Mehtän tilabloki!

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Juuh! Tehhääs tämä bloki nyt taas kun moni sitä on kysellyt. :roll:

Kuva

Elikkäs Mie oon Martti Mehtä(43v.) ja asusta pirkanmaalla. Tilannimi on Nevamäki, se juontaa juurens juurikin siittä kun ympärillä on nevapohjaisempaa maata jota on mahdollisuuksien mukaan raivattu pelloks tiluksen rajojen niin mahdollistaessa ja sitten talo ja muutama pelto läntti on vähän korkeammalla sekä kovemmalla maa/mäellä. Peltoa meillä on siinä kokolailla 35ha miten nyt digitoinnit sitä muuttelee. Mehtää on vaimon(Sari 40v.) suvun kautta tullut vajaa 75ha hyvää kasvatus mettää pääosin mäntykankaita tuosta keskisuomen puolelta, Tämä tilan mettää ei ole enää kuin 10ha pystyssä kun muut isä ukko ennen kuolemaansa raivas pelloksi. Meillä on 20 maitoa tuottavaa lehmää ja sitten vaimon veljellle kasvatamme vasikat hiehois ja ennen poikimista ne lähtee pihattoon takasin. Vaimo auttelee pääosin navetta hommissa ja minä hoitelen nuo kone hommat pääosin yksin. Eräs kaveri on ollut vähän apuna ruuhka-aikaan.

Laitetaan nyt kalustosta muutama kuva.

Kuva
Fiatagri 70-90 vm.89 ~8000h. Turbolla varustettu ja dynalapussa lukee 100hv. Tuo on tullut meille 1995 laitettiin kuormaaja sillon. Oli jo silloin turbotettu ja siististi pidetty.

Kuva
Ford 7600 vm.80(4.2koneella) ~7000h. Vähän syttöä lisätty. Tullut uutena.

Kuva
Fiat 780 vm.79 ~9000h. Vaimon veljeltä ostettu 2003. Bertta on peräsin niillä palaneesta 880/5 Fiatista,

Muu kalusto kyllä selviää ajanmittaan.


Lehmistäkin laidun kuva. :D
Kuva



Kovasti mää en jaksa kirjotella tässä kohtaa mutta kysykää sitten ihmeessä jos joku askarruttaa. ;)

Pävityksen laitan varmaan huomenna tai viimestään viikonloppuna.

PS. Joku takaveto 80-100Hv kokoluokassa oleva raktori olis hakusessa paskapumpun ja apevaunut pyöritykseen. ;)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Mixeri
Viestit: 2066
Liittynyt: 25.03.2012 12:48
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti ja Ruotsi.
Multiplayer tunnuksesi?: Mixeri
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Viesti:

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Mixeri »

Hyvältä vaikuttaa. ;)
Kuva
Avatar
Neliveto
Vuoden foorumilainen
Viestit: 8752
Liittynyt: 01.11.2012 20:38
Tämänhetkinen kaupunki:: Seinäjoki
Kielet: Suomi, Englanti, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Neliveto
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Neliveto »

Kyllä. Tätä seurataan. :)
Kuva
Kuva
6475
Viestit: 32
Liittynyt: 12.02.2014 21:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Ii
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi
Multiplayer tunnuksesi?: ISÄNTÄ
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Ii

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja 6475 »

Mahtava alku blogille Smoker
Ei ole kuin yksi merkki mitä voi ajaa ja sen saa itse päättää
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7548
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Nonii. Nyt on taas uus lukemisen arvonen ploki :D Ja tosiaan ku takapotku raktoria kyselit nii kaverilla olis takapotku 880/5 sivupellit pudonnut maantie ajossa joten niitä ei oo. Mutta se on n.100hp viritelty ja 6070h ajettu. Kuulemma 8000€ sen saisit.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Komea alotus! :P
Kuva
Avatar
sierraman
Viestit: 1159
Liittynyt: 06.12.2013 13:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Jokioinen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: suomi englanti Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: sierraman
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja sierraman »

No niin tulihan se mehtän blogi. Ei siin helvetin komiat koneet ja vieläkin koimampi alotus! Jatkoo vaan!
Kuva
Kiitos JGFin!
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Ensinnäkin iso kiitos kaikille ja toivottavasti moni lukee jatkossakin.
Maatila kirjoitti:Nonii. Nyt on taas uus lukemisen arvonen ploki :D Ja tosiaan ku takapotku raktoria kyselit nii kaverilla olis takapotku 880/5 sivupellit pudonnut maantie ajossa joten niitä ei oo. Mutta se on n.100hp viritelty ja 6070h ajettu. Kuulemma 8000€ sen saisit.
Kiitos Maatila! Ja sinun blokis on 100kertaa päheempää. :D Mutta hei laitas kuvaan tuosta 880:stä jos vaan pystyt. ;)


No niin!

Päivitys 1
Terve!

Aamusella kävin hakeen tupla(runk)junkkariin teriä tuosta Konekorjaamo Moilaselta kylältä ja kattelin et sillä oli/on todella hyvä vaihtokoneiden valikoima. Paria Valmettia syynäsin tosi kovasti. Tuo 903 ois justiin sellanen takaveto ja ~100hv mitä oon ajatellut. Mutta kyllä tuo 8100 vai 8400kohan se oli. Noh, tuo kuitenki missä oli Jamessin iso kuormaaja vaikutti kiinnostavalta hintasa kannalta kun lasilla oli lappu verolla 15tuhatta euroa. Jututin sitten kauppiasta ja selvis et siinä ois kansipaffi vaihto edessä. Ja muutenki pikku fiksaus ei tekis pahaa. 903 on kuulemma oikea helmi 5000tuntia ja ollut tarkalla pidolla ainoa että on ulkona ollut ikänsä. Hinta vaan hirvitti kun oli saman laittanut mitä kasitonnisellekkin. No se siittä kylällä käynnistä pitää pitää silmä auki jos ei noista jompaa kumpaa nappaa.

