MTY Räsänen

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Elikkä tosissaan, iltaa herroille tai vaekkapa rouvillekki. Myö ollaan muatallous yhtymä Räsänen ja pietään tämmöstä n.110 lehemän tillaa täällä Ahtaanmailla. Peltoo on sen verran minkä tarvii, ja mehtee löytyy kans pikku tilkku tuolta kylän reunalta. Uus navetta tuil tuossa 2.v takapakkia, ja silleen. Mutta jees eikös nämä alkuhöpinät riitä, että siirryrrään konekantaan. Elikkä joo, viiatti miehiä ollaan oltu siitä asti, kun isä laitto ensimmäisen 70-90, joka löytyy edelleen, ollu pihan kukkanen vois sannoo. Turpo siihen tuil laitettua nyt löytyy sellaset 170hv ahtaa mukavasti, pyörii apevaunut ja nousee paskapoterot mäkkee ylös savujen kera. Sittempä löytyy myös tuommonen sininen mörkö, 110-90 nyyhollanti. Hirvee joulukuusi vois sannoo, lähtee siitäki tapilta 200hv. Viiat-hitaksin FH200 kaivinkone on kans, kuivapaskaa sillä on lapioitu, oon aatellu että tehhään kuilut tuohon ja paskakonneet, jne, tuohon lantalan tilalle pistän pienen pajan, vois sitte mersua laitella siellä, terveisiä vaan muille merkki-uskollisille. :D Ja muutamia sala-ojia ollaan käyty tekemässä näin keikkahommina. Kuorma-auto on kans, Volvo FH12 koukkulavalla, hakelavalla, on sillä viljaaki kuskattu kylän kuivaajaan. Lavetti on tietysti kaivurin kuletukseen. Uus puimuri on syksyllä tulossa, Sampo Comia C6, jäi vaari vähän turhan pieneks näille maille. Löytyy sitten myös elämän suurin virhe: Valtra 8400, syö ainetta ihan saatanasti, sähköissä aina jottain vikkaa, valo pellaa millonkaan, tiellä on ihan saatanan hyvä ajjaa, ja konneesta löytyy vääntöö mukavasti ne on ihan hyviä puolia. Sittempä löytyy tilan uusin tulokas, tuil tuossa aluviikosta: Case Puma 230, entinen kusen värinen 8400 valametti meni vaihossa oli loppuun ajettu, perä ei ennää pysyny kasassa, sama homma etuakselin kanssa. Jos laitettas ekaa päikkäriä pystyyn.

Päivitys 1. Toukoja Osa - 1 / 4.
Nonniin ihmiset. :D Toukoja ollaan tässä tehty jo tämä viikko, paskoo on hykytelty kynnöksille ja vähän viljoillekki. Uus 14 kuution Livakka tuli maanantaina kasen kanssa, unohtu sannoo tuossa alussa. Tyytyväinen oon ollu kumpaankin nämä pari vuorokautta. Viiatilla veetään sitte 10 kuution Haukkaa, poika päästelee sillä menemään. Minä sitte kasella. Valametilla veetään äestä ja nyyskyllä pistettään siemenet vakoseen. Tuossa olis kuvia mitä tällä Nokian räpsyllä sain napsittua näin kiireessä. :)

Kuva
Tuossa on hykyttely kuvaa, olikohan viime torstaina, kumminnii ennen kasen tuloa.
Kuva
Päivän päättyessä otin pöppörössä kuvan sitte Volvosta ja valmetista. :shock:
Kuva
Aamulla taas lisää löröä lohkolle.
Kuva
Ei tainnu siltä päivältä olla muita fotoja? Tuossa on sitten synkältä perjantailta Volvosta kuva, kun pistin katokseen.
Kuva
Äestykaluston huoltoa, piikkien vaihtoa, jne. Poika tuli syömään, oilvalmetilla käyny muutaman hehtaarin kääntämässä toisteppäin.
Kuva
Apulantoja kävin junkkareilla hakemassa naapurin voortilla, kun viiatissa lasahti renkas. Vähän tuntu keula kevyenä olovan. Kaupan urkki kuormaajana. Vernelanttihi päässy (huollosta), viime kesänä kolmantena satona meni teräpalkki kokonaan silipuks, oli joku kivi noussu ihan kunnolla ilimaan, routa kelin perkeleet. Ei ollu vara laittaa syksyllä sitä. Nyt tuli laitettua, terätki on terotetuna, mukava päästä kaatamaan juhannuksena.
Kuva
Pihassa. Valametilla vaan suojaan. Yksinkertasta hommaa.
Kuva
Sittempä tämmönen välikuva, kasella kävin noukkasemassa yhen vehnäsäkin tieltä, oli tipahtanu kyläntien pahimmassa paikassa. Melekeempä vois soitella sinne tiehallintoon, että lanaisivat perkele joskus tuota tietä. Talvella vittu hinkkaavat kyllä, kun tulloo 1cm lunta, ja mua jäässä. Mehtäkärrin hain naapurilta takasin, jottain tuulenkaatoja se kelekkoo 665 valametilla, vanaha mies, eipä sillä hommia oo. Tämä oli sitte enimmäinen päivä, kun kase tuil ja valametti meni.
Kuva
Viiatti iskussaan taas, paikalla selvittiin tällä kertaa, ja kasella säkkiä katokseen.
Kuva
Lissee..
Kuva
Ruoska ja Potila.
Kuva
Paskanajo kalustosta kuvaa.
Kuva
Kylvökalusto, nyysky ja Juko.
Kuva
Volvo ja ek romppeet. Hyvä tuo kontti, saapi nuo ek romppeet tuonne päälle ja kivennäiset tuonne sisälle, nii ei tuuli niitä levittele.

