Sadonmaan viljatila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Farmingmies
Viestit: 449
Liittynyt: 23.07.2015 21:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Punkalaidun
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi & englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Farmingmies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jaa a.. Siinä sulla onki mietittävää.

Sadonmaan viljatila

Viesti Kirjoittaja Farmingmies »

Päivää! Mun nimi on Jussi Lehti ja pidän noin 120ha viljatilaa Sadonmaassa yhdessä kihlattuni Saran kanssa. Sara auttelee joskus töissä mutta useimmiten teen työt yksin. Ja tosiaan ite oon vasta 26v. ja Sara on 24v. Joskus myös omalla isälläni on intoa hypätä traktorin puikkoihin ja kyllähän minä sille maksankin, kerran kun töitä tekee. :) Traktoreina meillä on tällä hetkellä New Holland 110-90, John Deere 3030 ja Valmet 6600. Kaikki on ollut luotettavia ostosta saakka, paitsi tietysti kulutus osia on pitänyt vaihdella. Ja sitten lisää koneista.
Kuva
Vuoden 86 New Holland on entinen suo kone ja ostin sen pari vuotta sitten, halvalla sain kun 10 000€ pyydettiin mutta tinkasin sen 9200€. ;) Suokamppeet vois tosta vielä ottaa pois. Perk*le ku ei irronnu paripyörät mukaan 9200:lla eurolla. Nyykkärillä oli ajettu vissiin lähemmäs 5700h.

Kuva
Sitten vm. 79 Peura. Tän ostosta on aikaa muistaakseni 6 vuotta. Siihen aikaan isäni vielä pyöritti tilaa. Tällä oli ajettu noin 6100h ennen ostoa. Jontikasta iskä aikoinaan makso 8600€. Tähän mää ostin paripyörät eteen ja taakse ja etukuormain on itse tehty isän kanssa. Hyvin on toiminu tämä kones.

Kuva
Ja sitten 97- vuoden Valmetti. Tän tais iskä ostaa aika uutena, olisko ollu peräti vuonna 99.. Ja tällä oli ajettu sillon vasta joku 370h, tällä on nyt ajettu noin 2300h. Ite aina oon tykänny Valmeteista ja tää on ehdottomasti tilan paras traktori! 8-) Valmetti on ollu useimmiten äkeen edessä.

Ja äkeestä puheen ollen mulla on nyt tommonen Väderstad NZ500, mutta oon vähän kattellu yhtä 6m Multivaa. Näette sit ens päikkärissä uuden äkeen, kattoo si jos ees vaihtaa siihen..
Ja kommenttia!
Kuva

Painu helvettiin tai tuun hakeen sut tänne.
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Sadonmaan viljatila

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

New Hollandin merkillä 110-90:ä sai vasta -98 eteenpäin jos oikein muistan...
No, jatkoa ootellaan.
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Farmingmies
Viestit: 449
Liittynyt: 23.07.2015 21:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Punkalaidun
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi & englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Farmingmies
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Jaa a.. Siinä sulla onki mietittävää.

Re: Sadonmaan viljatila

Viesti Kirjoittaja Farmingmies »

ViljamiFIN kirjoitti:New Hollandin merkillä 110-90:ä sai vasta -98 eteenpäin jos oikein muistan...
En oikein oo tarkemmin perehtyny noihin Nyykkäreihin mutta ainaki Fiiatin merkillä tuota tehtiin vuosina 86-88. (Konedatan mukaan) Nyykkäri osastolla Konedatassa ei etes oo 110-90:ä.. :?

E: Sen verran kylmä pihalla, että saattaa tulla eka päikkäri tnää.
Kuva

Painu helvettiin tai tuun hakeen sut tänne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”