Ongelma!

Ongelmia? Ei hätää kysy täällä.
Avatar
hepa
Viestit: 79
Liittynyt: 28.04.2009 08:05
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kangasala

Ongelma!

Viesti Kirjoittaja hepa »

Olen saanut rakennuksia peliin, mutta kävellä saa päin seiniä ja läpi menee. Mikähän mulla on jäänyt tekemättä, kun olen siirtänyt tekeleen ketsupista giantsiin.

Toinen kyssäri: Onkos giantsissa mahdollista saada omia juttuja liikkumaan pelissä. Teen parsinavettaa ja ruokintapöydälle Alfa devaltin rehunjakovaunua. Saisinkohan sen mitenkään liikkeelle?

Oliskohan kellään apuja näihin mun kysymyksiin? :|
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Simulation »

ja mulla on kans kysymys: miten saan värit takaisin koneeseen jota levensin?
Simulation
Kunniakäyttäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: 29.06.2009 16:56
Multiplayer tunnuksesi?: S!mulation
Erikoisosaamiseni: Modaaminen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Simulation »

oon tekemässä mehtä kärryä, miten saan tappeihin taivutukset?
Kuva
Traktori_Mies

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Traktori_Mies »

Mu kiinostas kans :)
Avatar
hepa
Viestit: 79
Liittynyt: 28.04.2009 08:05
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja hepa »

hepa kirjoitti:Olen saanut rakennuksia peliin, mutta kävellä saa päin seiniä ja läpi menee. Mikähän mulla on jäänyt tekemättä, kun olen siirtänyt tekeleen ketsupista giantsiin.

Toinen kyssäri: Onkos giantsissa mahdollista saada omia juttuja liikkumaan pelissä. Teen parsinavettaa ja ruokintapöydälle Alfa devaltin rehunjakovaunua. Saisinkohan sen mitenkään liikkeelle?

Oliskohan kellään apuja näihin mun kysymyksiin? :|
Kiitos vastauksista! Kovasti pyydetään siirtymään peliplaneetan foorumista tänne, jossa aina melkein sait vastauksen ongelmiisi :|
akiky
Viestit: 495
Liittynyt: 20.08.2009 13:32
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja akiky »

Harvat tietää ja ne jotka tietää ei viitti kertoa..

Esmes mb trac! ;)
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

hepa kirjoitti:Olen saanut rakennuksia peliin, mutta kävellä saa päin seiniä ja läpi menee. Mikähän mulla on jäänyt tekemättä, kun olen siirtänyt tekeleen ketsupista giantsiin.

Toinen kyssäri: Onkos giantsissa mahdollista saada omia juttuja liikkumaan pelissä. Teen parsinavettaa ja ruokintapöydälle Alfa devaltin rehunjakovaunua. Saisinkohan sen mitenkään liikkeelle?

Oliskohan kellään apuja näihin mun kysymyksiin? :|
Omia tekeleitä ei saa liikkumaan pelissä ilman skriptausta, enkä tiedä onnistuuko niinkään kunnolla.
Tuosta seinien läpi menemisestä en osaa sanoa, mulla on ollut samaa ongelmaa.
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
akiky
Viestit: 495
Liittynyt: 20.08.2009 13:32
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja akiky »

Toi scriptaus olis kyllä kiva oppia. Ei kellään sattuis olemaan tietoa mistään lontoolaisesta oppaasta aiheeseen.

Ohjelmointi on muuten tuttua, mutta täytyis tietää mitä kieltä pitäis kirjottaa.
Valtra6250
Viestit: 2359
Liittynyt: 13.06.2009 17:28
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Valtra6250 »

Tää ainaki on kai jotaa skriptii:
FruitUtil.registerFruitType
Description

Adds a new fruit type to the game. You first have to add new foliage layers to the map i3d which represent your foliage. There is a naming convention for the several layers:
-<name>: The default fruit layer
-<name>_cut_short: The layer which represents short, cut fruit. This is placed after having cut the fruit with the combine or mower
-<name>_cut_long: The layer which represents the long cut fruit. This is placed by the mower and the tedder.
-<name>_windrow: The layer which represents the windrows. Either placed by the windrower, or the combine


Definition

function FruitUtil.registerFruitType(string name, bool needsSeeding, bool allowsSeeding, bool hasStraw, int minHarvestingGrowthState, float pricePerLiter, float literPerQm, float seedUsagePerQm, float seedPricePerLiter, string hudFruitOverlayFilename)

Arguments

string name Names of the foliage layers in the map i3d
bool needsSeeding Do we need to seed after we have cut the fruit?
bool allowsSeeding Is it possible to seed this fruit type?
bool hasStraw Is there a straw layer (must be named <name>_windrow)? If true, the combines drop straw, otherwise tehy use the chopper
int minHarvestingGrowthState The minimum growth state the fruit needs to have to be cut.
float pricePerLiter Default price per liter of fruit when sold.
float literPerQm Number of liters you get per qm.
float seedUsagePerQm Number of liters of seed per qm you need when seeding.
float seedPricePerLiter Price of seed per liter.
string hudFruitOverlayFilename Filename of the overlay texture, displayed on the hud (trailer fill type, seed selection). Note: currently this must be absolute, or relative to the game.exe. Use Utils.getFilename if you want to use this for a file located in your mod.
Kuva
Avatar
Motokuski
Ylläpitäjä
Viestit: 4145
Liittynyt: 04.07.2009 19:06
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja Motokuski »

akiky kirjoitti:Toi scriptaus olis kyllä kiva oppia. Ei kellään sattuis olemaan tietoa mistään lontoolaisesta oppaasta aiheeseen.

Ohjelmointi on muuten tuttua, mutta täytyis tietää mitä kieltä pitäis kirjottaa.
Olisko tästä apua?
Kuva
TJ turvallisesti miinuksen puolella.
On viisautta olla hiljaa oikeaan aikaan.
akiky
Viestit: 495
Liittynyt: 20.08.2009 13:32
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja akiky »

Motokuski kirjoitti: Olisko tästä apua?
Näyttää vähän suppealle. Täytyy huomenna kahtella vähän paremmin kun on taas turhanpäivästä aikaa.
akiky
Viestit: 495
Liittynyt: 20.08.2009 13:32
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi? Esim: ''Mattipoika.''
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Mullakin on ja iso!!

Viesti Kirjoittaja akiky »

moikka13 kirjoitti:Miten saan vallut toimii kyl ne peliin tulee mut mulla se jää sit siihen ja mihinkään ei pääse helppiä! :evil: :evil:
Unohdit ehkä käynnistää ne? Tai olla entteri tua numeronäppäimistössä jolla sai käyntiin.
Avatar
hepa
Viestit: 79
Liittynyt: 28.04.2009 08:05
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja hepa »

Mikähän mulla on ongelma, kun siirrän Blenderistä giantsiin, niin tulee jumalattomasti mesh alkuisia tiedostoja ja kun kääntelet rakennusta giantsissa puuttuu palikoita niin kuin leekoista.
JHP
Viestit: 77
Liittynyt: 06.05.2009 11:20
Tämänhetkinen kaupunki:: Muhos
Kielet: Suomi, Englanti, Saksa, Ruotsi
Multiplayer tunnuksesi?: Jomppe
Erikoisosaamiseni: Karttaobjektit
Paikkakunta: Muhos

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja JHP »

ne meshit pitää yhdistää blenderissä, tutoriaaleista löytyy ohjeet
Kuva
Avatar
hepa
Viestit: 79
Liittynyt: 28.04.2009 08:05
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja hepa »

Joku kaipaili tornisiiloa?! Mulla olis melkein valmis sellainen, kun sais vain ton meshit vähemmäksi. Kokeilin sitä join objets juttua,mutta ei auttanut.
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

No entäs jos vaan tekee yhden transform groupin niistä GIANTSissa? Vai puuttuuko silti palasia?
Avatar
hepa
Viestit: 79
Liittynyt: 28.04.2009 08:05
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja hepa »

Laitoin Giantsissa kaikki meshit transformiin ja kokeilin pelissä, niin osia puuttui ja rakennelma oli käveltävissä läpi. Ja mittasuhteet pelissä oleviin rakennuksiin oli väärät, joten joudun suurentamaan siiloa.
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

Osien puuttumiseen syy on ilmeisesti SketchUpissa (pirää kai olla seinä maalattauna molemmilta puolilta) ja tuohon läpimenevyyteen voisi vaikuttaa sillä collision ruksilla, jota ei jostain syystä ole valittavana :x
Avatar
hepa
Viestit: 79
Liittynyt: 28.04.2009 08:05
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja hepa »

Kokeilin tekemälläni laakasiilolla, josta maalasin molemmin puolin seinät ja puuteita ilmenee. Kuinkahan tässäkin foorumissa traktoreita tekevät saavat onnistumaan ja ei näytä olevan vastaavia ongelmia. Onkohan heillä käytössään Google SketchUp 7 pro versio, joka on maksullinen.
4ntti93
Viestit: 1014
Liittynyt: 31.08.2009 12:14
Multiplayer tunnuksesi?: Tunnuksesi?
Erikoisosaamiseni: Testaus

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja 4ntti93 »

hepa kirjoitti:Kokeilin tekemälläni laakasiilolla, josta maalasin molemmin puolin seinät ja puuteita ilmenee. Kuinkahan tässäkin foorumissa traktoreita tekevät saavat onnistumaan ja ei näytä olevan vastaavia ongelmia. Onkohan heillä käytössään Google SketchUp 7 pro versio, joka on maksullinen.
ei tietääkseni kenelläkään täällä ole sitä maksullista :roll:
Avatar
JkkaM
Ylläpitäjä
Viestit: 1622
Liittynyt: 19.04.2009 15:08
Multiplayer tunnuksesi?: JkkaM
Erikoisosaamiseni: Modaaminen

Re: Ongelma!

Viesti Kirjoittaja JkkaM »

hepa kirjoitti:Kokeilin tekemälläni laakasiilolla, josta maalasin molemmin puolin seinät ja puuteita ilmenee. Kuinkahan tässäkin foorumissa traktoreita tekevät saavat onnistumaan ja ei näytä olevan vastaavia ongelmia. Onkohan heillä käytössään Google SketchUp 7 pro versio, joka on maksullinen.
Takalanaa tehdessäni osa seinistä ei toiminut kun ne maalasi toiselta puolelta ja osa toimi vain silloin kun ne maalasi toiselta puolelta. siihen saa kyllä aikaa valitettavasti kulumaan, että kaikki toimii. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Apu & tuki”