Valmeksi kirjoitti:Ja sitten et osta niitä satasen "lastuja" Tehonlisä on jtn. 10hp ja savuttaa siitäkin edestä. Nehän toimii siten, että se huijaa railpaineanturia ja täten antaa vähän enemmän polttoainetta, mutta kun mersun aivot on niin viksut ettei ahtopaine nouse yhtään niin tuloksena on vain savua.
Ainoa oikea tapa lisätä tehoa käyttöautoon on ohjelmointi ja silloin saa jo ihan oikeasti tehojakin irti. Osaava ohjelmoija tekee myös sellaisen ohjelman ettei laatikkokaan säry eli rajoittaa vääntöä alakierroksilla. Ja mersun tomaattihan kestää ottaa enemmän tehoa irti kuin saman moottorin manuaalilaatikko kestäisi.
Varmasti on asiassa perää, mutta kaveri tilas vastaavanlaisen E200 CDI ja tehot nousi selvästi, kulutus taasen tipahti hieman. Kai ne sitten on parempaa laatua kuin kiinanpoikien tuotokset. Loota ei missään nimessä helpolla pääse yli 2000kg nelivetoisessa autossa ja kerran sen on joku särkenyt jo vakiotehoilla, saattoi olla jakolaatikko joka antautui. Toki väärällä käytöllä saa vaikka rautakangen rikki.
Valtra655 kirjoitti:Kyllä tuo pitää aika hyvin paikkansa. Ihan laskemalla määritetty. Jonkun desin voi heittää mutta litramäärässä ollaan aivan oikeassa.
Ja muuten hyvä mutta kokonaan väärä auto minkä linkkasit.
Ezmon linkissä MK4 ja econetic malleihin ei kannata sekaantua. Omaa kokemusta farkku Mondeo 1.8TDCi manuaali keskikulutus 4,5-5,5; 2.0TDCi manuaali vääntöä enemmän ja hieman pienempi kulutus, 2.0TDCi automaatti/powershift 5,5-7,0l satasella. Kaikki lukemat enimmäkseen matka-ajopainotteisesta ajosta.