ISO PÄIKKÄRI
Päivitys 5: Se on morjensta vaan taas kaikil. Tänään onkin sitten viimeiset puinnit omalta osaltani aloitettu ja suurimman rehupellon niittokin tehtiin tuossa iltäpäivällä. Mutta siirrytäänpä taas kuviin.
Elikkä tuo meiän vehnä pelto käytiin Mikon (12v) kanssa puimassa

Mikko vei 602:sella nuo edellisen pellon ohrat sitte kuivuriin ja minä aloitin puinnit sampolla

Kyllä sampo vääntää!

Tyhjentämässä

Ja eikun jatkamaan

Sisäpuolelta kuvaa

Melkein viimeisiä vedetään

Toinen tyhjäys ja sitten kotiin

MIkko lähti 602:sella viemään kuormaa kotia kohti

Ja minä tulin sampolla perässä

Laitettiin sampo talviteloille
Siinä iltapäivällä tuo naapuri kaupungin suurtilan isäntä soitteli että oli saanut uuden niittokoneen ja kyseli että oisko sille hommaa mun jättipellolla ja minä sanoin että kai hän sen voi tulla niittämään niin päästään poikien kanssa minun vanhalla ajosilppurillakin rehua tekee.
Siinä se isäntä sitten tulee uudella niittokoneella

Jukolauta että on leviä!

Nopeaahan se siinä vastaan tuli

Yhtäkkiä hänen vaimonsa soitti että tyttö pitäisi hakea päiväkodista niin hän siinä kysäisi että haluanko ajaa pari kierrosta sillä aikaa kun hän hakee tytön päiväkodista.
No minähän sitten hyppäsin niittokoneen ohjaimiin

Toimistokuvaa

Siinäpä minä sitten niittelin sen pellon loppuun ja parahiksi tuli isäntäkin hakemaan niittokoneensa
Siinä niittokoneen lähdettyä käytiin pikaisesti huoltamassa silppuri ja lähdettiin pellolle poikien kanssa

Siinä sitten ekaksi Santerin (9v) kanssa ajettiin eka kierros

Tulihan sitä tavaraa sinne Santerin kärryyn.

Siinä Santeri lähti sitten täyttä kärryä viemään

Sitten tuli Mikko (12v) teekkarilla tilalle

Ja kyllähän sitä tavaraa sinne Mikonkin kärryyn tuli

Siinä sopivasti Santeri tuli takaisin kun Mikko oli lähdossä viemään kuormaa aumalle

Jatkettiin Santerin kanssa vielä

Siinä kun siten saatiin kärry täyteen niin Mikko tuli massikalla kun teekkarista hajos vaihteet. No minä sanoin Santerille että tuo välipalaa kun on tuon kuorman vienyt ja siinäpä me sitten napostelimme välipalaa.
Tällaista tänään!
KOMMENTTIA!