Mutta joo, tässä oli tämä eka päikkäri, kommenttia saapi antaa, kritiikkiä myös. Pittää harjotella joskus tuota asian pitämistä yhessä jutussa, ettei aina sikiäis toiseen tarinaan. Kommenttia kehiin, pyhänä saattaa tulla ehkä toinen turina-tuokio, jos kerkeen konneella käyävä. Toukoja jatkellaan varmaanki tässä tämä ensviikko. Se ompi sitte moro.
Viimeksi muokannut Lenni, 01.07.2015 12:37. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kuva
Avatar
vilje Liä
Viestit: 353
Liittynyt: 23.10.2013 13:28
Tämänhetkinen kaupunki:: ????
Kielet: suomi ruotsi englanti viro
Multiplayer tunnuksesi?: neli veto
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: siellä missä viljellään tosissaan!
Viesti:

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja vilje Liä »

Hyvä! JATKOO!!!
linkki kanavaan-) https://www.youtube.com/channel/UCNoGSM ... EB6_eDwysw
Kuva
MASSEY FERGUSON=enemmän kuin hyvä
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komea bloki ja alotus! Kuvia ja tarinaa riittävästi.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
massey185
Viestit: 38
Liittynyt: 01.07.2012 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Kukaan ei tiedä.
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savo,enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: massey man[fin]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: iisalami

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja massey185 »

Hienoo blokia. :D
Kuva
Kiitos Lenni.
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Ihan kohtalaista blogia.
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Pelaaja80 kirjoitti:Ihan kohtalaista blogia.
Kerro toki mielipitees, pyritään korjaamaan epämiellyttävät asiat. :)

Päivitetääs tätä, ettei kokonaan unohdu.

Päivitys 2. Toukoja Osa - 2 / 4
Joo! Morjesta moi vaan kaikille tänne taas. Toukoja ollaan jatkeltu ja niin etespäin, näin konekauppojen ohessa. ;) Elikkä tosissaan vaihettiin tuo toinenkin 8400 valametti -> Mx135 Caseen. Toinen joulukuusi tähänkin taloon. Hyvä kampe 6700h ajettu, etuakselin navat laitettu ja ulosottoon laitettu karat, kela ja katkasin. Lisärit, majakkapaneeli, ja äärivalot tuohon oil laitettu. Hinnan piän ihan omana tietona. Jees, mutta nyt kuvia.
Kuva
Aamulla lähettiin harjottelijan kanssa paskoo levittämmään. Otin ekana kuorman viiatilla, ei hirveesti oes lohkoja levitettävänä. :P
Kuva
Poikkesin siinä samalla äitin luona.
Kuva
Tämmönen välikohtaus kuva muutaman kuorman jäläkeen, niin päätettiimpä pistää kahaviks. Kahvi22
Kuva
Sinne jäi levittämmään. Neuvoin siinä samalla, että levittää nuo pellot loppuun mitkä vielä jälellä ja vaihtaa sitten viiattiin ja lähtee kääntämmään lissää muata, lupasin pistää kaluston valamiiks. Yhen kuorman aattelin ajjaa. Ite lähen sitten äestelemmään Maxxumilla.
Kuva
Vastakkain. Empä tiiä mikä idea oli ottaa kuva tästä, mutta kuitessii.
Kuva
Kun oli kuorma levitetty, nappasin viikusta parit vekeen, pistin aurat perään ja käytin tankilla. Pääsee harjottelija kyntämään siteen, kun levittäny paskat.
Kuva
Parkkiin.
Kuva
Ja ekkaa kuwaa helemestä. Karhimmaan olin lähössä, niin harjottelija sopivasti pörhälti paikalle, niin neuvoin pellot, mitkä kyntää.
Kuva
Tuommonen kaukaa räpästy vuoden luontokuva. :D
Kuva
-
Kuva
Ja lissää vuan. Tuon karhin loppuun ja sitten tuli navetalle ropotin huolto-mies, piti sitä lähtee vastaan, ja silleen. Jees, alkais touot olemaan puolvälissä, kuvia totennäkösesti tuloo vielä viimesistä paskanajuista, karhimisista ja kylvöistä. Jos kohta painus maate, aamulla pittää taas karhimmaan lähtee. Morjesta!
Viimeksi muokannut Lenni, 14.05.2015 20:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kuva
Mehtä
Kunniakäyttäjä
Viestit: 2955
Liittynyt: 05.03.2011 13:45
Multiplayer tunnuksesi?: Mehtä
Erikoisosaamiseni: Muokkaus

