Mapin convertaus MR.ksi

Hyödyllisiä ohjeita ja oppaita Farming Simulator 2013 peliin.
Alueen säännöt §1 Alue on tarkoitettu ainoastaan ohjeiden ja oppaiden julkaisuun.
§1.1 Ongelmat & Ratkaisut alueelle pääset tästä.

Kiitos. :D

Mapin convertaus MR.ksi

ViestiKirjoittaja kettunen » 14.06.2014 20:45

Eli tuto mapin MR kovertaukseen.

1.Pura mappi esim. winrar ohjelmalla.
2.Muuta nimi mrXXXXXX (nimen edessä pitää olla mr)
3.Jos mapista löytyy "woolPallet.i3d" kohteesta "/map/models/objects/pallets" korvaa se ottamalla "woolPallet.i3d" "moreRealisticGenuineMap.zip" mapista kohteesta "/map/models/objects/pallets".
4Jos kyseistä "woolPallet.i3d" ei löydy kansioista niin lisää "OverrideWoolPallet.lua" ja lisää se mapin kansioon scripts tai joku vastaava.
Avaa moddesc.xml ja lisää "OverrideWoolPallet.lua" lisä osa esim
<extraSourceFiles>
<sourceFile filename="scripts/OverrideWoolPallet.lua"/>
</extraSourceFiles>

"OverrideWoolPallet.lua"
 Lataa tästä...


Kokeile että mappi toimii.

Viljojen myynti hinnat voi olla outoja joissain mapeissa.
Jotku mappien skriptit saattaa aiheuttaa ongelmia.

Lista toimivista skripteistä:
- MapSiloBand.lua
- movingBelt.lua
- OverrideWollPallet.lua
- PDAMod.lua
- RegAnimal.lua
- Rolltor.lua
- Schweinezucht.lua
- Watermod.lua

Näin olet onnistuneesti tehnyt MR mapin. :kippis:

http://fs-uk.com/forum/index.php?topic=144632.0 Tuolta löytyy vielä lisää ohjetta jos tahtoo hifistellä.
Avatar
kettunen
 
Viestit: 472
Liittynyt: 29.10.2012 15:55

Re: Mapin convertaus MR.ksi

ViestiKirjoittaja TurB0 P3ur2 » 14.06.2014 20:53

Tänks! :yhteistyö:
E: Mistä sen sit näkee et se toimii ja on MR? :roll:
Kuva
Avatar
TurB0 P3ur2
 
Viestit: 1345
Liittynyt: 23.02.2013 22:24
Paikkakunta: John deeren cab

Re: Mapin convertaus MR.ksi

ViestiKirjoittaja Ilta » 15.06.2014 17:58

Kettusen ohjeisiin lisäisin vielä aloitusajoneuvojen vaihtamisen MR-tyyppisiin. Se tapahtuu siten, että
1) ei-MR-ajoneuvot myydään ja kaupasta ostetaan vastaavat MR-ajoneuvot tilalle
2) ajoneuvot parkkeerataan sopiville aloituspaikoille
3) tallennetaan peli
4) vehicles.xml:n ajoneuvot kopioidaan modin defaultVehicles.xml:ään. Suoraan vehicles.xml:stä kaikki kopioimalla kopioituu myös joitakin tarpeettomia attribuutteja. Käytännössä vain ajoneuvon koordinaatit ja suunta ovat tarpeellisia. Siilojen tiedot yms. voi poistaa.

TurB0 P3ur2 kirjoitti:E: Mistä sen sit näkee et se toimii ja on MR? :roll:

Tavallista karttaa voi aina pelata MR:n kanssa, joten kartta ”toimii” vaikka sitä ei olisikaan erikseen muutettu MR:ksi. Yksinkertaisimmillaan MR siis tarkoittaa kartalle sitä, että aloitusajoneuvot on vaihdettu MR-versioihin.

Jos kartalla on käytetty villalavoja, niiden toimiminen testataan käsittelemällä lavaa MR-sorkilla. Jos lava sinkoutuu Maan kiertoradalle tai jos lava liimautuu kiinni sorkkiin, lava ei ole MR. Huom! testaamisen ajaksi modihakemistosta on poistettava moreRealisticGenuineMap.zip, koska se korvaa aina ns. Giants-lavat MR-lavoilla.

Skriptien toimiminen testataan pelaamalla. Kaikkien moditriggereiden toiminta testataan erikseen.
Ilta
 
Viestit: 139
Liittynyt: 10.06.2014 17:59
Paikkakunta: Lappeenranta


Paluu Ohjeet ja oppaat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa