut uutena vanhalle nevalle.
-Ursus 1604 n. 150hv Ostin tämän vasta vuosi sitten naapurilta. (toimii varakoneena)
-Valtra 8400 n. 300hv Tullut uutena, mutta mä viritin tämän vasta viime kesänä.
-Valtra 8550 n. 200hv Tullut tälle nevalle vuonna 2011. Tässä myös pientä viriä.
-Valtra T170 n. 170hv Ostettu vuonna 2009 naapurinisännältä.

Yhteiskuva traktoreista.
Kuva
Vähän kuvia, joita on kerääntynyt vuosien varrella puhelimeen.
Kuva
Kuva
Kuva

Mutta se ois ekaan päivitykseen asti morjens!
Avatar
mod mies
Viestit: 407
Liittynyt: 06.07.2013 20:08
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhava
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Suomela
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Setälän turveurakointi

Viesti Kirjoittaja mod mies »

Hyvä alku ;)
Kuva
Asus Geforce GTX 1060 Dual OC 6 GB, Ryzen 5 1600, MSI A320M PRO-VD PLUS, 8GB RAM, 120 GB + 480GB SSD, 1TB HDD
YT:https://www.youtube.com/channel/UCZtAW_ ... 0Aa5wcjP-g
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Setälän turveurakointi

Viesti Kirjoittaja elppi »

Morojensta taas! Nyt oltais ekan päivityksen parissa. Mennäänpä siis suoraan päivitykseen!
Ennenkuin alan kertomaan mitä tein, niin poika osti semmosen kuvauskopterin, josta olen todella iloone! Sillä saa niin hienoja kuvia jopa pimeälläkin. Mutta nyt aiheeseen! Elikkäs tulin "yövuoroon" nevalle viivottamaan. Kuva Kuva Sitten siinä kasin aikaan sain viimosetki lohkot kasaan ja lährin ettimään Mekkiä. Kuva Sieltä se aurinkokin paisto niin pirun komiasti.. Kuva Kyllä tuo ihmeen kuvauskopteri on vaan näppärä! Kuva Kuva Ja aumalla. Kuva Kuva Tämmönen pläjä saatihi tänään aikaseks. Kuva Mutta tää päivitys ois tässä, katotaa mitä enspäivitys tuo tullessaan!
Kommenttia. :iso:
Viimeksi muokannut elppi, 23.01.2017 17:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Setälän turveurakointi

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Ikinä oo nevalla ollut hommissa, mutta sen tiedän ettei imurille lykätä karheita... Smoker
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
elppi
Viestit: 561
Liittynyt: 06.04.2016 19:02
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti, pari sanaaa Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Elppi
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Setälän turveurakointi

Viesti Kirjoittaja elppi »

Mehtä kirjoitti:Ikinä oo nevalla ollut hommissa, mutta sen tiedän ettei imurille lykätä karheita... Smoker
Pikkuvikoja. :laughing:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”