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Mehtä »

Komeaa blokia! Toivotaa että mäxä kestää hyvin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä että turha työ menee hukkaan!"
"Mykkä kertoi kuurolle että sokea oli nähnyt ramman juoksevan"
Avatar
Valtra Driver
Viestit: 143
Liittynyt: 04.05.2014 12:15
Tämänhetkinen kaupunki:: Etelä-Karjala
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Valtra Driver »

Jatkoa! Upeeta :kippis:
massey185
Viestit: 38
Liittynyt: 01.07.2012 18:23
Tämänhetkinen kaupunki:: Kukaan ei tiedä.
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Savo,enklanti
Multiplayer tunnuksesi?: massey man[fin]
Erikoisosaamiseni: Muokkaus
Paikkakunta: iisalami

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja massey185 »

Komiaa on. :D
Kuva
Kiitos Lenni.
Avatar
Lännen c110
Viestit: 488
Liittynyt: 25.11.2014 17:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Miks mä sen kertosin
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Länkkäri!
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Ei moni tiiä xD
Viesti:

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Lännen c110 »

On Se vaan komiaa
Kuva
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Lenni »

Laitetaas pitkästä aikaa päikkäriä, kun tuli innostusta päivittää.

Päivitys 2. Toukoja Osa - 3 / 4
Joo ei oo tässä nyt ihmeempiä tapahtunu, toukoja ollaan tehty sen mukaan miten on pystyny, mutta kylvöjä ei oo päästy alottelemaan, kun on tuota vettä työntäny niin maan perkeleesti. :? Vähän oon kuvia räpässy hommista mitä on ollu, ja tässäpä niitä. :)
Kuva
-
Kuva
Pari tunteellista äestyskuvaa.
Kuva
Iltasella kävin muutaman kuorman paskoo hykyttelemässä.
Kuva
Kärri äkkiä poes, niin piäsöö aamulla noppeemmin hakemaan pehkukuorman.
Kuva
Aamulla runkokärri perään ja baanalle.
Kuva
Kuorma kyytissä.
Kuva
Alkaa purkaminen.
Kuva
Ja purettuna, ei tullu kuvia joka paalin jäläkeen, kun meinas kiirettä pukata ja eipä siinä mitään järkeekään oo. :D
Kuva
Kärri takasin paikalleen.
Kuva
Kävin syömässä ja olin menossa Livakkaa laittamaan kiinni, niin harjottelija pörräytti mäksällä pihhaan, oli kuulemma kaikki lohkot jo äestäny mitä oli ollu. Sanoin, että pitää pienen paussin, kun käyn ekana levittämässä viimeset paskat.
Kuva
Kökköö levälleen. :iso:
Kuva
Ja nyt ois levitetty kaikille kynnöksille paskat mitä on, se oli harjottelijan heti lähettävä, pirautin heti kun olin laittana ulosoton pois päältä. :D Kahtoo nyt ollaan hyvässä aika taulussa, koittas ehtiä jotain vuokra peltoo tuolta naapuri kunnasta, JOS löytys. Näillä kyllä pärjätään ihan hyvin tämä vuos.
Kuva
Vielä päivän päätteeks hurautin puuman, olise kyllä paskanenki.. Ja laitoin säkin-nostimen paikallee, ois aamusta puol kuuen aikaan tulossa nurmen siementä muutama säkillinen, jotta aamusta aikaseen pompattava ylös, että kerkiää appeet tehä, kun ei oo harjottelija viikonloppusin hommissa. Mutta juu, tässä oli taas infromaatiota tilan tapahtumista, enskerralla todennäköseen kylvöjä, riippuu vähän ilmoista mitä luppaa ja mitenkä kerkiää kuvia räpsiä, mutta se on nyt moro!
Laittakaahan kommenttia, jos tätä luette.
Viimeksi muokannut Lenni, 14.05.2015 21:08. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Kuva
Pelaaja80
Viestit: 3759
Liittynyt: 01.12.2012 18:52
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Mynämäki

Re: MTY Räsänen

Viesti Kirjoittaja Pelaaja80 »

Komiaa, ottaa vähän silmään , kun ei ole varjoja. ;) Asiasta toiseen, onkos sulla vielä tuo juuperin volvo tallella? Et jos siihen linkkiä saisi? :D
Kuva
Kuva -En säker kompis!
Lukittu

Palaa sivulle “Farmiblogi”