Tuli sitte pamautettua loppumatka hivenen reippaasti ja illalla olin sitten Viikkarin rannassa jo kuudelta. Tosin piirturi näytti että vuorokausilepo pitäis pitää. Ongelmaksi muodostui sitte laivaan ajo. Onneks vieressä oli Espanjasta kotiopäin tulossa oleva auto missä näytti olevan tuplamiehitys niin käväsin kysymässä että onko jommallakummalla tyhjää piirturissa että jos haluis vanhan rouvan ajaa laivaan. Toisella onneks oli ja sovittiin sitte että tarjoan bisset laivassa. Siinä sitten rupateltiin ja myöhemmin tuupattiin Amorellan sisuksiin ja siitä sitten syömään ja tarjoamaan nää kuuluisat oluet.
Illemmalla siinä kun saunasta tulin ja nautiskelin lonkeroa laivan pubissa niin samaan pöytään putkahti mies joka kysy että olinko minä se, ketä tuolla 3-sarjalaisella rullaili. Vastasin myöntävästi ja siihen jäätiin sitten rupattelemaan. Kävi ilmi että kaveri oli tulossa itsekkin Tanskasta ja jossain vaiheessa olin sitten alamäessä tuupannu menemään ohitse. Oli kala-autoilija Lapista. Alkujaan Kolarin kasvatti mutta nykyään tallit jossain Rovaniemen kulmilla. Kiros sitä sitten ku pitäis saada uus auto että sais Etelä-Suomeen tuotua sen pari kertaa viikossa kalat. Ei tarvis kun puokki hommata mutta kuulemma pitäis silti norjanmittanen täysperä hommata että ei haittaa vaikka joku auto menis rikki. Muistin sitten siinä että veljellä loppu oma ajosopparinsa kuun lopulla ja töitä kuulemma tarvis saada. Lupasin ilmotella että jos saisin jostain hommattua toisen auton niin saan kyllä auton käymään pari kertaa viikossa Rovaniemellä, kun kerran kylmäkärrykin omasta takaa...
Siinä sitten aamulla kun painelin Helsinkiin (pitkästä aikaa Korporaatiota kuunnellen) soitin veljellä ja kysyin että olisko kiinnostusta ja kuulemma olis, iteltä vaan puuttu auto. Seuraavaks soittelin tutulle autokauppiaalle joka ilmotteli että Tanskassa ois yks välläri-DAF aika hyvään hintaan ja pienillä kilsoilla. Mää sitten innostuin, kun olin palkollisena niin omana kuittipelinä oli vajaa puol vuotta vanhempi XF95-Tahvo ja siitä jäi ihan hyvä maku suuhun. Kustannukset ois pienemmät eikä jäis muutenkaan ruottalaisille jalkoihin.
Kyseessä oli siis kolmisen vuotta vanha, 31600km ajettu, DAF XF SuperSpaceCab, eli entinen XF105. Koneena ois 510 heppanen Cummins/Paccar, ja tiedossa oli että lastulla sais sen 550 heppaa ulos. 600 hummaa myöskin mutta se nyt olisi överi tohon omaan hommaan. Lootana ois hidastimella varustettu ZF:n As-tronic ja tosiaan välitelillä. Firma mistä olisi tulossa harjoittaa kylmäkuljetuksia Euroopassa niin oli hemmetin hyvillä varusteillakin muutenkin. Pyysin sitten lähettämään kuvia ja tossa yks mitä tuli. Tanskalaiset oli sitten vaihtanu originaalin ratin tilalle DAFfin vanhan 4-puolaisen bakeliittiratin, mutta eiköhän sen jossain välissä saa vaihdettua ja vakkarit jne ois muutenkin viiksessä. Pyysin sitten varaamaan ja ite soittelen rahotusyhtiöön ja lupasin tulla autokauppiaan toimistolla käymään vielä samana päivänä, jahka pääsisin lähtemään Helsingistä. Tossa siis kuva kyseisestä kikottimesta:
Notta kommenttia tosta tulevasta autosta. Maalaukseen menee ASAP mutta muuten.
Ja joo, tuli vähä tekstipainotteinen pläjäys mutta välillä näinkinpäin
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)