Kuva
Kaupan koko rivistä kuva.


No kotio kun pääsin laittelin junkkarin fjuurdin perään. Nakkasin uusia teriä ja rasvaa nippoihin sekä kulmavaihteiden öljyt katoin. Kaikki oli ok.

Syöttörehua hain heti kokeeks ilman happoa tiätysti. :mrgreen:

Kuva
Kuorman tyhjäks.

Kaverille soitin ja kysyin et missä on tulossa niin sano et justiin Nesteellä tankkaamas. Käskin sitten ottaa 780 ja toisen kärryn ja tulla tuonne laitakorpeen josta ajattelin alottaa rehuntekoo.

Kuva
Ensimmäinen kuorma kaudelle.

Kuva
Välillä vähän ahrasta. Homma luistaa hyvin ja muutenki on hyvä keli, onneks.

Kuva
Ja taas siilolle yks kuorma.

Kuva
Emäntä nappas kuvan kun levitteli siiloa. Tuon verran saatiin ruokaan mennessä kasaan. Iltapävillä jäikin kameran kotio niin ei tullut enempää kuvia.

No nyt olis sitten ensimmäinen päivitys lopussa. Täytyy kattoa mitä keksiin tuolla raktori rintamalla. Ja katotaan mitä keksin seuraavaan pävitykseen voi olla että rehunteon loppuja. Toisaalta ruiskuttaakkin olis näköjään kiirus. Mut nyt pitää taas mennä navetalle. MORO!
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Reiska95
Viestit: 3602
Liittynyt: 18.01.2012 15:25
Multiplayer tunnuksesi?: Reiska
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Reiska95 »

Komiaa, 780 mittari on vaihrettu kyllä 5000h kohrilla... :mrgreen: Tunnit yhteenlaskettuna about 15 000h... :mrgreen:
Kuva
Avatar
Kasitonni
Viestit: 8420
Liittynyt: 22.10.2011 19:27
Kielet: Suomi
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Kasitonni »

Komialta vaikuttaa! 8-)
Kuva
Kiitos Finski!

SM320 8x2
SM300 8x4
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Komeaa jälleen. :)
Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7548
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Hyvää luettavaa tää on. :) Ja tosiaan siitä viiatista mulla ei oo kuvvaa. Mutta kaveri kuulemma asuu sun tilasta 15km päässä. Mää voin antaa sulle sen numeron nii voit ite käydä kattomassa :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Kiitoksia kehuista kaikille.
Reiska95 kirjoitti:Komiaa, 780 mittari on vaihrettu kyllä 5000h kohrilla... :mrgreen: Tunnit yhteenlaskettuna about 15 000h... :mrgreen:
No tämä oli taas ihan uus tieto?
Maatila kirjoitti:Hyvää luettavaa tää on. :) Ja tosiaan siitä viiatista mulla ei oo kuvvaa. Mutta kaveri kuulemma asuu sun tilasta 15km päässä. Mää voin antaa sulle sen numeron nii voit ite käydä kattomassa :)
Laitahan yv:llä numeroa niin soittelen ja kyselen lisää.

Asiasta toiseen, kasitonnisesta soitti tuo kauppias ja sano vaihtaneensa kansipaffin sekä ison huollon tehnyt samalla. Kovasti koitti kauppaa hieroa. Ja meinas vähän et pitäs ottaa koe ajoon mut pitää kovasti miettiä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
RehuriFin
Viestit: 1938
Liittynyt: 28.12.2014 19:46
Tämänhetkinen kaupunki:: Suomen Texas
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi.Englanti,Ruotsi ja ihan muutama sana Espanjaa
Multiplayer tunnuksesi?: Samu.L
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: No sitähän sinun ei tarvitse tietää, mutta kysy, jos kiinnostaa.

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja RehuriFin »

Komialtahan tämä vaikuttaa :D pitäis varmaa omallekki blogitilalle hankkia viiatti :lol:
Kuva
Suur kiitokset Jespalle allarista.
Merkillä ei ole väliä kuhan se ei oo Valtra :D
Todennäköisesti foorumin nyrpeentynein käyttäjä :lol: .
Avatar
Jopo
Viestit: 873
Liittynyt: 18.04.2014 07:28
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kuortane

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Eikö tuu jatkoo ollenkaan. :)
Kuva
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Tuo tallennus kusahti allensa aikaa sitten. Pitää nyt kahtoa jos sais jollain toisella mapilla jatkoa/uutta blokia aikaseks. ;)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Jopo
Viestit: 873
Liittynyt: 18.04.2014 07:28
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuortane
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, Englanti ja Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jopo
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: Kuortane

Re: Mehtän tilabloki!

Viesti Kirjoittaja Jopo »

Kyllä sun blogille olis lukijoita ainaki. :)
Kuva
i7 4770k@4.5Ghz/1.35v & Scythe Ninja 4|Z97-P|RTX 3060TI|16GB DDR3|M12II-620|240GB SSD|1TB SSHD|Win 10
i5 3570k|Z77 Pro3|GTX 980|8GB DDR3|550W|240GB SSD|500GB HDD|Win 10
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”