Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos.
Elikkäs tälläistä vehkeiden testausta lähinnä. Koneet saattaa vaihtua kesken kaiken, kun on sellaista modien testausta lähinnä nämä hommat.
Tuossa pari kuvaa kultaiselta 80-luvulta
Oli hyvä tuo Valmetti 1203 voimoo piisas ja vääntöä. Ääni oli vittumainen.
Sitten vähän nykyaikaisempaa menoa
Valtra 8950 on nykyään tuo pääkone. VOIMOOHAN siinä on kyllä mukavasti ja ketterä on.
Kyllä oli kankia tuo fiiatti etukuormaajan kanssa. No löytyy niitä vielä toinenkin 180-90.
Mutta semmosta jatkoa tulee joskus...
Viimeksi muokannut opelman, 16.06.2013 16:22. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Osa 3.
Nyt sitten vähän erilaista blogia suoraan aikajatkumon kautta kultaiselta 80-luvulta.
Koneina tilallani on väki vahva englantilainen David Brown 1690. Joka edustaa yksinkertaista mutta luotettavaa tekniikkaa. Tilalla jo useita vuosia on ollut myös Valmet 702s. Joka on sellainen proto tyyppi suoraan suolahdesta. Serkku on siellä kehitys puolella hommissa niin sain sieltä tuon suhteellisen edullisesti. Voiman siirtohan siinä on suoraan 1102 samoin etupään osia ja kardaani myös. Serkulta kuulin myös että piakkoin tapahtuu ihmeitä valmetin jatkon suhteen. Mutta niistä varmaan saa tietoa enempi sitten vuoden parin sisään.
Siinäpäs se saa pelto maistaa valmetin voimaa.
Sitten vähän tasoittelu hommia taavetilla
Sitten vähän tasoittelu hommia taavetilla
Jyvät jemmataan tuollaisella junkkarilla.
Ja siinäpäs ne pääsee koneet vähän huilimaan. Tälläistä täällä meilläpäin vuonna 1981 keväällä Kekkosen ollessa pressana.
Osa 4. Rehun tekoa aamusta iltaan.
Jaahas alkaa olla taas se aika vuodesta kun pitäisi aloittaa rehunteko. No eihän siinä valmetti silppurin eteen ja taavetti kasalle.
Ekat kuormat mukava kun pellot ihan kasan vieressä ja silppurikin voi olla paikallaan kun kuormaa purkaa.
Sitten pitikin jo viedä silppuri kaemmaksi. Ja kestää kuorman haku melkeen tunnin perkele.
Iltakin jo alkaa painaa päälle. No vielä tämä kuorma tänään ja löpöä tankkiin.
Jos lähtis akan viereen kuorsamaan ja huomenna jatkas uusilla silmillä. Pitää kyllä jotain miettiä tulevaisuudessa kun tuo yhellä kärryllä ajo turhan työlästä. Viimekin teossa tuli 50 kuormaa ja kesti toista viikkoo. Mutta tämmöstä täällä juhannuksen kieppäissä 1981.
Ei jumal•uta ! Paras ploki koko foorumilla, vie kaikki 6-1
Uskomaton tarina, siirappiakin makeammat koneet, ja kuvat hivelevät silmiä. Tästä kaikki muut voi ottaa mallia.
Ei siis kopioida koneita, vaan yleisesti plokia.
Uutta päivitystä odottelen vaahto suusta valuen
Maailma tarvitsee esikuvia, Mercedes-benz. Ja pari Foordia.
Ei varaa ostaa uutta eikä tuunata vanhaa, se on siis old school..