Blender 2.49bOngelma....

Epäselvyyksiä & ongelmia Farming Simulator 2013 pelissä tai yleisesti? Kysy rohkeasti pois mitä ikinä asiasi sitten koskeekaan sillä pelin asiantuntevat vastaavat & auttavat mielellään.
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

Luin nuita ohje uttui tuolta ja asensin 2.49b version blenderistä koneelleni ja siirsinsinne seuraavat filut: blenderI3DExport,max_i3d_export_4.1.6b_win32,maya_i3d_export_4.1.7_win32,blender_i3d_export_4.1.5. Sitten menin itse blenderiin kaikki näytti normaalilta mutta kun menin katsomaan itse export ja import kohtii siellä ei ollut mitään muuta kuin 3 tyyppiä : DXF,STL,VRML 1.0. Ja olen asentanut myös pythoninkin ja asentanut blenderinkin uudelleen moneenkertaan mutta ilman tuloksia..... Joten apua tarvitaan! Kiitos etukäteen jo.

Kuva

Kuva

Blender 2.49B

Python 2.6.5
Avatar
huugi kuugi
Viestit: 488
Liittynyt: 26.06.2012 11:09
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja huugi kuugi »

Katso tuosta alimmat viestit, jos auttaisi. ;) http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 2.#p329599
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

huugi kuugi kirjoitti:Katso tuosta alimmat viestit, jos auttaisi. ;) http://www.ls-fin.com/foorumi/viewtopic ... 2.#p329599
Se onjo siel..... Jos huomasit kuvassa :roll:
Avatar
Farmari344
Viestit: 4168
Liittynyt: 03.06.2011 15:20
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Kuvat ja videot
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Farmari344 »

Mitä helkkari fergu? Noi maya exporterit sun muut on tarkotettu Maya -ohojelmalle, max i3d Max -nimiselle ohojelmalle.. Avaat sen blender exportin ja otat sieltä jonku i3d_oe mikä olikaan ja pistät sen 2.49b/scripts/addons -joku tuommoone kansio.
Kuva
...
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

Farmari344 kirjoitti:Mitä helkkari fergu? Noi maya exporterit sun muut on tarkotettu Maya -ohojelmalle, max i3d Max -nimiselle ohojelmalle.. Avaat sen blender exportin ja otat sieltä jonku i3d_oe mikä olikaan ja pistät sen 2.49b/scripts/addons -joku tuommoone kansio.
Aijaa.. No korjasin asian mutta edelleen ei oo tullu sitä giantsin exporttaus tyyppiä sinne exporttaus paikkaan... Sori et on vaikeet mut on ollu jo ajat sitten tämä sama pirun ongelma ja haluaisin ratkaista sen.

Edit nyt sain sinne läjän kaikkee muuta paitsi en giants juttuu....

Kuva
Avatar
huugi kuugi
Viestit: 488
Liittynyt: 26.06.2012 11:09
Kielet: Suomi, Ruotsi, Englanti
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja huugi kuugi »

Kokeile laittaa se noitten ohjeitten mukaan, mitkä laitoin aikaisemmas viestissä, jos olis joku menny kuiteskii vääri.
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

olet tarkistanut tehny kaken mutta oon tapellu tän jutun kanssa jo 2 tuntii et tarvisin sitä apua hyvin palajon nyt.......... :|
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

Sori tuplat mut nyt sain sen giants tiedosto tyypin exportaukseen mutku yritän importata collada daella mun koneen niin se ei tuu et missäköhän vika nyt????

Ja latasin blender 2.62.

Oikeasti eikö täällä foorumilla muka kukaan tiiä vai eikö sitä vaa osata neuvoo ihan kunnol et miten tää homma menee oon käyny koht joka ikisen foorumin jonka aihe käsittelee tätä samaa juttua ja juketsun ohjeetkin on vanhentunu et niitä pitäis kyllä uudistaa :|

Ja tällä asialla on erittäin kiire :roll:
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

Anteeksi nyt tripla postaus mutta tarvitsisin sitä apua nyt tähän hommaan :roll:

Voink vaikka ottaa videota ja näyttää et mikä on ongelmana jos se helpottas?????
98Farminggame
Viestit: 1424
Liittynyt: 19.09.2011 14:50
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja 98Farminggame »

Asennat ton siihen 2.49 blederiin. Ei toimi toi giantsiin laitto uudemmis vissiin. :roll:
JkkaM kirjoitti: 1. Kopioi sieltä sdk kansiosta se blender_i3d_export_4.1.5-tiedosto
2. Kirjoita Käynnistä-valikkoon %appdata% (jos sinulla on Windows 7) ja paina enteriä
Kuva
3. Siellä mene Blender Foundation --> Blender --> .blender --> scripts ja liitä kopioimasi tiedosto sinne.
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

98Farminggame kirjoitti:Asennat ton siihen 2.49 blederiin.
JkkaM kirjoitti: 1. Kopioi sieltä sdk kansiosta se blender_i3d_export_4.1.5-tiedosto
2. Kirjoita Käynnistä-valikkoon %appdata% (jos sinulla on Windows 7) ja paina enteriä
Kuva
3. Siellä mene Blender Foundation --> Blender --> .blender --> scripts ja liitä kopioimasi tiedosto sinne.
Kuten tuolla edellä mainitussa sanon olen asentanut kyseisen filun mutta probleeman ydin on enään se kun yritän saada SketchUpista exportatun modellin blenderiin niin se ei tule ja jos muokkaan optionista kun olen expottaamassa sen colada tiedostoksi niin otan raksin pois export edges ja export texturemaps niin saan modellin blenderiin mutten niit textuureita... ja jos taas raksin nuo kohat ja nyt menen importtaamaan blenderillä niin modelli ei ilmesty sinne.
98Farminggame
Viestit: 1424
Liittynyt: 19.09.2011 14:50
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja 98Farminggame »

Ei blenderis näy ainakaan mulla textuurit sitten kun se on exporttattu niin sitten pistän polut kuntoon ja sitten textuuri näkyy giantsis.
Fergu135
Viestit: 1538
Liittynyt: 30.01.2010 14:51

Re: Blender 2.49bOngelma....

Viesti Kirjoittaja Fergu135 »

98Farminggame kirjoitti:Ei blenderis näy ainakaan mulla textuurit sitten kun se on exporttattu niin sitten pistän polut kuntoon ja sitten textuuri näkyy giantsis.
Ok mutta jos olen kuitenkin mennyt tekemään jotain väärin niin voisitko tehdä tänne foorumille jonkin sortin tutoriaalin et kuinka asennetaan se oikein ja että se vielä toimii kunnol! kiitos
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ongelmat & ratkaisut”