Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 4)

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos paljon!
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 4)

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Kuva
Morjesta päevää! Olen Sami Nevalainen, 26-vuotias maitotilallinen Etelä-Savosta Pieksämäeltä. Navetassa on 29 lypsävää ja peltua löytyy 32 hehtaaria joista 9 on vuokralla. Tila on kuulunut aikoinaan papalleni jonka kuoltua vuonna 2013 jäin jatkamaan hänen tilaansa. :)

Omilla vanhemmillani oli lihakarjatila Hirvensalmella vuoteen 2005 saakka kunnes navetta ja sen yhteydessä ollut konehalli paloi eräänä syysyönä ja kaikki eläimet ja koneet 903 valmettia lukuun ottamatta meni mukana. :( Uutta navettaa ei enää rakennettu joten muutimme saman vuoden joulukuussa Joroisiin josta pappani tilalle oli vain kymmenisen kilometriä. "Työttömäksi" jäänyt 903 muutti papalleni kun omakotitalon pihasta ei sateensuojaa sille löytyny. Auttelin pappaani töissä aina kun oli mahdollista. Sitten vuonna 2013 kun pappani kuoli niin tein suuren päätöksen ja päätin jäädä jatkamaan hänen tilaansa. Olin tuollolloin 24-vuotias ja juuri valmistunut agrolookiksi Iisalmelta. Jäädessäni jatkamaan lehmiä oli 20 päätä ja kaikki paikat tilalla oli vähän rempallaan... Nyt olen saanut tilan hyvään kuntoon ja uusi konehallikin on tullu tehtyä.

Tällasilla rojuilla mää teen työni...
Kuva
Tässä tämä pienin traktorini, 698 verku vuosimallia -84. Tuli käytettynä tilalle suunnilleen vuosi sitte ja korvasi 5000 voortin joka oli jo aika rujossa kunnossa. Parin kuukauden välein joku paikka hajuaa, nyt viimeksi antautui hydrauliikkapumppu jonka huolto on tuossa kuvassa parhaillaan alkamassa. :x Suunnitellu vaihtua 702S valteemiin tai 680DTH fiiattiin. Tarkotuksena olisi vain saada vaihdettua tuo äkkiä johonkin jotta saisi rehuntekoon varakoneen joka ei kokoajan hajoaisi jostakin.

Kuva
Valmet 903 turbo. Oli vuodesta -95 tilallamme Hirvensalmella ja ainut kone joka jäi jäljelle kun muut paloivat poroksi. Vuosimalli on -82 ja tunteja taisi olla 5500. Tuo tuli aikoinaan eräältä viljatilalta 500 tuntia ajettuna ja pysynyt hyvässä kunnossa kun oli kakkostraktorina entisellä tilallamme ja pappakaan tällä viittiny tehä oikeen mitään raskaampia hommia. Mitään isompaa remonttia eijoo koskaan tarvinnu tehä. Nuorena tuolla tuli pyörittyä paljon kylillä, kopissa oli tiivis tunnelma kun parhaillaan 3 kaveria ahtautu sinne kyytiin. Voi niitä aikoja... <3

Kuva
Siin ois tilan pää, Deutz 120 MK3. Tuli pari kuukautta sitten käytettynä Saksasta uuden etukuormaajan kera, vanhan 100-90 viiatin tilalle. Ehti juuri sopivasti kevättöihin. :D

Siinä oli vähän tilan historiasta ja koneista. Huomenna olisi tulossa eka päivitys. Kommentoikaahan! :)
Viimeksi muokannut ViljamiFIN, 22.11.2015 22:55. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
N141H
Viestit: 1143
Liittynyt: 13.10.2013 12:09
Tämänhetkinen kaupunki:: Mynämäki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Mynämäki
Viesti:

Re: Tila Etelä-Savosta...

Viesti Kirjoittaja N141H »

Nättii on! :iso:
Kuva
Kuva
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Tila Etelä-Savosta...

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Hyvä tarina on! Odotan jatkoa. :)
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1938
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Tila Etelä-Savosta...

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) Ei ny muuta voi sanoo
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Vikii
Viestit: 148
Liittynyt: 02.11.2014 14:45
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi
Multiplayer tunnuksesi?: Vikii
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Sitä ei moni tiiä

Re: Tila Etelä-Savosta...

Viesti Kirjoittaja Vikii »

Nättiä!
Kuva
Ford miäs henkeen ja vereen!
mjom
Viestit: 1807
Liittynyt: 21.10.2012 11:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Muhos
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi huonosti englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: henkinen takapajula

Re: Tila Etelä-Savosta...

Viesti Kirjoittaja mjom »

Nätti alku!
Kuva
By: JGFIN
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Tila Etelä-Savosta...

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Päivitys 1!
Rehuntekoja ollaan aloteltu! Illalla rasvasin niittokoneen ja vaihdoin parit terät.
Kuva

Aamulla lähin sitten niittämään 903:lla. Kyllähän se vähän kömpelö siihen homman meinaa olla kun neliveto sattuu olemaan mutta kyllä tuolla pärjää. :D
Kuva

Kuva

Kauhian leviä on tuo niittomurskain, onneksi kello kuuden aikaan sunnuntaiaamuna ei oo paljoo liikennettä...
Kuva

Lopulta päästiin pellolle...
Kuva

Kuva

Kuva

Ensimmäinen pelto niitetty. Eipä palijoo ahista niittokone valamettia. :3
Kuva

Seuraavalla lohkolla...
Kuva

Kuva

Valmista tuli! Näläkääkin alko jo pukkaamaan joten heti kotio syömäään ja sen jälkeen laittamaan Deutsi ja paalain tulille...
Kuva

Kuva

Kuva

Heti kun sain syödyksi niin olikin aika lähteä paalaamaan...
Kuva

Kuva

Pellolla...
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kerrotaan tähän lopuksi että sain vihdoin ja viimein sen massikan paskan myytyä. :D Tässä olisi siitä viimesiä kuvia...
Kuva

Kuva

Kuva

Tuommonen 555 valmetti oli kokeilussa ennenkuin sovittiin kaupat 805:sta. Hyvä pelihän tuo oli mutta vähän turhan kallis (18 000€) tuon kokoiseksi koneeksi...
Kuva

Kuva

Ja tässä kuvaa 805:sta. Maksoi vain 10 500€, tosin tunteja on kertynyt jo 14 000 ja siistittävää on vähän siellä täällä. Alunperinhän tarkotus oli ostaa joku pienempi traktori mutta kun halvalla sai niin en voinu itelleni mitään. :D Pärjäähän tuolla metässäkin paremmin kuin 903:lla.
Kuva

Kuva
Siinä se ensimmäinen päivitys menikin. Pahoittelut ettei tätä tullu jo eilen kuten toissapäivänä lupailin... Seuraavassa päivityksessä olisi luvassa lisää paalausta sekä puintejen aloittelua ja muita pikkuhommia. Kommentoikaahan! :)
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
savi_ukko
Viestit: 422
Liittynyt: 05.04.2015 11:56
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomee ,ralli englantii ja vähä tuota svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: NEO FIN
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja savi_ukko »

Helvetin nättiä!
Kuva
"Smotoilla läpi talven!"
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja Korva »

Nättiä Nättiä. 8-)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Avatar
Arska 247
Viestit: 377
Liittynyt: 17.12.2012 17:58
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja vähän Ruotsia
Multiplayer tunnuksesi?: Arska[FIN]
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja Arska 247 »

Realistisen tuntusta ja mukavaa luettavaa, jatkoa vaan :)
Avatar
lerssi111
Viestit: 111
Liittynyt: 23.11.2014 21:09
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja lerssi111 »

Jatkoon :D
KuvaKiitos N141H
#KuuukkeliJutut
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1938
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Kyllä nyt on nättiä. Huh huh.
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Jätkä osaa, tästä aiva nauttii!.. 8-)
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Kiitoksia kaikille. Jää nähtäväksi jatkuuko tämä ploki vielä kun save hävisi jostain syystä. :(
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
aatu_farmari
Viestit: 34
Liittynyt: 16.07.2012 14:54
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kuopio/Riistavesi

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja aatu_farmari »

Mikä mappi ?
Kuva
Avatar
lerssi111
Viestit: 111
Liittynyt: 23.11.2014 21:09
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja lerssi111 »

Teerivuori
KuvaKiitos N141H
#KuuukkeliJutut
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 1)

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Päivitys 2!
Moro taas kerran! Viime päivityksestä alkaa olla jo parisen viikoa ja on kait aika kertoa mitä niitten aikana on tapahtunut.
Kuluneet pari viikkoa on ollut todella haastavia. Heti sen jälkeen kun olin pistäny edellisen päivityksen kahvitauolla paalaamassa ollessani, niin paalaimen nivelakseli katkesi. Kotona ei sopivia nivelakseleita sattunut olemaan ja mikään koneliike ei ollut auki kun sunnuntai sattui olemaan. Eipä siinä sitte saanukkaa paalattua, juuri kun rehuntekokelit oli parhaimmillaan. :evil: Aattelin että heti seuraavana päivänä kävisin ostamassa uuden nivelaksilan ja jatkaisin hommia.

Nooh, iltanavetan jälkeen rupes sitte pää olemaan kipiä ja yöllä heräsin oksentammaan 39 asteen kuumeessa. Olotila oli senverta paska ettei semmosessa kunnossa palijoo töitä tehtäs. Heti aamulla soitin sitte lomittajan, Jussin tekemää aamunavetan, jonka jälkeen hän sitte lähtisi paalaamaa Deutsilla ja kävisi käärimässä kun Jussi toi myös uuden nivelaksilan paalaimeeseen. Sain puhelimessa juuri ja juuri selostettua kähiällä äänellä Jussille miten Deutsilla ajetaan. Oli kuulemma ensimmäinen teutsi johon oli koskenu...

Iltapäivä meni sitte sängynpohjalla lojuessa. Sitten Jussi soitti että sielä on deutsi ja paalain tulessa, onneksi oli jo soittanu palokunnan paikalle. Puhelun jälkeen pisti kuvan pellolta. Tuli siinä itku kun tajusi että tuollahan roihuaa 60 000€ edestä rautaa. :cry:
Kuva

Palokunnallakin meni sitten aikansa päästä paikalle kun sekin pelto täällä saatanan korvessa ja matkaa vieläpä 15 kilometriä. Molemmat, sekä reutsi että paalain paloovat aivan korjauskelvottomaan kuntoon. Onneksi oli vakuutukset kunnossa ja henkilövahinkoja ei tullu... Sitä minkä takia syttyi, ei kukaan tiedä, ei edes Jussi. Oli vain sammunu ja ruvennu lyömään konepellin alta liekkiä, jolloin Jussi otti jalat alleen ja soitti palokunnan...

Urakoittija kävi sitten paalaamassa loput rehut seuraavana päivänä, parin päivän päästä olin jo toipunu ja palasin töihin. Piti kahtua joku nelivetoinen traktori etukuormaajalla deutsin paikalle. Päätin että tähän taloon ei toista deutsia tule joten heti seuraavaksi mieleen tuli Valtra tai Valmet. Nettikoneesta löytyi muutama hyvä vaihtoehto mutta sopivin löytyi kuitenkin aivan muutaman kilometrin päästä eräältä pieneltä koneliikkeeltä. Valmet 805 Autocontrol vuodelta -88, jossa oli tunteja vain 6000, vaikutti oikealta vaihtoehdolta tälle tilalle. Massikan korvanneesta vanhemmasta 805:sta olin ollu jo tyytyväinen joten sovittiin sitten esittely seuraavaksi päiväksi...

Kuva
Liikkeen pihassa oli muitakin kiinnostavia koneita, tosin tuon sinisen 805:n lisäksi miun käyttöön ei olisi sopinut kun tuo vihriä 805 tuolla kauempana. Siinäkin oli autocontrol ja siihen olisi saanut etukuormaajan jälkikäteen mutta tunteja oli jo 13 000 ja renkaat aika paskassa kunnossa. Sinisen 805:n renkaat oli melkein uudet joka lisäsi kiinnostusta siihen. Kirsikkana kakun päällä oli hinta, vain 16 000 sis. Alv! Eikä tarvinnut kuin käydä koeajolla niin kaupat syntyi. :P Heti seuraavana päivänä, luovutushuollon jälkeen sain ajella sitte kotia, tyytyväisenä hyvistä kaupoista. Kuvia ei tullu otettua kun kameran objekti oli paskana ja ostin uuden vasta muutaman päivän kuluttua...

Paalaimen menetys vitutti edelleen hyvistä traktorikaupoista huolimatta. Viikon kuluessa alkaisi puinnit ja omien olkien lisäksi olin sopinu parin isännän kanssa että paalaan heidänkin pehkunsa, joten uusi paalain oli pakko löytää jostain. K-maataloudella oli Lapualla myynnissä Krone 1200 jolla oli paalattu vain ilman happoa ja oli suht' hyvässä kunnossa. Pari soittoa ja se oli ostettu. Parin päivän kuluttua paalain olikin jo saapunut Pieksämäen K-maataloudelle. Kävin sitten sinisellä 805:lla hakemassa sen...
Kuva

Kuvan paalipihdit haettiin samalla reissulla samasta puljusta mistä tuo 805 ostettiin myös. :D
Kuva

Lisäkuvaa Kroonesta...
Kuva

Kuva
...ja paalipihdeistä.
Kuva

Sitten sain naapurin Tuplajunkkarin lähes ilmaiseksi (200€). Naapuri kun lopetti lampaiten pidon nii ei enää ole tarvetta. Torven ja sivulla olevan suojuksen joutui kyllä vaihtamaan kun molemmat oli aeevan lommoilla...
Kuva

Ja romut rivissä 8-)
Kuva
Siinä olis teille pitkästä aikaa päivitystä... Josko sitten seuraavaan päivitykseen sitä puintia, pehkujen paalausta sekä viimesten rehupaalien käärintää. Kommenttia, pliis :3
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 2)

Viesti Kirjoittaja Korva »

Nättiä. 8-)
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Avatar
aatu_farmari
Viestit: 34
Liittynyt: 16.07.2012 14:54
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kuopio/Riistavesi

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 2)

Viesti Kirjoittaja aatu_farmari »

Erittäin hyvää blogia.
Kuva
Avatar
savi_ukko
Viestit: 422
Liittynyt: 05.04.2015 11:56
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomee ,ralli englantii ja vähä tuota svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: NEO FIN
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 2)

Viesti Kirjoittaja savi_ukko »

Jo on komiaa!
Kuva
"Smotoilla läpi talven!"
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 2)

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Tosi nättiä! ;)
Avatar
ViljamiFIN
Viestit: 2062
Liittynyt: 16.11.2014 14:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Sievi/Tammela
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English, ingen bra Svenska.
Multiplayer tunnuksesi?: Vilis_
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Tammelan pitäjässä

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 2)

Viesti Kirjoittaja ViljamiFIN »

Päivitys 3!
Hyvvöö päevää taas täältä! Puinteja tässä ollaan aloteltu. Naapuri käy puimassa kun ihtellä ei ommaa puimuria ole kun näin pienelle tilalle aivan kannattamatonta ostaa sellasta. Kyseinen naapurihan möi sen Junkkarin silppurinki mulle kun lopetti lampaitten pidon muutama viikko sitten ja jäi vain viljelemään viljaa... Niin juu ja tämä uudempi 805 on tällä hetkellä Varkaudessa Valtralla kun siihen asennetaan ylentävä pikavaihde koska rupes jo vituttamaan ajaa pelkkää kolmiakymppiä. :lol: Kuhan saavat sen asennettua niin sitte sen pitäs kulkia neljääkymppiä.

Siis.. aamulla alko puinnit ja läksin 903:lla viemään kärryjä pellolle. Siinä kun on ylentävä Hi-trakki nii kulkee suunnilleen 45 km/h tunnissa. :)
Kuva

Ja pian naapurikin tuli Sampollaan.
Kuva

Kuva

Kuva

Ekaa tyhjäystä.
Kuva

Kuva

Naapuri kerto että tuo Comia on paras puimuri joka hänellä on koskaan ollut. Vaikka Sampoista puhutaan kaikenlaista niin tuossa ei kuulemma oo ollu mittään vikoja. Ja tuohan on viihtyny naapuritilalla jo vuoden...
Kuva

Kuva

Ennenpitkää kärry olikin sitten täynnä joten sitä sitte kuivaamolle viemään.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuivaajalla...
Kuva

Kuva

Kuva

Enempää kuvia en ottanu kun kameran akku loppu, mutta älkää huoliko, puinnit on aevan vaiheessa ja lissää kuvia kyllä tullee. :D
Kevennykseksi loppuun kuva kun olin auttamassa serkkua rehunteossa Kiuruvedellä. Makia peli tuo serkun 8400. 8-)
Kuva
Semmonen päivitys. Jussi oli käärimässä rehupaaleja sillon kun olin kärrymiehenä viljaa ajamassa, joten seuraavaan päivitykseen tulee ehkä paalien ajua. Sekä tietysti lisää puintia ja ne pahnojen paalaukset. Kommentoikaahan, hyvät lukijat. :)
Kuva
Kotoisin Suomen Sievimmästä kylästä
Avatar
savi_ukko
Viestit: 422
Liittynyt: 05.04.2015 11:56
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomee ,ralli englantii ja vähä tuota svenskaa
Multiplayer tunnuksesi?: NEO FIN
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 3)

Viesti Kirjoittaja savi_ukko »

Hienolta näyttää jospa tästä sais intoa omaankin blokiin. :)
Kuva
"Smotoilla läpi talven!"
Deereman
Viestit: 2782
Liittynyt: 24.07.2012 14:12
Tämänhetkinen kaupunki:: Honkajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, enklanti, ja ripaus ruottia..
Multiplayer tunnuksesi?: Deereman [FIN]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kysy jos kiinnostaa...

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 3)

Viesti Kirjoittaja Deereman »

Hieno päivitys jälleen! ;)
Avatar
Vallu500
Viestit: 436
Liittynyt: 23.07.2013 19:41
Tämänhetkinen kaupunki:: Orimattila
Kielet: Suomi,Ruotsi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tila Etelä-Savosta... (Päivitys 3)

Viesti Kirjoittaja Vallu500 »

On kyllä Comiaa :D :shock:
Kuva

#Pienoismalliryhmä
Valtramies on tosimies!
Valmetit on terästä muut tulee kaukaa perästä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”