Moro! Pari viikkoa taas rymytty enemmän tai vähemmän. Kelit on suosinut kovasti eli ei ole satanut. Tuohon kunnan touhuunki tuli selvyys. Halusivat ostaan äitinin isän perintö tilasta 5ha tuolta 100km päästä. Kohtalaiseen hehtaari hintaa niin tehtii sen kiintestö tätin kanssa selkeet paperi asiasta.
Mutta löpinät sikseen ja kuvia kehiin.

Vehniä pumppasin kuorman kotolaarii niin saa keväälle siemeniä.

Päästettiin rengin kanssa kahella koneella taas kun oli 65:nenki vielä käytettävissä.

Tyhyjäystä.

Kärryn siirsin rengille lähemmäks. Kylläpä tuo 3:s valametti lykkää savua mailamaa. Tars talven aikaa kahtoa mitä sen kone on syönyt.

Pari fiilistely kuvaa ennen kärryn vaihtoa.

Joo! Vehnät saatiin puitua niin oli aika palauttaa 2065 kotionsa takasin. Passitin rengin puhistaan sen ja ite jatkoin sitten ohrien parissa.

Hitto, mikä kaikukammio tää 500:nen sen luksuksen jälkeen.

Ohra sato tuntuu jäävän vähän heikoksi. Märkyys on tehnyt tehtävänsä.

Keskolle vei kuorman jotta saa löpöä tilattua. Kosteus oli kuulemma 20% luokkaa.
Seuraava päivä ja samat kujeet.

EIlisen loput laskin kärry ja kahtoin seulat sekä pöydän rasvasin. Ennen ryskäämistä.

Niin vaan taas kärryllinen jyviä.

Pimeä ja kosteus puskee taivaalle. Kotia kohti..
Aamusella postia lukiessa hoksasin rengin jättämän viestin kännykkää jotta kverneissä oli runko pultteja katkennut. Päätin sitten lähteä pihalle niitä katsomaa.

Sieltähän ne löyty pihan perältä pusikosta. 2 ja 3 siiven välistä oli pari pulttia poikki.
Soittelin tarvike keskolle on heillä pultteja hyllyssä niin myyjä sano jotta on niitäkin sekä olis vaihtoon tullut dyna-vt verku ja lemkenit vuokrattavissa. Pitkän tovin höpötellessä saatiin sopiva päviä hinta hierottua ja lähin yhdistelmää noutamaa.

Tuollaneha sieltä löyty. 6000tuntia suhattu melko pirteä tuntunen verku ja 5siipiset paluu lemkenit.

Pitkästä aikaa tuli taas haettua tuoretta tuon siilorehun kaveriks. Siinä kuormaa purkaessa renki tuli kuulustelemaan jotta oonko massikkaan taas sortuntu.

Käskin sen lähteä vikkelästi paskaa ajamaan kun rupean ite kynnölle.

Eipä oo hääppönen kones. Pieni savinen liukas rinne paikka niin siihehä se istu. Kauhalla tuuppimalla pääs onneks ylos. Hoksasin muuten ettei neliveto pelaa, oliskohan sähköissä, solenoidissa vai pakassa vikaa. Muutamia muitakin sähkövikoja ilmeni parin päivän kokeilulla.
Siinä melkein sain tuon pellon valmiiks niin renki soitti jotta vanha verkun perässä on sorsa perhe. Eihän auttanut muu kun lähteä kotio ja sieltä kattomaan pellolle verkua.

Siinä ulkoisesti tutkittiin muutei mitää ihmeitä näkynyt.

Käydessäkin ääni kuulu vaan ulosotto päällä. Pikasellla veikkauksella epäilin jotain laakeria tai hammaspyörää ulosottoakselilla olevan lopussa. Sanoin rengille että päästelee kotio kerta sillä pystyy ajamaan.

Ite hain pultteja ja kyselin samalla verkun ongelmasta huoltomihehiltä sekä koska olis aikaa korjata.

Kuten itekkin huomasin niin ruuhkaa näytti olevan. Valmetti odottin kuormaaja asennusta. Tl90 oli joku isompi huolto ja Fiiatissa oli kytkin ja vaihelaatikko tulossa työn alle. Siinä yhdelle äijälle puhelin verkusta niin sano vaan että tyyppi vikana joku akselin hammaspyörä. Kolmee palaa raktori ja töitä ainakin 3 tai 4päivää. Osia ei olisi hyllyssä. Ja hinta-arvio oli huikee. Pistää miettimään kannattaako sitä korjata enään. Mittarissa kuitenki jo yli 12k tuntia.

Kotona laitoin rengin korjaa auroja ja iten otin verkun palautus pesua varten. Totesin että keritään kyntämää omilla auroilla ihan hyvin niin saa verkun palauttaa.

Kerkes se jo vähän likaantua.

Kyntö kaksikko!
Jooh! Tämä olis taas tässä, Pitää kattoa teenkö vielä yhden päivityksen syystöiltä. Saattaa olla että puhaltaa tulevaisuuden uudistuksia meidänki mäellä. Enempää en kerro. Asiat kyllä selviää aikanaa. MORO!