Se on Päästösen Tapsa täältä pohjanmaalta morjesta! Ajattelin alkaa tässä pitämään blogia touhuistani. Olen siis maatalous urakoitsija täältä pohjois-pohjanmaan suunnilta. Omaakin peltoa löytymän sellaset 25ha mutta viimiset 4v olemme pitäneet niitä peltoja vuokralla. Ympäri vuoden riittänee hommia nii on palkattuna myös Timppa itseni lisäksi näihin urakointi hommiin.
Tilan historiaa voisin kertoa sen verran että tila on tullut perintönä isältäni ja tila tuli minulle jottai 2000-luvun palkeilla, hiljasta oli meno sen parisen vuotta sen jälkeen kun olin vielä opiskelemassa. Mutta kun opinnot loppuivat palasin kotikulmille ja alotin tottakai heti tämän maatalous homman, urakointi oli se juttu mikä kiinosti niimpä otin lainaa pankista ja hommasin ison traktorin ja muutaman värmeen siihe pääle. Siitäkait sitä sitte lähettii nyt on kulunu 10v ja rapiat pääle siitä kun maatila tuli minun omistukseeni ja vielä on homma pystyssä.

Asustelen siis yksinäni pari vuotta sitte meni pitkään kestänyt suhde puihin, no mutta lapsia löytyy Kalle (16v) ja Valtteri (14v) Sinänsä hyvä sillä kumpikin tykkää näistä maatalous ja mettä hommista ovat olleet milteempä aina mukana hommissa kun ovat olleet käymässä.
Koneistosta sen verran että omana silmäteränä toimii Case cvx 230, sen lisäksi löytyy pienempi Case cvx 130. On meillä Valmettiki 6300 sillä koneella Timppa tykänny ajella. Näillä koneilla vedetään ympäri vuoden erillaisia töitä.
Heitetäähä tähä vaikka tällane päikkäri tämän viikon töistä kun oltiin Timpan kanssa liete keikalla: