Taskilan maitotila

Haluatko muidenkin tietävän mitä farmillasi tapahtuu? Aloita uusi aihe ja pidä muutkin jäsenet ajantasalla tilasi tapahtumista. Suosittelemme.
Alueen säännöt
§1 Farmiblogin kirjoittaminen ja viestien kirjoittaminen.
§1.1 Kun kirjoitat farmiblogia kirjoita sitä selkeästi ja helposti ymmärrettävästi, kun lisäät kuvia lataa ne toimivaan kuvapalveluun että kuvat latautuvat nopeasti ja ovat näkyvissä pitkänkin ajan kuluttua eivätkä poistu saatavilta.
§1.2 Vältä turhien ja lyhyiden viestien kirjoittelua blogeihin esim: "komeeta" tai "mikä mappi" koska ne rasittaa vain viestiketjuja eli pyri kirjoittamaan selkeästi ja pitkäluontoisesti.
§1.3 Jos huomaat puutteita blogissa tai vioittuneita kuvia ilmoita asiasta ystävällisesti viestiketjuun.
Kiitos. :)
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 31
Talven tapahtumat ,kooste.
Joo elikkä tämmösen kuvattoman koosten vetäsen nuista talven jutuista. Marraskuulla aloteltii parin tyypin kanssa sitä risu savottaa sille rikkaalle vanhalle rouvalle jolla on varmaa 1000ha mettää.. Kyllähän sitä tuli kuukaudes varmaa 50 hehtaaria per naama vejettyä raivaus sahalla jokapäivä käytiin jotaki siellä metikössä tekemässä ja merkattiin tunnit ylös. Rahaa kertyi ihan mukavasti puolet apulannoista sain maksettua niillä. Siinä aina risusavotan jälkeen remppasin sitä projekti 605:sta pajalla ja emäntä kävi aina pitämässä seuraa millon vaan ehti.

Joulukuussa muutimme sitten jonnan kanssa yhteen ja jonna vuokrasi kotitalonsa joillekki sen tutuille. Joulukuuussa sain myös 605 kondikseen ja pääsin testiajollekkin sillä. Kun traktori alkoi kunnolla toimimaan laitoin nettikoneeseen ilmotusta siitä ja kauppasin sitä 13000€..

Tammikuussakin sattui ja tapahtui. Joku ukko tuli kuorma autolla pihaan kyselemään mchalea. Toki ihmettelin miksi sitä niin kiinnosti se mchale ja mistä se tiesi ,että mulla semmonen oli. Se äijjähän kertoi sitten ,että hän vuokrasi 3 vuodeksi sen mchalen tilan entiselle isännälle. Isäntä oli kertonut sairaudestaan johon voi kuolla ja ei sitten ostanu itselle omaa paalainta vaan vuokrasi tuolta äijjältä sen 3 vuodeksi. Sillä äijjällä oli palanut 3 vuotta sitten navetta palanut ja nyt uusi navetta olikin valmis ja se tarvi rehuvehkeitä ens kesäksi joten jouduin siitä luopumaan. Harmi oli se niin hyvä kone oikeen suorastaan vitutti siirrellä hallissa koneita edestä ,että sai sen pihalle..

Helmikuulla tulikin metsärahat tilille ja maksoin 4 osan tilan veloista pois.. Ostin tuilla säilöntäaineet ja käärintämuovit ensi kesäksi. Ja lopuilla lähdettiin jonnan, saulin ja sen emännän kans enklatiin lomalle. Mulla oli taka ajatuksia ja ostin itelle tuliaisia sieltä. Ostin tuommosen halvan 4000h ajetun N121 haitekin ek:n sovitteilla.. Sinne meni osa tuista ja mettärahoista. Mutta sainpahan kunnolla huolletun ja tuoreen raktorin kohtuu hintaan. Traktori ajettiin satamaan josta noustiin lautalle ja sieltä saksaan ja sieltä lautalla suomeen.
Valtra hyppäs kaverin kuormaauton lavalle ja se vietiin ylivieskaan. Kaveri otti palkaksi ännästä ek:n sovitteet itselleen.

Maaliskuussa sain 605:sen kaupattua jollekki kummajaiselle. Sain 705 vaihdossa muka kytkimessä jotakin vikaa ja siihenki vasta kytkinremppa tehty.. Pyh pah pikkusen säädin sitä kytkintä nii alko pelaamaan hienosti. Se kehtas 1000€ maksaa väliäkin.. Autokin mulla hajos tässä kuussa ensin meni jakohinha poikki ja sitten ku yritettiin sitä saada Jonnan sedän trailerille nii meni koko paska poikki hytin ja lavan välistä.. Tympeä kohtalo mun vanhalle takavetoselle isuzun lava autolle.. No se lähti johon romuttamolle joka osti rautaa. Sain sitten Jonnan sedältä vanhan gmc:n lava auton käyttööni. Siihen oli vaihettu jonku auton tiisseli kone ,että ei oo ees mikään pensa hirviö.

Huhtikuun puolessa välissä lähti 5 n.vuoden ikäsiä hmm miksi niitä nyt sanotaan emolehmä termein no sanotaan hiehoiksi ,vaikka.. :D Niin lähti kasvattamoon ja sain niistä rahaa jonku verran. Tais olla ensimmäinen kerta ,kun nuo elukat tuotti jotakin! Loppu kuusta lainasin Jonnan sedältä 3 akselista traileria sen setä siis vuokraa ja myy niitä. Lähdettiin saulin kanssa yöllisellä retkellä kajaanissa haettiin mulle sieltä paalain. :D Siksi piti yöllä hakia ettei kukkaan nää että oltiin aikamoisen vaarallisella yhistelmällä liikenteessä.. 3 akselinen traileri+claas 250+ pieni gmc:n 4wd lava auto. Voitte vaan kuvitella miltä se näytti.. Gmc täysin lintassa ja trailerin renkaat kaipasi lisää ilmaa. Ja seki oli vielä ,että meinattiin välille jäädä kun tiisseli uhkas loppua. Mutta abc:n kylmä asema pelasti!

Toukokuun alku.. Lumet alkoi olla jo todella vähissä sateiden takia. Kun tuli kaunis päivä mentiin jonnan kans kihloihin ja piettii jonku sortin kihlajaiset. Elukat laitettiin pihalle ja pihatto siivottiin. Tässä olisi tähän päivään asti kaikki mielenkiintosimmat kommellukset. Seuraavassa päivityksessä aloitetaan kovalla tohinalla toukotyöt! Kommenttia kiitos!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Massey_man
Viestit: 5875
Liittynyt: 04.04.2011 14:36
Tämänhetkinen kaupunki:: Pihlaja
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: 芬兰
Multiplayer tunnuksesi?: En ymmärrä kysymystä
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Virolahti

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Massey_man »

Tosi hyvää juttua, tuskin malttaa oottaa seuraavaa päivitystä. ;)
Kauan sitten muuan mies alkoi ymmärtämään naisia ja repesi nauruun.
#Kiljupönttö
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Joo kiitos. :) Voitte jouta odottamaan pari päivää ,kun mappi on "remontissa" siihe asenentaan sitä paskakokkare modia. Jos se "remonttimies" saa sen toimimaan niin saadaan realistisia kuvia! :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Lenni
Viestit: 1266
Liittynyt: 10.12.2011 21:09
Olen kiinnostunut: Naisista
Paikkakunta: Olvisalmi

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Lenni »

.
Viimeksi muokannut Lenni, 18.10.2015 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Tää on kyllä niin paras ja aito blogi niin ei voi odottaa muutakun päivitystä!
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Avatar
Mega
Viestit: 1538
Liittynyt: 21.02.2013 19:13
Tämänhetkinen kaupunki:: sitä ei kirja kerro
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Skinaaminen
Paikkakunta: Pihtipudas

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Mega »

On kyllä todella nätti blogi !
Kuva
Viki
Viestit: 2100
Liittynyt: 28.02.2012 17:04
Kielet: Suomi,Ruotsi ja Englanti.
Multiplayer tunnuksesi?: Viki
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: --

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Viki »

Todella hyvää tarinaa tuli taas. ;) Kuva pävitystä koneista sitte odotellessa. :)
Kuva
Matille kaikki kunnia avartista.
atte1
Viestit: 434
Liittynyt: 18.05.2012 17:02
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: atte1(FIN):D
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Maaninka

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja atte1 »

Hyvää tarinaa!
Ei riemulla oo rajaa kun valtralla ajaa.
Kuva <-----by minä
Avatar
Kone kuski
Viestit: 2405
Liittynyt: 30.06.2012 18:48
Tämänhetkinen kaupunki:: En asu kaupungissa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Arvaa

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Kone kuski »

Hyvää tarinaa!
Kuva
Kiitos Mini20 !
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Päivitys 32.
Kaikenlaista toimintaa
Joo piti jonnan enolta käydä lainaamassa vähä 2 akselista traileria ja kävin hakemassa Aukusti ohran siemeniä Agrimarketista. Tuossa taitaapi olla eka kuva mezzosta kun on etukuormain paikoillaan.
Kuva
Nostin säkit pajarakennuksen päässä olevaan varastoon ,jonka jälkeen kävin vaihtamassa trukkipiikit paalipiikkeihin. Ja kävin hakemassa kuorman paaleja. Alkaa paalit olla jo aika lopussa ,mutta ostin pottuvarmarilta 20paalia ruokohelpi paaleja. Laitan yhteen appeeseen 2 paalia ruokohelpeä ja yhden rehupaalin.
Kuva
Kuvitelkaa taas ,että ruoho olis lyhyttä ja ruskeaa. Kun tuo on se myrkytetty vuokramaa ,joka on osittain jo kynnetty.
Kuva
Kuva
Kuva
Sitte kotiin tekemään apetta. Laitumella ei ole heinä niin hyvin vielä kasvanut ,että elukat sais syötyä sieltä. Teen yleensä runsaan appeen niille ,ettei ne kajoais kasvavaan peltoon. Elukoita on tällä hetkellä 23 iso osa poiki jo keväällä ja sitten osa lähti kasvattamoon. kokoajan koetan lisätä karjan määrää. Ajattelin ostaa kantavia elukoita muutaman lisää kuukauden sisään.
Kuva
Tuo ännä on muute iha mukava vehe vaa ei se minusta mezzoa vie. Kytkin ei oikee oo minun mieleeni onneksi en tuota ek koneeksi laittanut.
Joo tosiaan ne toukotyöt lähenee muttei tähän päivitykseen vielä päässyt. Laitetaanpa kuvaa lähes täydestä konehallista kaikki raktorit sopi olemaan talvella sisällä. Hyvä kun tuolla on pistorasiat niin sain raktorit tarvittaessa lämmitykseen. -05 sarjalisista käytin talvella vai 605:sta. Ännä ja mezzo oli päivittäisessä käytössä aikalailla koko talven. Kuva on otettu apulanta säkkien päältä.
Kuva
Sitten kuva vielä mun laina gmc:stä. Taustalla komeilee jonnan A4 audi vm 05 vai olikohan se 06. Hakivat setänsä kanssa halvalla sen saksasta. Yli 500tkm ajettu 1.9TDi koneella, käy huonosti kone ihan väljä paska ja automaattilaatikko toimii miten toimii. Mutta kun sen oli pakko saada tollanen audi. Juhlisti sitä kun pääsi lääkäriksi tuonne ylivieskan tk:hon. Ois jaksanu vähän aikaa ottaa nii olis ostanut suomesta vähemmän ajetun. Ja pöhöllä huolletun ei nuilla vakkilaisilla mitään tee nii siksi miellellää pörhöllä huolletun.
Kuva
Joo epä siinä jatketaan seuraavassa päivityksessä.Kommenttia!
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Akseli(Fin)
Viestit: 580
Liittynyt: 26.10.2011 09:07
Tämänhetkinen kaupunki:: Järvelä
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Akseli(Fin)
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Akseli(Fin) »

Hienooo!
Kuva <---- Kiitos Advance!
Ford 4 ever!
Avatar
Korva
Viestit: 1913
Liittynyt: 18.02.2012 19:31
Tämänhetkinen kaupunki:: Alvajärvi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja huonosti Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: Korva
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Alvajärvi

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Korva »

Komia päivitys taas.
Kuva
i7 9700K|MSI Z390 Gaming Plus|Gigabyte Geforce RTX2070|16Gb DDR4|Corsair 650W|275Gb SSD+1TB HDD
Avatar
Advance173
Moderaattori
Viestit: 2274
Liittynyt: 24.09.2012 17:52
Tämänhetkinen kaupunki:: Kauhajoki
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Advance173 »

Komeeta!
Kuva
|AMD Ryzen 5 7600 3.8GHz | Asus Geforce RTX 3060 Dual OC 12GB |
|32GB 6000MHz DDR5 | Western Digital SNX850 1TB | MSI B650 Tomahawk Wifi | Seasonic 750W | Windows 10 Pro |
Juissiplayer
Viestit: 1135
Liittynyt: 20.06.2013 00:51
Multiplayer tunnuksesi?: Juissiplayer
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Juissiplayer »

Komiata taasen! Mites on Ännä pelannu? Ja onko toi hallin nurkas oleva valmetti 705 nelikkona?
#MakeLS-FINGreatAgain!
SampoMan
Viestit: 3792
Liittynyt: 09.02.2012 19:19
Tämänhetkinen kaupunki:: Kangasniemi
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi, English & Svenska
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja SampoMan »

Komiaa blogia!
Kuva
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Juissiplayer kirjoitti:Komiata taasen! Mites on Ännä pelannu? Ja onko toi hallin nurkas oleva valmetti 705 nelikkona?
Hyvinhän se on toiminut. Vaikkei sillä muuta ollakkaan vielä tehty ,kun apemyllyä pyöritetty. Ja joo on se neliveto se 705:nen.
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
Avatar
HolsetPower
Viestit: 900
Liittynyt: 05.06.2012 20:03
Tämänhetkinen kaupunki:: Uurainen
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi englanti
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja HolsetPower »

Komia päivitys taas. Smoker
KuvaBy:Arde
Raktorimies henkee ja veree.
VALMET Paras kyyti housut jalassa
atte1
Viestit: 434
Liittynyt: 18.05.2012 17:02
Tämänhetkinen kaupunki:: Kuopio
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi ja Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: atte1(FIN):D
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Maaninka

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja atte1 »

Komeeta! Lisää vaan.
Ei riemulla oo rajaa kun valtralla ajaa.
Kuva <-----by minä
Avatar
Killerhangar
Viestit: 5571
Liittynyt: 16.08.2009 20:47
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Killerhangar »

Helvetinmoiset kilsat 7 vuotta vanhalla autolla :DDD
Kuva
"The important thing is to keep trying" - Keiichi Tsuchiya
Lentävä lestadiolainen/FIN-SWE-NOR
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

No saksasta tuotu auto ollu jatkuvasssa liikkeessä :D Emmä tiiä vois tuota vähän pienemmäksi muuttaa. :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
TheJussi
Kunniakäyttäjä
Viestit: 757
Liittynyt: 10.05.2009 12:38
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja TheJussi »

Huonosti on kyllä pietty jos 500tkm ajettu diesel on väljä :shock:.
Avatar
Maatila
Moderaattori
Viestit: 7549
Liittynyt: 16.12.2010 18:28
Olen kiinnostunut: Naisista
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Maatila »

Kyllä semmosia on tullu vastaan jo melko monta. :D Ja kyllähän sen uskoo jos saksassa on raiskattu menemään :)
Kuva
- Vakityö, putkitehtaan lähettämössä.
- Metsä, maatalous ja koneharrastaja.
- rivitalokaksio, kymppihehtaari maata, pari autoa ja rattori.
DavidB
Viestit: 472
Liittynyt: 27.11.2012 15:15

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja DavidB »

maatila kirjoitti:Kyllä semmosia on tullu vastaan jo melko monta. :D Ja kyllähän sen uskoo jos saksassa on raiskattu menemään :)
Ite oon ymmärtäny että sakemannit olis aika tarkkoja noissa asioissa ja kaikessa muussakin, mutta kai niitä räpeltäjiä sieltäkin löytyy.
Paras juttu mitä oon kuullu ku oli tuttu hakenu audin Saksasta niin oli selvinnyt, että myyjä oli laittanut omistamansa huonekaluliikkeen leimoja koko huoltokirjan täyteen.. :lol:
TheJussi
Kunniakäyttäjä
Viestit: 757
Liittynyt: 10.05.2009 12:38
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja TheJussi »

maatila kirjoitti:Kyllä semmosia on tullu vastaan jo melko monta. :D Ja kyllähän sen uskoo jos saksassa on raiskattu menemään :)
Jaah, noh itelle ei oo sattunu yhtään vaikka kaikilla onkin yli puol miljoonaa ajettu ;).
Avatar
Kone kuski
Viestit: 2405
Liittynyt: 30.06.2012 18:48
Tämänhetkinen kaupunki:: En asu kaupungissa
Olen kiinnostunut: Naisista
Kielet: Suomi,Englanti
Multiplayer tunnuksesi?: kone kuski
Erikoisosaamiseni: Pelaaminen
Paikkakunta: Arvaa

Re: Taskilan maitotila

Viesti Kirjoittaja Kone kuski »

Komeeta
Kuva
Kiitos Mini20 !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Farmiblogi”